Nowy wymiar prowadzenia biznesu w polskim sektorze usług pogrzebowych
Sereni Polska konsoliduje rynek funeralny
W Polsce rocznie organizuje się około 415 tysięcy pogrzebów, a przedsiębiorstwa branży funeralnej stoją przed wyzwaniem dostosowania swoich usług do indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów. Profesjonalizm, empatia oraz pomoc w załatwieniu wszelkich formalności stają się kluczowymi czynnikami, które decydują o konkurencyjności i sukcesie na tym rynku.
Szczególnie w ostatnich latach, zarządzanie domem pogrzebowym niesie ze sobą szereg wyzwań – począwszy od stale rosnących kosztów pracowniczych, cen mediów, poprzez agresywną konkurencję, aż po nieaktualizowany zasiłek pogrzebowy, który często nie jest w stanie pokryć nawet kosztów zakładu. Rosnące wydatki, wraz z koniecznością utrzymania biznesu i infrastruktury zakładu, stanowią znaczące obciążenia dla przedsiębiorstw, które muszą równocześnie zaspokajać rosnące oczekiwania klientów.
Nie sposób też zapomnieć, że często przedsiębiorcy pogrzebowi są dostępni 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu, a początki wielu firm z tego sektora sięgają przełomu lat 80. i 90. – przekładając się na ponad 30 lat intensywnej i wymagającej pracy. Starsi już dziś właściciele rozważają upragnioną emeryturę, a ich dzieci, jeżeli decydują się prowadzić dalej biznes, często szukają wsparcia w dynamiczniejszym rozwoju firmy.
Firma Sereni od prawie dekady na rynku europejskim wspiera domy pogrzebowe najwyższej jakości, oferując im wsparcie zarówno w sukcesji, jak i dynamicznym rozwoju firmy i optymalizacji działalności.
Od początków rozwoju sieci, kiedy to Sereni rozpoczęło współpracę z pierwszymi zakładami, firma z sukcesem rozszerzyła swoje usługi na rynki międzynarodowe, stając się liderem w Belgii i obecnie dynamicznie rozwijając swoją obecność w Polsce i Niemczech. W sieci spółki znajduje się ponad 85 domów pogrzebowych, obsługujących prawie 20 000 pogrzebów i 8 000 kremacji rocznie, co jest wyraźnym dowodem na skuteczność i zaangażowanie firmy w dążeniu do doskonałości. W Polsce Sereni nabyło już 3 domy pogrzebowe i podejmuje kolejne kroki w celu dalszego rozwoju na tym wymagającym rynku.
Nasza misja to nie tylko ciągłe podnoszenie jakości usług na rynku pogrzebowym, ale również wspieranie i odciążanie właścicieli firm, którzy zdecydowali się na sprzedaż swojego domu pogrzebowego lub wejście z nami w spółkę. Współpraca z Sereni otwiera przed funkcjonującymi już domami pogrzebowymi nowe możliwości rozwoju, podnosząc standardy branżowe i kreując przyszłość usług pogrzebowych w Polsce. Jednak wszystko zaczyna się od samego przedsiębiorcy – najważniejsza dla nas jest współpraca z ludźmi z pasją i pomysłem na ten trudny biznes – mówi Jakub Ronduda, dyrektor zarządzający i członek zarządu spółki.
Model biznesowy Sereni oferuje właścicielom domów pogrzebowych atrakcyjne i elastyczne opcje współpracy dopasowane do konkretnego przedsiębiorstwa, umożliwiając znaczące korzyści finansowe. Głównym założeniem jednak jest współinwestycja w dom pogrzebowy i odciążenie przedsiębiorców od części obowiązków.
Przystępując do sieci Sereni, partnerzy zyskują wsparcie operacyjne dzięki przejęciu zadań administracyjnych przez centrum usługowe, umożliwiające skupienie się na obsłudze klientów i rozwoju biznesu. Ponadto, Sereni dysponuje unikatową ekspertyzą i wglądem w trendy branżowe na podstawie doświadczeń z Belgii oraz Niemiec, jak również szerokim wachlarzem autorskich narzędzi ułatwiających i automatyzujących pracę (systemy IT do zarządzania procesami, księgowością czy flotą). Kluczowym aspektem współpracy jest jednak zachowanie autonomii w podejmowaniu decyzji przez dyrektorów przy wsparciu kapitałowym i merytorycznym, co przyczynia się do lepszej równowagi życia zawodowego i prywatnego. Ta współpraca dba o zachowanie unikalnego DNA i wartości zakładu pogrzebowego, które są kluczowe dla jego sukcesu, dając przedsiębiorcom więcej czasu dla siebie i bliskich.
Sereni, z głębokim szacunkiem i zrozumieniem dla trudnych chwil, jakie przeżywają rodziny, kontynuuje swoją misję pomagania ludziom w tych najcięższych momentach, jednocześnie umacniając pozycję zakładów pogrzebowych jako miejsc, w których pamięć o zmarłych jest pielęgnowana z największą czcią, a rodziny otrzymują wsparcie i opiekę na najwyższym poziomie.

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.