Komunikaty PR

Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników

2024-04-29  |  01:00
Biuro prasowe

Badania pokazują, że 64% pracowników preferuje pracę zespołową, która ich zdaniem pozwala uzyskać lepsze efekty. Z kolei firmy, które promują współpracę w miejscu pracy, uzyskują 5-krotnie lepsze wyniki w porównaniu do tych, które tego nie robią*. Skutecznym sposobem budowania efektywnych zespołów są imprezy firmowe połączone z team buildingiem. Na rynku pojawiają się nowe technologie i autorskie rozwiązania firm eventowych, które znacznie ułatwią organizację wydarzeń firmowych dzięki automatyzacji procesu. Sprawdziliśmy, na czym to polega.

Imprezy firmowe podstawą team buildingu w 2024 roku

W dynamicznie zmieniającym się krajobrazie współczesnych firm, budowanie zgranego i zmotywowanego zespołu stało się nie tylko priorytetem, ale kamieniem węgielnym sukcesu. Przedsiębiorstwa starają się wspierać współpracę, podnosić morale i wzmacniać dynamikę zespołów. Działania firm w tym zakresie potwierdzają badania przeprowadzone przez Jobvite, które pokazują, że ponad 40% (czyli prawie połowa!) pracowników chciałoby nawiązać lepsze kontakty ze współpracownikami, co ma bezpośrednie przełożenie na atmosferę panującą w pracy**.

 

W Polsce, podobnie jak w wielu częściach świata, imprezy firmowe już jakiś czas temu ewoluowały poza obchody świąt typu wigilia firmowa, stając się integralnymi elementami kultury firmy i okazją do aktywności integracyjnych. Jednak wraz z ekspansją zjawiska pracy zdalnej, potrzeba innowacyjnych rozwiązań w organizacji takich wydarzeń nigdy nie była tak wyraźna, jak obecnie.

Dlaczego biznes potrzebuje eventów firmowych?

Wydarzenia firmowe – niezależnie od tego, czy jest to wyjazd integracyjny, uroczyste spotkanie jubileuszowe czy sesja szkoleniowa – mają ogromną wartość w łączeniu pracowników, wspieraniu relacji i podnoszeniu morale. – Przede wszystkim, tego typu wydarzenia służą członkom zespołu jako platforma do nawiązywania bliższych kontaktów, a w długotrwałej perspektywie usprawniają współpracę i pozwalają jeszcze efektywniej osiągać cele biznesowe firmy. – zauważa Joanna Hoc-Kopiej, ekspert z Dworu Korona Karkonoszy.

 

Potwierdzeniem tych słów są wyniki badań, przeprowadzonych wśród pracowników firm. Okazuje się, że 79% członków zespołów jest najbardziej podekscytowanych udziałem w wydarzeniach firmowych ze względu na możliwość lepszego poznania innych współpracowników i budowania z nimi relacji także w prywatnym życiu***. Jednak organizacja tego typu eventów często okazywała się złożonym i czasochłonnym zadaniem. W odpowiedzi na dążenie przedsiębiorstw do usprawnienia procesów i zwiększenia wydajności w każdym obszarze działania, obecna technologia zmienia sposób, w jaki firmy mogą organizować wydarzenia dla swoich pracowników, kontrahentów, interesariuszy itd.

Nowe technologie w świecie eventów – konfigurator eventowy

Jednym z innowacyjnych rozwiązań, które pojawiło się na rynku eventowym, jest konfigurator imprez. To zaawansowane narzędzie – platforma, która w kompleksowy sposób automatyzuje i upraszcza cały proces planowania wydarzeń – stanowi kamień milowy w rozwoju branży eventowej, którego beneficjentami są firmy organizujące własne eventy. – Nie będzie przesadą stwierdzić, że konfigurator imprez to game changer w branży eventów dla firm. – mówi Joanna Hoc-Kopiej. – Dzięki możliwości wyboru spośród 260 atrakcji, integracji i opcji szkoleniowych dla firm, konfigurator umożliwia indywidualne „zaprojektowanie” wydarzenia, włączając takie czynniki, jak data, zakwaterowanie, liczba uczestników i zakładany budżet. Nie wymaga przy tym instalowania żadnego oprogramowania. Konfigurator jest dostępny bezpośrednio na stronie www Dwór Korona Karkonoszy. – tłumaczy. W dzisiejszym, szybko zmieniającym się środowisku biznesowym, w którym cenna jest każda minuta, możliwość usprawnienia procesów planowania wydarzeń nie tylko oszczędza czas i zasoby, ale także pozwala firmom skupić się na tym, co naprawdę ważne - wspieraniu w rozwoju i zwiększaniu zaangażowania pracowników.

 

Wykorzystując moc automatyzacji i personalizacji, dzięki konfiguratorowi imprez firmy mogą z łatwością planować eventy, dostosowując wydarzenia do własnych potrzeb i możliwości, jednocześnie nie tracąc przy tym niepotrzebnie czasu i energii. Nowoczesne rozwiązania technologiczne w zakresie imprez firmowych oferują przy tym nowe możliwości wzbogacania doświadczeń pracowników, a tym samym napędzania sukcesu organizacji.

 

* https://gitnux.org/teamwork-vs-individual-work-statistics/

**https://www.gomada.co/blog/team-building-statistics

***https://www.travelperk.com/blog/stats-and-trends-that-show-company-events-are-back/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024 Biuro prasowe
2024-11-28 | 13:00

Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024

Maxi Zoo, lider w branży zoologicznej, zostało wyróżnione prestiżowym godłem „Friendly Workplace 2024” za swoje nowoczesne podejście do zarządzania relacjami z
Firma Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
2024-11-28 | 09:30

Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.

26 listopada br. Rada Nadzorcza FBSerwis S.A. podjęła decyzję o poszerzeniu składu Zarządu FBSerwis S.A. – spółki należącej do Grupy Budimex, zajmującej się gospodarką
Firma Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?
2024-11-27 | 12:00

Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?

OPEX, CAPEX, ROI, ROE, ROCE, narzut, marża – znajomość finansowej terminologii nie powinna być zarezerwowana w firmie dla dyrektora finansowego czy członków zarządu. Finanse są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.