Komunikaty PR

OSM Piątnica włącza się w akcję #WeźWolneOdRaka

2020-12-03  |  18:00
Do pobrania Piątnica ( 0.06 MB )

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska Piątnica dołączyła do akcji #WeźWolneOdRaka. Wszyscy pracownicy Spółdzielni otrzymają dodatkowy dzień płatnego urlopu w celu wykonania badań z zakresu profilaktyki onkologicznej.

#WeźWolneOdRaka to kampania informacyjno-społeczna mająca na celu propagowanie regularnego wykonywania badań profilaktycznych. Inicjatorem akcji jest Fundacja „L” działająca na terenie województwa podlaskiego. Jednym z celów fundacji jest współpraca z lokalną społecznością w zakresie edukacji i promocji zdrowego trybu życia. W ramach akcji #WeźWolneOdRaka Fundacja „L” zachęca pracodawców do szerzenia idei profilaktyki nowotworowej poprzez udzielanie dodatkowego dnia płatnego urlopu, przeznaczonego na wykonanie badań.

„Pomysł na projekt zrodził się w poczekalni lekarskiej. Wraz z innymi kobietami, czekając na badania profilaktyczne, doszłyśmy do wniosku, że dodatkowy dzień urlopu od pracodawcy byłyby bardzo motywujący i pomógł znaleźć czas na badania. Był październik – miesiąc związany z rakiem piersi – więc postanowiłyśmy działać natychmiast. Tak zrodził się projekt #WeźWolneOdRaka” – mówi inicjatorka akcji, Ewa Pawelczyk z Fundacji „L”.

OSM Piątnica jako jeden z pierwszych pracodawców w regionie przystąpiła do akcji, podejmując jednocześnie decyzję, że każdy z pracowników Spółdzielni otrzyma bilet na bezpłatne badania. Tym samym OSM Piątnica przyczyniła się do rozszerzenia zasięgu akcji o badania również dla mężczyzn. 

„Pierwsza wersja naszego projektu powstała głównie z myślą o kobietach. Jednak postawa pana Prezesa OSM Piątnica, który przystępując do akcji zaznaczył, że chce przekazać bilety na badania dla wszystkich swoich pracowników, zmotywowała nas do rozszerzenia akcji. Listopad to przecież miesiąc walki z rakiem u mężczyzn. Nie chcąc czekać do przyszłorocznej edycji, wdrożyliśmy konieczne zmiany na stronie WWW, by umożliwić udział w projekcie także mężczyznom” – dodaje Ewa Pawelczyk z Fundacji „L”.

OSM Piątnica jest jednym z największych pracodawców w regionie, zatrudnia w swoich zakładach ponad tysiąc osób. W ramach akcji #WeźWolneOdRaka OSM Piątnica przekaże swoim pracownikom bilet na badania onkologiczne, który jest ważny przez rok, a po okazaniu zaświadczenia o wykonaniu badań, pracownik nabywa prawo do dodatkowego dnia płatnego urlopu. Dodatkowo OSM Piątnica wsparła finansowo inicjatywę Fundacji „L”.

„OSM Piątnica aktywnie włącza się w lokalne inicjatywy, a promocja profilaktyki oraz mobilizacja pracowników do przeprowadzenia badań są dla nas bardzo istotne. Dlatego postanowiliśmy włączyć się do akcji i objąć programem wszystkich naszych pracowników, zarówno kobiety, jak i mężczyzn” – mówi prezes OSM Piątnica Zbigniew Kalinowski.

Profilaktyka nowotworowa jest szczególnie ważna w trwającym obecnie okresie pandemii, kiedy wykrywalność raka jest bardzo niska ze względu na małą liczbę wykonywanych badań. Jest to związane między innymi z obawami pacjentów przed udaniem się do lekarza w celu wykonania badań profilaktycznych w sytuacji zagrożenia epidemicznego. „Ludzie się nie badają, a chemioterapie są odkładane. To najlepszy moment, by zadbać o profilaktykę” – podsumowuje przedstawicielka Fundacji „L”.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025 Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.