Nowa dyrektorka finansowa GLS Poland
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz@prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Nowa dyrektorka finansowa GLS Poland
Stanowisko CFO w GLS Poland objęła Marta Ludwiczak, menadżerka z międzynarodowym doświadczeniem w różnych branżach. Wesprze firmę w realizacji nowej strategii rozwoju.
Nowa dyrektorka finansowa GLS Poland ma szerokie i wieloletnie doświadczenie w finansach, strategii finansowej i sprawozdawczości korporacyjnej. Pracowała zarówno w polskich, jak i międzynarodowych spółkach różnych branż: ICT, leasingowej i audytu finansowego. Posiada tytuł biegłego rewidenta oraz stopień Executive MBA uzyskany w Szkole Głównej Handlowej, Warszawa i University of Quebec, Montreal. Jest również mentorką największego w Polsce cross-biznesowego Programu Mentoringowego Fundacji Liderek Biznesu, wspierającego ambitne osoby w świadomym kształtowaniu kariery zawodowej. Teraz wzmocniła zespół zarządzający firmy kurierskiej.
– To dla mnie przyjemność i wyzwanie dołączyć do grona management team GLS Poland. Cieszę się niezmiernie na wspólne budowanie pozycji lidera branży KEP. Kluczowe dla mnie jako CFO jest wspieranie rozwoju zarówno organizacji, jak i zespołów, a jednocześnie zabezpieczenie rentowności działań – mówi Marta Ludwiczak.
Nowa dyrektorka finansowa dołącza do GLS Poland w ważnym momencie: firma kurierska ogłosiła niedawno swoją nową strategię rozwoju – Accelerate. Dodajmy, że realizują ją wszystkie spółki krajowe w międzynarodowej sieci GLS. Strategia ma kompleksowy charakter. Wyznacza cele w kluczowych obszarach, od rozwoju usług, poprzez cyfryzację i rozbudowę infrastruktury, po rozwiązania ekologiczne.
– W centrum uwagi zawsze stawiamy oczekiwania i potrzeby klientów. To jest punkt odniesienia dla wszystkich naszych inwestycji, od infrastrukturalnych po rozwój usług na ostatniej mili. Motto naszej nowej strategii brzmi: przyśpieszamy. Jestem przekonany, że Marta ma kompetencje, doświadczenie oraz energię niezbędne, by realnie pomóc nam w osiągnięciu ambitnych celów, które sobie wyznaczyliśmy – podkreśla Tomek Zwiercan, dyrektor zarządzający GLS Poland.
GLS Poland i GLS Group
GLS Poland to spółka-córka GLS Group. GLS Group świadczy wysokiej, jakości, niezawodne usługi przewozu paczek dla ponad 250 000 Klientów, uzupełnione o usługi frachtowe i ekspresowe. „Lider jakości w logistyce paczek” – tak brzmi myśl przewodnia GLS. Za pośrednictwem własnych spółek krajowych i przedsiębiorstw partnerskich, Grupa GLS zbudowała rozległą sieć pozwalającą na doręczanie przesyłek do Klientów w 41 krajach. Kompleksowa sieć połączeń drogowych GLS sprawia, że firma jest jednym z wiodących dostawców usług kurierskich i ekspresowych w Europie.
Grupa prowadzi również działalność poprzez spółki zależne w Kanadzie i na Zachodnim Wybrzeżu USA. Sieć GLS składa się z ok. 71 centralnych i regionalnych punktów przeładunkowych oraz ok. 1 500 oddziałów, które są obsługiwane przez ok. 31 000 samochodów kurierskich oraz ok. 4 000 samochodów liniowych na długich dystansach. GLS zatrudnia ok. 21 000 osób. W roku obrotowym 2020/2021 Grupa GLS osiągnęła przychody w wysokości 4,5 mld euro i dostarczyła 840 mln przesyłek.
Więcej informacji: https://gls-group.eu/PL/pl/home

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.