Komunikaty PR

O wyzwaniach związanych ze szkoleniem pracowników w branży customer service

2022-05-17  |  11:00
Biuro prasowe

Proces rekrutacji nowych pracowników to z pewnością wyzwanie dla każdego pracodawcy. Choć w ostatnich latach wiele zmieniło się w samym sposobie prowadzenia rozmów z kandydatami, jeden z aspektów pozostaje bez zmian. Dział HR zawsze pragnie zatrudnić najlepszych pracowników, którzy przyczynią się do rozwoju danej firmy. Proces rekrutacji, a następnie selekcji, uzależniony jest nie tylko od struktury organizacyjnej firmy, jej wielkości, charakteru organizacji, ale przede wszystkim od typu stanowiska, na które prowadzony jest nabór. Jak wygląda to w Telmon, call center obsługującym kompleksowo zróżnicowane rynki?

 

Działaniami podejmowanymi na starcie jest wyznaczenie potrzebnego stanowiska i wskazanie kompetencji niezbędnych do danego projektu. Techniki, które są stosowane, aby wyłowić najlepszych pracowników, zależą od wielu czynników. Posiadając wiedzę na temat kampanii, które będzie realizował kandydat, a także w jakiego rodzaju zespołach będzie pracował poprzez analizę  przebiegu  kariery kandydata, porównując kolejne zajmowane przez niego stanowiska i miejsca zatrudnienia oraz towarzyszące im szkolenia, kursy podnoszące kwalifikacje jesteśmy w stanie wybrać najlepszych kandydatów.

- komentuje Monika Włodarska, Dyrektor ds. Kadr i Administracji w Telmon.

 

Warto jednak pamiętać, że pozyskiwanie nowych pracowników jest ściśle związane z rynkiem pracy, na którym ich poszukujemy. Rynek ten jest zawsze specyficzny dla danego miejsca lub konkretnego obszaru. Przykładowo - bardzo istotne znaczenie ma poziom bezrobocia. Stanowi wskaźnik pozwalający określić, do jakich grup kandydatów mamy szansę dotrzeć.

Nie bez znaczenia pozostaje też konkurencja. Call center jest branżą dość dynamicznie rozwijającą się w ostatnich latach, tak jak większość sektora customer service. W związku z tym oferowane warunki pracy należy porównać z ofertą firm konkurencyjnych. Dopiero wtedy mamy szansę zapewnić naszemu pracownikowi najlepsze warunki pracy, a także, atrakcyjne w danym obszarze zatrudnienie.  


 

Istnieje wiele możliwości dotarcia z informacją o oferowanym stanowisku do potencjalnych pracowników. Do metod tych zalicza się oczywiście social media, ale też przekaz ustny, ogłoszenie wewnętrzne i zewnętrzne, informacje na stronie internetowej, pośrednictwo urzędów pracy, akademickich biur karier.

Podczas niedawnego otwarcia trzeciej już filii Telmon, w Sieradzu, proces rekrutacji był przeprowadzony kilkoma metodami.  Głównie rekrutacja odbywała się kanałami social mediów, szczególnie Facebooka i  przez zamieszczenie ogłoszeń na lokalnej grupie Sieradza. Wszystkie te działania, szczególnie lokalne  przynosiły pożądane efekty. Ten system pozwala najskuteczniej dotrzeć do dużej liczby kandydatów i również promować oferty o pracę. W Sieradzu świetny efekt przyniosły plakaty, które zostały rozwieszone w mieście. Myślę, że jest to dość wyjątkowe w naszych czasach zjawisko i podkreśla jak istotna jest elastyczność i odpowiedni research. - dodaje Monika Włodarska, Dyrektor ds. Kadr i Administracji w Telmon.


Następujący po samym zatrudnieniu cykl szkoleń jest również czymś, co zostaje zaplanowane na samym początku pozyskiwania pracowników. Niezwykle ważne jest zminimalizowanie zjawiska rotacji i długotrwałe utrzymanie pracowników, Telmon szkoli nowo zatrudnione osoby według wypracowanego przez lata systemu. Na samym początku pracownicy zapoznawani są w zespołach z podstawami takimi jak bhp, rodo, ale też szczegółowo uczą się o strukturze firmy i jej doświadczeniu na rynku.

Kolejne przeszkolenia dotyczą już wiedzy praktycznej - samych informacji merytorycznych o sprzedaży, obsłudze klienta, reakcji na obiekcje i oczywiście o  produktach, usługach czy samej jakości świadczonych usług.Na samym końcu pracownicy mogą sprawdzić się w odsłuchach i rozmowach symulowanych oraz testach wiedzy. Po takim przygotowaniu droga do samodzielnej, pełnej wyników pracy jest już prosta, a dalszą motywację buduje coaching, praca nad nowymi wynikami i motywacja, stale oferowana przez zespoły HR i kadry zarządzającej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE Biuro prasowe
2025-01-13 | 11:00

Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE

Magic Tape pozwala w krótkim czasie osiągnąć efekt długiej i gęstej fryzury nawet w przypadku rzadkich włosów. Specjalistką od tej metody jest Agnieszka
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

Prawo

Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą

Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.