Nowy wymiar prowadzenia biznesu w polskim sektorze usług pogrzebowych
Sereni Polska konsoliduje rynek funeralny
W Polsce rocznie organizuje się około 415 tysięcy pogrzebów, a przedsiębiorstwa branży funeralnej stoją przed wyzwaniem dostosowania swoich usług do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów. Profesjonalizm, empatia oraz pomoc w załatwieniu wszelkich formalności stają się kluczowymi czynnikami, które decydują o konkurencyjności i sukcesie na tym rynku.
Szczególnie w ostatnich latach, zarządzanie domem pogrzebowym niesie ze sobą szereg wyzwań – począwszy od stale rosnących kosztów pracowniczych, cen mediów, poprzez agresywną konkurencję, aż po nieaktualizowany zasiłek pogrzebowy, który często nie jest w stanie pokryć nawet kosztów zakładu. Rosnące wydatki, wraz z koniecznością utrzymania biznesu i infrastruktury zakładu, stanowią znaczące obciążenia dla przedsiębiorstw, które muszą równocześnie zaspokajać rosnące oczekiwania klientów.
Nie sposób też zapomnieć, że często przedsiębiorcy pogrzebowi są dostępni 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, a początki wielu firm z tego sektora sięgają przełomu lat 80. i 90. – przekładając się na ponad 30 lat intensywnej i wymagającej pracy. Starsi już dziś właściciele rozważają upragnioną emeryturę, a ich dzieci, jeżeli decydują się prowadzić dalej biznes, często szukają wsparcia w dynamiczniejszym rozwoju firmy.
Firma Sereni od prawie dekady na rynku europejskim wspiera domy pogrzebowe najwyższej jakości, oferując im wsparcie zarówno w sukcesji, jak i dynamicznym rozwoju firmy i optymalizacji działalności.
Od początków rozwoju sieci, kiedy to Sereni rozpoczęło współpracę z pierwszymi zakładami, firma z sukcesem rozszerzyła swoje usługi na rynki międzynarodowe, stając się liderem w Belgii i obecnie dynamicznie rozwijając swoją obecność w Polsce i Niemczech. W sieci spółki znajduje się ponad 85 domów pogrzebowych, obsługujących prawie 20 000 pogrzebów i 8 000 kremacji rocznie, co jest wyraźnym dowodem na skuteczność i zaangażowanie firmy w dążeniu do doskonałości. W Polsce Sereni nabyło już 3 domy pogrzebowe i podejmuje kolejne kroki w celu dalszego rozwoju na tym wymagającym rynku.
Nasza misja to nie tylko ciągłe podnoszenie jakości usług na rynku pogrzebowym, ale również wspieranie i odciążanie właścicieli firm, którzy zdecydowali się na sprzedaż swojego domu pogrzebowego lub wejście z nami w spółkę. Współpraca z Sereni otwiera przed funkcjonującymi już domami pogrzebowymi nowe możliwości rozwoju, podnosząc standardy branżowe i kreując przyszłość usług pogrzebowych w Polsce. Jednak wszystko zaczyna się od samego przedsiębiorcy – najważniejsza dla nas jest współpraca z ludźmi z pasją i pomysłem na ten trudny biznes – mówi Jakub Ronduda, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki.
Model biznesowy Sereni oferuje właścicielom domów pogrzebowych atrakcyjne i elastyczne opcje współpracy dopasowane do konkretnego przedsiębiorstwa, umożliwiając znaczące korzyści finansowe. Głównym założeniem jednak jest współinwestycja w dom pogrzebowy i odciążenie przedsiębiorców od części obowiązków.
Przystępując do sieci Sereni, partnerzy zyskują wsparcie operacyjne dzięki przejęciu zadań administracyjnych przez centrum usługowe, umożliwiające skupienie się na obsłudze klientów i rozwoju biznesu. Ponadto, Sereni dysponuje unikatową ekspertyzą i wglądem w trendy branżowe na podstawie doświadczeń z Belgii oraz Niemiec, jak również szerokim wachlarzem autorskich narzędzi ułatwiających i automatyzujących pracę (systemy IT do zarządzania procesami, księgowością czy flotą). Kluczowym aspektem współpracy jest jednak zachowanie autonomii w podejmowaniu decyzji przez dyrektorów przy wsparciu kapitałowym i merytorycznym, co przyczynia się do lepszej równowagi życia zawodowego i prywatnego. Ta współpraca dba o zachowanie unikalnego DNA i wartości zakładu pogrzebowego, które są kluczowe dla jego sukcesu, dając przedsiębiorcom więcej czasu dla siebie i bliskich.
Sereni, z głębokim szacunkiem i zrozumieniem dla trudnych chwil, jakie przeżywają rodziny, kontynuuje swoją misję pomagania ludziom w tych najcięższych momentach, jednocześnie umacniając pozycję zakładów pogrzebowych jako miejsc, w których pamięć o zmarłych jest pielęgnowana z największą czcią, a rodziny otrzymują wsparcie i opiekę na najwyższym poziomie.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.