Komunikaty PR

Obiekty hotelowe - 5 kluczowych trendów

2024-05-26  |  01:00
Biuro prasowe

Według danych GUS, liczba turystów korzystających z usług hotelarstwa w Polsce wzrosła w 2023 roku o 5,8 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając poziom 36,2 miliona osób. Goście mają do dyspozycji butikowe hotele w miastach, hotele premium nad morzem czy w górach, obiekty tylko dla dorosłych – krajobraz hotelarski w Polsce jest zróżnicowany. Obecne trendy w projektowaniu obiektów hotelowych mają jednak wspólne mianowniki. Jakie 5 kluczowych można wśród nich wymienić? Oto one.

Kim jest współczesny gość hotelowy?

Aby zrozumieć najnowsze trendy, trzeba wiedzieć do kogo hotele kierują dziś swoje oferty. Zasadniczo popyt jest napędzany przez dwie grupy klientów. Jedną z nich stanowią klienci z ograniczonym budżetem, poszukujący wygodnych, ale przystępnych cenowo miejsc pobytu. Z drugiej strony są ci gotowi zapłacić więcej za luksus i ekskluzywne udogodnienia. To zróżnicowanie wymaga od projektantów elastyczności i umiejętności dostosowania projektów do szerokiego spektrum oczekiwań. Tym bardziej, że celem właścicieli obiektów hotelowych jest nie tylko sprostanie wymaganiom gości, ale zapewnienie doświadczeń, które przekroczą te oczekiwania. Guest experience, czyli doświadczenia, jakie gość zdobywa w interakcji z hotelem, stanowi dziś fundament każdego udanego projektu.

Realizując nadzór nad realizacją obiektu hotelowego, widzimy, jak istotny jest każdy detal: począwszy od bryły budynku, przez pokoje, po strefy rekreacyjne i restauracje. – mówi Miłosz Wiesiołek, lider działu zarządzania projektami w PM, firmie, która jako inwestor zastępczy oferuje pełen zakres usług inwestora zastępczego, m. in. w obszarze obiektów hotelowych. – Priorytetem jednak zawsze jest zapewnienie, aby projekt odzwierciedlał wizję biznesową klienta. Wizja ta powinna jednak być zawsze skorelowana z budżetem, harmonogramem i jakością. Bez względu na to, czy kluczową rolę odgrywa infrastruktura konferencyjna, czy też priorytetem jest zapewnienie wystarczającej przestrzeni na śniadania albo jej optymalizacja poprzez mniejsze, ale bardziej funkcjonalne pokoje – naszym celem zawsze jest zapewnienie, że wszystko to zostanie uwzględnione w planie i budżecie, a prace będą przebiegać zgodnie z harmonogramem i zakończą się w zakładanym czasie. Termin realizacji obiektów hotelowych ma dla inwestorów fundamentalne znaczenie z kilku powodów. Po pierwsze, opóźnienie w budowie hotelu może wiązać się z utratą potencjalnych dochodów, ponieważ nie będzie możliwe przyjmowanie gości ani generowanie przychodów z wynajmu pokoi. Po drugie, wydłużenie czasu budowy może prowadzić do wzrostu kosztów, związanych zarówno z dodatkowymi opłatami za pracę wykonawców, jak i ze zmianami w harmonogramie dostaw materiałów budowlanych. – wyjaśnia.

Wygląd obiektu, udogodnienia wewnątrz i zaangażowanie personelu – wszystko to powinno pozostawiać pozytywne wrażenie jeszcze długo po pobycie gości w hotelu. Każdy szczegół ma więc znaczenie. Poniższe 5 trendów w projektowaniu obiektów hotelowych stanowi tego najlepszy dowód.

Ekologia i zrównoważony rozwój

Zrównoważony rozwój od dłuższego czasu przestał być traktowany jako opcja — stał się niezbędnym elementem nowoczesnego projektowania. Uwzględnianie rozwiązań przyjaznych środowisku, takich jak systemy recyklingu wody, zielone dachy czy instalacja fotowoltaiczna, to dziś standard.

Hotele powstają z myślą o minimalizowaniu wpływu na środowisko, co przyciąga świadomych ekologicznie klientów. – W ramach zielonego budownictwa powstają także zielone hotele – wyjaśnia Miłosz Wiesiołek z PM. – Projekty takich obiektów uwzględniają m.in. wykorzystanie innowacyjnych technologii, takich jak inteligentne systemy zarządzania energią czy automatyzację procesów, aby zoptymalizować zużycie zasobów. Zrównoważony rozwój i automatyzacja zużycia energii dają podwójną korzyść. To nie tylko szacunek dla środowiska – to również realne oszczędności podczas użytkowania obiektu, co jest szczególnie istotne dla obiektów hotelowych. Co istotne, rozwiązania „sustainability” możemy śmiało zaimplementować w nowych obiektach, jak również podczas renowacji i przebudów istniejących budynków. Inwestorzy są świadomi zmieniających się przepisów, przede wszystkich tych planowanych długoterminowo i związanych z neutralnością emisyjną– precyzuje.

Technologia i automatyzacja

W nowo projektowanych obiektach hotelowych coraz częściej uwzględnia się inteligentne systemy zarządzania budynkami (z ang. Building Management System, BMS), które kontrolują oświetlenie, temperaturę czy zużycie energii. Możliwość personalizacji ustawień w pokoju hotelowym poprzez aplikacje mobilne – pozwalającej także na komunikację z personelem – to już niemalże standard w segmencie hoteli premium.

Przestrzeń wspólna

Koncepcja wspólnych przestrzeni w hotelach ewoluuje. Goście oczekują bowiem coraz częściej przeżycia przygody, a nie jedynie zakwaterowania. W związku z tym hotele oferują im coś więcej niż tylko miejsce do spania. Obszary coworkingowe, kawiarnie, przestrzenie do relaksu promują ideę integracji, stanowiąc odpowiedź na potrzeby osób, które podczas pobytu w hotelu poszukują nie tylko komfortu, ale także inspiracji i możliwości nawiązywania nowych kontaktów.

Nietuzinkowy design

Wyjątkowy design, który angażuje wszystkie zmysły gości, staje się coraz bardziej pożądaną wartością w hotelarstwie. Unikalne obiekty hotelowe, oferujące niepowtarzalne doświadczenia sprawiają, że goście chcą do nich wracać. Elementy sztuki regionalnej, kultury czy włączenie do menu lokalnych specjałów zapewniają autentyczne wrażenia i wyróżniają ofertę hotelu na tle konkurencji.

Zdrowie i wellness

Obecnie goście hotelowi coraz częściej wybierają miejsca pobytu, biorąc pod uwagę ich ofertę dotyczącą wellness i aktywności sportowych. Zarówno ci podróżujący służbowo, jak i turyści, pragną utrzymywać rutynę treningową nawet poza domem, jak również korzystać z różnorodnych możliwości regeneracji sił i relaksu. Projektowanie hotelu, który odpowiada na te potrzeby, wymaga integracji stref wellness i sportowych z resztą obiektu w sposób, który zapewnia funkcjonalność, a jednocześnie nie zaburza doznań estetycznych. Do głównych wyzwań projektowych należy zatem odpowiednie rozmieszczenie przestrzeni, tak aby były one łatwo dostępne, ale jednocześnie zapewniały prywatność i spokój.

Jak widać projektowanie obiektów hotelowych kształtowane jest przez zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów, jak również rozwój technologii. Trendy w tej dziedzinie ewoluują, stawiając przed projektantami nowe wyzwania, ale także oferując im niespotykane dotąd możliwości wyrażenia swojej kreatywności.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.