Komunikaty PR

Nietypowe umiejętności, które pozwalają osiągnąć sukces w biznesie

2024-03-26  |  01:00
Biuro prasowe

„Nie dzielę ludzi na mocnych i słabych, na tych, którym się powiodło i tych, którzy przegrali. Dzielę ich na tych, którzy się uczą i tych, którzy tego nie robią” - motto Benjamina Barbera, wybitnego amerykańskiego filozofa, politologa i socjologa jest kwintesencją nowoczesnego podejścia do biznesu. Nieustająca ciekawość świata, nienasycona potrzeba zdobywania nowej wiedzy i umiejętności oraz nastawienie na ciągły rozwój to obecnie kluczowe czynniki sukcesu, które można w sobie wypracować nie tylko za pomocą standardowych i oczywistych narzędzi.

 

Im większe wyzwania, tym intensywniejszy rozwój

 

Chcąc osiągnąć sukces w biznesie powinniśmy być przede wszystkim głodni rozumienia i rozwiązywania problemów. Ciekawość świata, zdolność do szybkiego uczenia się – a z drugiej strony oduczania tego, co nam nie służy – oraz wytrwałość i pokora wobec własnych umiejętności cechują największych współczesnych liderów.

 

Ludzie nastawieni na rozwój nie szukają nowych wyzwań. Oni ŻYJĄ w świecie wyzwań, które są dla nich takim samym żywiołem, jak woda, ziemia, czy powietrze. Nic więc dziwnego, że gdy tylko pojawia się taka możliwość stają naprzeciw tym żywiołom, próbując je okiełznać. Samodzielne latanie śmigłowcem, sporty ekstremalne, a nawet podbój kosmosu – to ambicje i marzenia wspólne dla wielu współczesnych liderów. Obecnie są one – a przynajmniej wiele z nich – osiągalne niemal dla każdego.

 

  • Nie ma nic przyjemniejszego, niż widok człowieka, który wreszcie jest w stanie zdobyć to, na czym najbardziej mu zależy - zauważa Bartosz Kończalski, CEO Helinat. - Spełniając marzenia o samodzielnym lataniu śmigłowcem, wzmacniamy pewność siebie i zyskujemy uznanie klientów, pracowników i współpracowników. Pokazujemy, że nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Wszystko jest tylko kwestią odwagi.

 

Oglądanie świata z zupełnie nowej perspektywy jest niezwykle wyzwalające. Udział w szkoleniu na licencjonowanego pilota nie tylko rozbudza nową pasję, ale często inspiruje do wprowadzania zmian w życiu zawodowym.

 

Sukces karmi sukces

 

Ludzie przenoszą kontekst swojego sukcesu z jednej dziedziny na kolejną. Rozwijając się w jednym kierunku, automatycznie napędzamy się do podejmowania kolejnych wyzwań. Pasja staje się motorem zmian we wszystkich dziedzinach naszego życia i sprawia, że jesteśmy w stanie dokonywać rzeczy pozornie niemożliwych. Nie ważne, czy inwestujemy swój czas i pieniądze w rozwój kompetencji miękkich, czy twardych umiejętności, potwierdzonych stosowną licencją. To właśnie dzięki nieustającej chęci do nauki i ciągłego rozwoju budujemy swoją wielkość.

 

– Będąc miłośnikiem lotnictwa, na wszystko staram się patrzeć z szerokiej perspektywy. – mówi Andrzej Przesmycki, SEO w PM, pilot z licencją PPL(A), szybownik III (trzeciej) klasy oraz instruktor lotnictwa z licencją FI(A). – W lotnictwie rozwój i nauka są kluczowe: od doskonalenia techniki, po znajomość procedur i udział z szkoleniach. Te same zasady stosuję w biznesie. Uważam, że ciągłe doskonalenie to fundamenty sukcesu w każdym obszarze życia.

 

Ludzie nastawieni na rozwój czują się najlepiej, gdy przekraczają własne ograniczenia. Ewentualne porażki w żaden sposób ich nie identyfikują. Są jedynie wyzwaniami, z którymi należy się zmierzyć, poszukać rozwiązania i wyciągnąć naukę na przyszłość. Takie nastawienie sprawia, że ludzie sukcesu odważnie spełniają własne marzenia, nie tylko biznesowe.

 

  • To, co do tej pory było dostępne tylko dla wybranych, dziś jest na wyciągnięcie ręki. Loty śmigłowcem to nie tylko pomysł na podziwianie widoków z zupełnie innej perspektywy, ale jeden z najdoskonalszych środków transportu. – podkreśla Bartosz Kończalski, CEO Helinat. – Umiejętność pilotowania śmigłowca daje bowiem nowe możliwości szybkiego przemieszczania się i swobodę planowania podróży, co może się okazać bardzo przydatne w prowadzonym biznesie. – dodaje.

 

Oto kilka innych przykładów, które mogą się wydawać niekonwencjonalne, ale okazują się cenne dla liderów i przedsiębiorców:

 

  • Gry wideo jako szkolenie strategiczne: Zdolność do szybkiego podejmowania decyzji, planowania i adaptacji wyniesiona z gier wideo może przekładać się na lepsze zarządzanie strategiczne i operacyjne w biznesie.

 

  • Storytelling: Umiejętność opowiadania historii może być potężnym narzędziem w marketingu, sprzedaży, a nawet przy zbieraniu funduszy. Dobrze opowiedziana historia może przyciągnąć uwagę, wywołać emocje i zbudować silniejszą więź z klientami czy inwestorami.

 

  • Mindfulness i medytacja: Umiejętność zachowania spokoju i skupienia w stresujących sytuacjach może znacząco poprawić podejmowanie decyzji, kreatywność i zdolność do długoterminowego planowania.

 

  • Eksperymentowanie kulinarnie: Pasja do gotowania i eksperymentowania w kuchni może rozwijać kreatywność, zdolność adaptacji i otwartość na nowe doświadczenia, co jest cenne w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym.

 

 

„Growth mindset” - nastaw się na ciągły rozwój

 

Ludzie nastawieni na rozwój potrafią wszędzie dostrzec możliwości kształtowania własnego charakteru. Inspirują się sukcesami innych i wykorzystują wszystkie dostępne szanse. Są konsekwentni w swoim działaniu i nie zrażają się początkowymi trudnościami. Wiedzą, że wysiłek, jaki włożą w naukę nowych umiejętności, będzie procentował w kolejnych latach na każdym poziomie jego funkcjonowania. Wierzą w prawo przyciągania i to, że wszystko co wysyłamy światu wraca do nas ze zdwojoną siłą. Koncentrując swoje myśli na własnym rozwoju, przyciągasz zmiany, które rozwijają całą cywilizację.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.