Komunikaty PR

Nowości na rynku marketingowym i gamingowym – komentarz eksperta

2022-05-10  |  01:00
Biuro prasowe

Planowanie kampanii marketingowych dla graczy nowej generacji wymaga znajomości odpowiednich narzędzi. Najistotniejsze jest kompleksowe podejście do ich potrzeb. Coraz liczniejszą grupę stanowią bowiem kobiety – o czym niejednokrotnie zapominają marketerzy. Ponadto błędem jest promowanie nowych produktów skierowanych do najmłodszego pokolenia w kanałach, z których na co dzień nie korzystają. Przegląd nawyków konsumentów jest szansą na wprowadzenie nowej i odświeżonej strategii marketingowej marki – tak, by w pełni wykorzystać potencjał graczy.

Światowy rynek gamingowy rozwija się w dynamicznym tempie. Stanowi także ważny element kultury masowej. Najlepiej obrazują to liczby. Przychody ze światowego gamingu wyniosły prawie 175 mld dolarów, podczas gdy te z kina stanowiły 42 mld dolarów, a z muzyki – 20 mld dolarów[1]. W 2021 roku liczba graczy przekroczyła 2,8 mld, zaś w 2023 r. na świecie powitamy 3,05 mld grających osób, przy skumulowany rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) 2015–2023 na poziomie 5,6 proc. Dynamicznie rosnący rynek to wyzwanie i szansa dla marketerów.

Siła reklam natywnych w grach komputerowych

Z roku na rok maleje znaczenie reklamy w kanałach tradycyjnych na rzecz tych w obszarach interaktywnych. Na rynku pojawiło się pojęcie advergamingu, oznaczające wykorzystanie gier komputerowych jako nośnika przekazu reklamowego.

  –  Reklamy natywne nie są emitowane w specjalnym bloku, a stanowią integralną część całości. W przypadku gier, product placement ma dużą skuteczność i głęboko wnika w świadomość użytkowników – ­mówi  Luiza Wytrykus, Community Manager w BlueStacks & Game.tv. – Reklama natywna jest dużo lepiej odbierana przez użytkowników niż jej tradycyjna forma. W grze użytkownicy mogą także oglądać zastosowanie danego produktu, a niejednokrotnie jej bohaterowie są trendsetterami. Promują nowe trendy, modę czy style zachowania.

Ekspert prognozuje, że z roku na rok reklama natywna w grach będzie coraz bardziej popularna wśród marketerów.

Roblox szansą dla marketerów

Roblox uznawana jest za najpopularniejszą grę na świecie. Posiada obecnie ok. 100 milionów użytkowników. Roblox to inaczej platforma dla osób, które samodzielnie chcą stworzyć grę. Produkty są także sprzedawane. Łączenie koncepcji świata rzeczywistego z wirtualnym jest coraz bardziej popularne. Marketerzy mogą dzięki temu realizować kampanie na wielu płaszczyznach.

Gry mobilne i ich potencjał

Firma now.gg wprowadziła niedawno na rynek nowość. Funkcjonalność daje możliwości tworzenia i udostępniania nieskończonych wersji gier mobilnych przez użytkowników.

  – Dzięki temu gry mogą być w łatwy sposób modyfikowane, a ich użytkownicy mają szansę na ich udostępnianie. Funkcjonalność umożliwia dotarcie do ponad 4 miliardów użytkowników i 4,5 miliona twórców. To liczby, na które powinni zwrócić uwagę marketerzy – ­mówi  Luiza Wytrykus, Community Manager w BlueStacks & Game.tv. – Podstawowy modding daje możliwość zabawy kolorem, linkowania do wydarzeń czy zmiany tekstur. Nowe funkcjonalności zachęcają użytkowników do dzielenia się doświadczeniami. Mody staną się domyślnym sposobem nowoczesnej, mobilnej rozrywki.

Ten intensywnie rozwijający się rynek mobilnej rozrywki to także szansa na marketerów na promowanie produktów w kolejnych kanałach.

Nowoczesne formy reklamy w świecie gamingu

Jakie formy reklamy są najskuteczniejsze? Wideo jest kluczowym formatem reklamy cyfrowej, niezależnie od tego, czy jest ona dostępna w mediach społecznościowych, czy w grach wideo. Popularne są także reklamy wideo, gdy po obejrzeniu ich gracz otrzyma nagrodę. Coraz większą popularnością cieszą się reklamy audio – badanie Spotify wskazało, że ponad 60 proc. graczy słucha muzyki podczas oddawaniu się swojemu hobby.

Intensywnie rozwijający się rynek gamingowy, a także wzrastająca liczba graczy na całym świecie sprawią, że formy reklam będą przyjmować zupełnie nowe kształty. To od marketerów zależy, czy uda im się wykorzystać potencjał tego obszaru i dotrzeć z odpowiednim przekazem do grup docelowych.

 


[1] https://polishgamers.com/wp-content/uploads/2021/04/Raport_2021_long_FINAL_WEB.pdf

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

Prawo

Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą

Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.