Komunikaty PR

O wyzwaniach związanych ze szkoleniem pracowników w branży customer service

2022-05-17  |  11:00
Biuro prasowe

Proces rekrutacji nowych pracowników to z pewnością wyzwanie dla każdego pracodawcy. Choć w ostatnich latach wiele zmieniło się w samym sposobie prowadzenia rozmów z kandydatami, jeden z aspektów pozostaje bez zmian. Dział HR zawsze pragnie zatrudnić najlepszych pracowników, którzy przyczynią się do rozwoju danej firmy. Proces rekrutacji, a następnie selekcji, uzależniony jest nie tylko od struktury organizacyjnej firmy, jej wielkości, charakteru organizacji, ale przede wszystkim od typu stanowiska, na które prowadzony jest nabór. Jak wygląda to w Telmon, call center obsługującym kompleksowo zróżnicowane rynki?

 

Działaniami podejmowanymi na starcie jest wyznaczenie potrzebnego stanowiska i wskazanie kompetencji niezbędnych do danego projektu. Techniki, które są stosowane, aby wyłowić najlepszych pracowników, zależą od wielu czynników. Posiadając wiedzę na temat kampanii, które będzie realizował kandydat, a także w jakiego rodzaju zespołach będzie pracował poprzez analizę  przebiegu  kariery kandydata, porównując kolejne zajmowane przez niego stanowiska i miejsca zatrudnienia oraz towarzyszące im szkolenia, kursy podnoszące kwalifikacje jesteśmy w stanie wybrać najlepszych kandydatów.

- komentuje Monika Włodarska, Dyrektor ds. Kadr i Administracji w Telmon.

 

Warto jednak pamiętać, że pozyskiwanie nowych pracowników jest ściśle związane z rynkiem pracy, na którym ich poszukujemy. Rynek ten jest zawsze specyficzny dla danego miejsca lub konkretnego obszaru. Przykładowo - bardzo istotne znaczenie ma poziom bezrobocia. Stanowi wskaźnik pozwalający określić, do jakich grup kandydatów mamy szansę dotrzeć.

Nie bez znaczenia pozostaje też konkurencja. Call center jest branżą dość dynamicznie rozwijającą się w ostatnich latach, tak jak większość sektora customer service. W związku z tym oferowane warunki pracy należy porównać z ofertą firm konkurencyjnych. Dopiero wtedy mamy szansę zapewnić naszemu pracownikowi najlepsze warunki pracy, a także, atrakcyjne w danym obszarze zatrudnienie.  


 

Istnieje wiele możliwości dotarcia z informacją o oferowanym stanowisku do potencjalnych pracowników. Do metod tych zalicza się oczywiście social media, ale też przekaz ustny, ogłoszenie wewnętrzne i zewnętrzne, informacje na stronie internetowej, pośrednictwo urzędów pracy, akademickich biur karier.

Podczas niedawnego otwarcia trzeciej już filii Telmon, w Sieradzu, proces rekrutacji był przeprowadzony kilkoma metodami.  Głównie rekrutacja odbywała się kanałami social mediów, szczególnie Facebooka i  przez zamieszczenie ogłoszeń na lokalnej grupie Sieradza. Wszystkie te działania, szczególnie lokalne  przynosiły pożądane efekty. Ten system pozwala najskuteczniej dotrzeć do dużej liczby kandydatów i również promować oferty o pracę. W Sieradzu świetny efekt przyniosły plakaty, które zostały rozwieszone w mieście. Myślę, że jest to dość wyjątkowe w naszych czasach zjawisko i podkreśla jak istotna jest elastyczność i odpowiedni research. - dodaje Monika Włodarska, Dyrektor ds. Kadr i Administracji w Telmon.


Następujący po samym zatrudnieniu cykl szkoleń jest również czymś, co zostaje zaplanowane na samym początku pozyskiwania pracowników. Niezwykle ważne jest zminimalizowanie zjawiska rotacji i długotrwałe utrzymanie pracowników, Telmon szkoli nowo zatrudnione osoby według wypracowanego przez lata systemu. Na samym początku pracownicy zapoznawani są w zespołach z podstawami takimi jak bhp, rodo, ale też szczegółowo uczą się o strukturze firmy i jej doświadczeniu na rynku.

Kolejne przeszkolenia dotyczą już wiedzy praktycznej - samych informacji merytorycznych o sprzedaży, obsłudze klienta, reakcji na obiekcje i oczywiście o  produktach, usługach czy samej jakości świadczonych usług.Na samym końcu pracownicy mogą sprawdzić się w odsłuchach i rozmowach symulowanych oraz testach wiedzy. Po takim przygotowaniu droga do samodzielnej, pełnej wyników pracy jest już prosta, a dalszą motywację buduje coaching, praca nad nowymi wynikami i motywacja, stale oferowana przez zespoły HR i kadry zarządzającej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.