Nowości na rynku marketingowym i gamingowym – komentarz eksperta
Planowanie kampanii marketingowych dla graczy nowej generacji wymaga znajomości odpowiednich narzędzi. Najistotniejsze jest kompleksowe podejście do ich potrzeb. Coraz liczniejszą grupę stanowią bowiem kobiety – o czym niejednokrotnie zapominają marketerzy. Ponadto błędem jest promowanie nowych produktów skierowanych do najmłodszego pokolenia w kanałach, z których na co dzień nie korzystają. Przegląd nawyków konsumentów jest szansą na wprowadzenie nowej i odświeżonej strategii marketingowej marki – tak, by w pełni wykorzystać potencjał graczy.
Światowy rynek gamingowy rozwija się w dynamicznym tempie. Stanowi także ważny element kultury masowej. Najlepiej obrazują to liczby. Przychody ze światowego gamingu wyniosły prawie 175 mld dolarów, podczas gdy te z kina stanowiły 42 mld dolarów, a z muzyki – 20 mld dolarów[1]. W 2021 roku liczba graczy przekroczyła 2,8 mld, zaś w 2023 r. na świecie powitamy 3,05 mld grających osób, przy skumulowany rocznym wskaźniku wzrostu (CAGR) 2015–2023 na poziomie 5,6 proc. Dynamicznie rosnący rynek to wyzwanie i szansa dla marketerów.
Siła reklam natywnych w grach komputerowych
Z roku na rok maleje znaczenie reklamy w kanałach tradycyjnych na rzecz tych w obszarach interaktywnych. Na rynku pojawiło się pojęcie advergamingu, oznaczające wykorzystanie gier komputerowych jako nośnika przekazu reklamowego.
– Reklamy natywne nie są emitowane w specjalnym bloku, a stanowią integralną część całości. W przypadku gier, product placement ma dużą skuteczność i głęboko wnika w świadomość użytkowników – mówi Luiza Wytrykus, Community Manager w BlueStacks & Game.tv. – Reklama natywna jest dużo lepiej odbierana przez użytkowników niż jej tradycyjna forma. W grze użytkownicy mogą także oglądać zastosowanie danego produktu, a niejednokrotnie jej bohaterowie są trendsetterami. Promują nowe trendy, modę czy style zachowania.
Ekspert prognozuje, że z roku na rok reklama natywna w grach będzie coraz bardziej popularna wśród marketerów.
Roblox szansą dla marketerów
Roblox uznawana jest za najpopularniejszą grę na świecie. Posiada obecnie ok. 100 milionów użytkowników. Roblox to inaczej platforma dla osób, które samodzielnie chcą stworzyć grę. Produkty są także sprzedawane. Łączenie koncepcji świata rzeczywistego z wirtualnym jest coraz bardziej popularne. Marketerzy mogą dzięki temu realizować kampanie na wielu płaszczyznach.
Gry mobilne i ich potencjał
Firma now.gg wprowadziła niedawno na rynek nowość. Funkcjonalność daje możliwości tworzenia i udostępniania nieskończonych wersji gier mobilnych przez użytkowników.
– Dzięki temu gry mogą być w łatwy sposób modyfikowane, a ich użytkownicy mają szansę na ich udostępnianie. Funkcjonalność umożliwia dotarcie do ponad 4 miliardów użytkowników i 4,5 miliona twórców. To liczby, na które powinni zwrócić uwagę marketerzy – mówi Luiza Wytrykus, Community Manager w BlueStacks & Game.tv. – Podstawowy modding daje możliwość zabawy kolorem, linkowania do wydarzeń czy zmiany tekstur. Nowe funkcjonalności zachęcają użytkowników do dzielenia się doświadczeniami. Mody staną się domyślnym sposobem nowoczesnej, mobilnej rozrywki.
Ten intensywnie rozwijający się rynek mobilnej rozrywki to także szansa na marketerów na promowanie produktów w kolejnych kanałach.
Nowoczesne formy reklamy w świecie gamingu
Jakie formy reklamy są najskuteczniejsze? Wideo jest kluczowym formatem reklamy cyfrowej, niezależnie od tego, czy jest ona dostępna w mediach społecznościowych, czy w grach wideo. Popularne są także reklamy wideo, gdy po obejrzeniu ich gracz otrzyma nagrodę. Coraz większą popularnością cieszą się reklamy audio – badanie Spotify wskazało, że ponad 60 proc. graczy słucha muzyki podczas oddawaniu się swojemu hobby.
Intensywnie rozwijający się rynek gamingowy, a także wzrastająca liczba graczy na całym świecie sprawią, że formy reklam będą przyjmować zupełnie nowe kształty. To od marketerów zależy, czy uda im się wykorzystać potencjał tego obszaru i dotrzeć z odpowiednim przekazem do grup docelowych.
[1] https://polishgamers.com/wp-content/uploads/2021/04/Raport_2021_long_FINAL_WEB.pdf

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Firmy dzierżawiące grunty od Skarbu Państwa muszą zwrócić majątek rolny. Zagrożony jest też wspierany przez nich ośrodek rehabilitacyjny
Działalność ośrodka rehabilitacji dla dzieci z niepełnosprawnościami w Głubczycach, w województwie opolskim, jest zagrożona, o czym alarmuje Stowarzyszenie „Tacy Sami”. Zagrożenie jest konsekwencją restrukturyzacji spółki Top Farms Głubczyce, która jest jednym z największych pracodawców w okolicy i od lat wspiera działalność stowarzyszenia. Rolnicza spółka nie wie, jakie będą dalsze losy dzierżawionych do tej pory przez nią ziem, które w listopadzie br. muszą wrócić do Zasobu Skarbu Państwa. Zarząd spółki od wielu miesięcy apeluje do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa o wiążące decyzje w sprawie powołania Ośrodków Produkcji Rolniczej, które miałyby powstać na zwróconych gruntach, oraz kryteriów wyboru ich nowych dzierżawców.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.