Obowiązek raportowania ESG, a realne działania przedsiębiorstw
Od 2024 roku zgodnie z unijną dyrektywą CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive) największe firmy są zobowiązane do szczegółowego raportowania niefinansowego w zakresie zrównoważonego rozwoju i publikowania wyników swoich działań. W kontekście rosnących wymagań regulacyjnych dotyczących raportowania ESG kluczowym aspektem jest rzeczywiste zaangażowanie przedsiębiorstw w świadome zarządzanie wpływem na środowisko. Wymogi te stanowią odpowiedź na rosnące oczekiwania inwestorów, konsumentów i regulatorów w zakresie transparentności działania i odpowiedzialności środowiskowej przedsiębiorstw.
Carlsberg Polska, jako jedna z wiodących firm w branży piwowarskiej jest przykładem organizacji, która podejmuje konkretne działania mające na celu minimalizację swojego śladu środowiskowego. Od wielu lat konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju „Together Towards ZERO & Beyond”, i ma już 8 lat doświadczeń w pisaniu Raportów ESG.
Jak rozumiemy odpowiedzialny rozwój naszego biznesu? Określiliśmy cele w sześciu kluczowych obszarach oddziaływania firmy: ZERO śladu węglowego, ZERO śladu rolniczego, ZERO odpadów opakowaniowych, ZERO marnowania wody, ZERO nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz ZERO wypadków. Te cele są elementami naszej strategii biznesowej i idą w parze np. z rozwojem portfela produktów czy wzrostem sprzedaży. Tak jak na wynik finansowy pracuje każdy pracownik, tak samo na wynik celów środowiskowych. W pierwszej kolejności wyedukowaliśmy pracowników czym jest strategia ESG, jakie są nasze priorytety i dlaczego do nich dążymy. Teraz angażujemy pracowników, by każdy w swoim obszarze wiedział, jaki ma wpływ i poszukiwał rozwiązań, które przybliżają nas do jej realizacji. Współpracujemy również z licznymi partnerami, instytucjami naukowymi oraz organizacjami pozarządowymi, aby wprowadzać innowacje i dzielić się najlepszymi praktykami.
Nowe regulacje ESG nakładają na przedsiębiorstwa obowiązek transparentnego raportowania swoich działań w obszarach środowiskowym, społecznym i zarządzania. Dla firmy takiej jak Carlsberg Polska, to nie tylko konieczność spełnienia formalnych wymogów, ale przede wszystkim szansa na wykazanie się jako lider w zrównoważonym rozwoju.
Warto nie ograniczać swoich działań jedynie do wewnętrznych procesów. Należy angażować się również w edukację klientów, konsumentów czy społeczeństwa. Wówczas misja społeczna staje się elementem zrównoważonego rozwoju.
Świadome zarządzanie wpływem na środowisko nie jest jedynie wymogiem regulacyjnym, ale strategicznym wyborem, który przynosi korzyści zarówno środowisku, przyszłym pokoleniom, jak i długoterminową wartość biznesową. W obliczu obowiązku raportowania ESG od 2024 roku, działania podejmowane przez liderów branż stają się wzorem do naśladowania dla innych przedsiębiorstw. Przejrzystość w raportowaniu i rzeczywiste, mierzalne efekty działań ESG będą kluczowe w budowaniu zaufania do marki.
Ekspercki komentarz: Teresa Aldea - Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju, Carlsberg Polska
Aby dowiedzieć się więcej o działaniach Carlsberg Polska na rzecz zrównoważonego rozwoju, zachęcamy do odwiedzenia strony: www.carlsbergpolska.pl/zrownowazony-rozwoj/zrownowazony-rozwoj/raport-2023/, gdzie znajduje się pełen Raport ESG za 2023 rok.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.