Komunikaty PR

Nowy wymiar prowadzenia biznesu w polskim sektorze usług pogrzebowych

2024-03-06  |  16:10
Biuro prasowe

Sereni Polska konsoliduje rynek funeralny

W Polsce rocznie organizuje się około 415 tysięcy pogrzebów, a przedsiębiorstwa branży funeralnej stoją przed wyzwaniem dostosowania swoich usług do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów. Profesjonalizm, empatia oraz pomoc w załatwieniu wszelkich formalności stają się kluczowymi czynnikami, które decydują o konkurencyjności i sukcesie na tym rynku.

 

Szczególnie w ostatnich latach, zarządzanie domem pogrzebowym niesie ze sobą szereg wyzwań – począwszy od stale rosnących kosztów pracowniczych, cen mediów, poprzez agresywną konkurencję, aż po nieaktualizowany zasiłek pogrzebowy, który często nie jest w stanie pokryć nawet kosztów zakładu. Rosnące wydatki, wraz z koniecznością utrzymania biznesu i infrastruktury zakładu, stanowią znaczące obciążenia dla przedsiębiorstw, które muszą równocześnie zaspokajać rosnące oczekiwania klientów. 

Nie sposób też zapomnieć, że często przedsiębiorcy pogrzebowi są dostępni 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, a początki wielu firm z tego sektora sięgają przełomu lat 80. i 90. – przekładając się na ponad 30 lat intensywnej i wymagającej pracy. Starsi już dziś właściciele rozważają upragnioną emeryturę, a ich dzieci, jeżeli decydują się prowadzić dalej biznes, często szukają wsparcia w dynamiczniejszym rozwoju firmy.

Firma Sereni od prawie dekady na rynku europejskim wspiera domy pogrzebowe najwyższej jakości, oferując im wsparcie zarówno w sukcesji, jak i dynamicznym rozwoju firmy i optymalizacji działalności. 

Od początków rozwoju sieci, kiedy to Sereni rozpoczęło współpracę z pierwszymi zakładami, firma z sukcesem rozszerzyła swoje usługi na rynki międzynarodowe, stając się liderem w Belgii i obecnie dynamicznie rozwijając swoją obecność w Polsce i Niemczech. W sieci spółki znajduje się ponad 85 domów pogrzebowych, obsługujących prawie 20 000 pogrzebów i 8 000 kremacji rocznie, co jest wyraźnym dowodem na skuteczność i zaangażowanie firmy w dążeniu do doskonałości. W Polsce Sereni nabyło już 3 domy pogrzebowe i podejmuje kolejne kroki w celu dalszego rozwoju na tym wymagającym rynku.

Nasza misja to nie tylko ciągłe podnoszenie jakości usług na rynku pogrzebowym, ale również wspieranie i odciążanie właścicieli firm, którzy zdecydowali się na sprzedaż swojego domu pogrzebowego lub wejście z nami w spółkę. Współpraca z Sereni otwiera przed funkcjonującymi już domami pogrzebowymi nowe możliwości rozwoju, podnosząc standardy branżowe i kreując przyszłość usług pogrzebowych w Polsce. Jednak wszystko zaczyna się od samego przedsiębiorcy – najważniejsza dla nas jest współpraca z ludźmi z pasją i pomysłem na ten trudny biznes – mówi Jakub Ronduda, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki. 

Model biznesowy Sereni oferuje właścicielom domów pogrzebowych atrakcyjne i elastyczne opcje współpracy dopasowane do konkretnego przedsiębiorstwa, umożliwiając znaczące korzyści finansowe. Głównym założeniem jednak jest współinwestycja w dom pogrzebowy i odciążenie przedsiębiorców od części obowiązków. 

Przystępując do sieci Sereni, partnerzy zyskują wsparcie operacyjne dzięki przejęciu zadań administracyjnych przez centrum usługowe, umożliwiające skupienie się na obsłudze klientów i rozwoju biznesu. Ponadto, Sereni dysponuje unikatową ekspertyzą i wglądem w trendy branżowe na podstawie doświadczeń z Belgii oraz Niemiec, jak również szerokim wachlarzem autorskich narzędzi ułatwiających i automatyzujących pracę (systemy IT do zarządzania procesami, księgowością czy flotą). Kluczowym aspektem współpracy jest jednak zachowanie autonomii w podejmowaniu decyzji przez dyrektorów przy wsparciu kapitałowym i merytorycznym, co przyczynia się do lepszej równowagi życia zawodowego i prywatnego. Ta współpraca dba o zachowanie unikalnego DNA i wartości zakładu pogrzebowego, które są kluczowe dla jego sukcesu, dając przedsiębiorcom więcej czasu dla siebie i bliskich.

Sereni, z głębokim szacunkiem i zrozumieniem dla trudnych chwil, jakie przeżywają rodziny, kontynuuje swoją misję pomagania ludziom w tych najcięższych momentach, jednocześnie umacniając pozycję zakładów pogrzebowych jako miejsc, w których pamięć o zmarłych jest pielęgnowana z największą czcią, a rodziny otrzymują wsparcie i opiekę na najwyższym poziomie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone Biuro prasowe
2024-04-30 | 06:00

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji.
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.