OSM Piątnica włącza się w akcję #WeźWolneOdRaka
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska Piątnica dołączyła do akcji #WeźWolneOdRaka. Wszyscy pracownicy Spółdzielni otrzymają dodatkowy dzień płatnego urlopu w celu wykonania badań z zakresu profilaktyki onkologicznej.
#WeźWolneOdRaka to kampania informacyjno-społeczna mająca na celu propagowanie regularnego wykonywania badań profilaktycznych. Inicjatorem akcji jest Fundacja „L” działająca na terenie województwa podlaskiego. Jednym z celów fundacji jest współpraca z lokalną społecznością w zakresie edukacji i promocji zdrowego trybu życia. W ramach akcji #WeźWolneOdRaka Fundacja „L” zachęca pracodawców do szerzenia idei profilaktyki nowotworowej poprzez udzielanie dodatkowego dnia płatnego urlopu, przeznaczonego na wykonanie badań.
„Pomysł na projekt zrodził się w poczekalni lekarskiej. Wraz z innymi kobietami, czekając na badania profilaktyczne, doszłyśmy do wniosku, że dodatkowy dzień urlopu od pracodawcy byłyby bardzo motywujący i pomógł znaleźć czas na badania. Był październik – miesiąc związany z rakiem piersi – więc postanowiłyśmy działać natychmiast. Tak zrodził się projekt #WeźWolneOdRaka” – mówi inicjatorka akcji, Ewa Pawelczyk z Fundacji „L”.
OSM Piątnica jako jeden z pierwszych pracodawców w regionie przystąpiła do akcji, podejmując jednocześnie decyzję, że każdy z pracowników Spółdzielni otrzyma bilet na bezpłatne badania. Tym samym OSM Piątnica przyczyniła się do rozszerzenia zasięgu akcji o badania również dla mężczyzn.
„Pierwsza wersja naszego projektu powstała głównie z myślą o kobietach. Jednak postawa pana Prezesa OSM Piątnica, który przystępując do akcji zaznaczył, że chce przekazać bilety na badania dla wszystkich swoich pracowników, zmotywowała nas do rozszerzenia akcji. Listopad to przecież miesiąc walki z rakiem u mężczyzn. Nie chcąc czekać do przyszłorocznej edycji, wdrożyliśmy konieczne zmiany na stronie WWW, by umożliwić udział w projekcie także mężczyznom” – dodaje Ewa Pawelczyk z Fundacji „L”.
OSM Piątnica jest jednym z największych pracodawców w regionie, zatrudnia w swoich zakładach ponad tysiąc osób. W ramach akcji #WeźWolneOdRaka OSM Piątnica przekaże swoim pracownikom bilet na badania onkologiczne, który jest ważny przez rok, a po okazaniu zaświadczenia o wykonaniu badań, pracownik nabywa prawo do dodatkowego dnia płatnego urlopu. Dodatkowo OSM Piątnica wsparła finansowo inicjatywę Fundacji „L”.
„OSM Piątnica aktywnie włącza się w lokalne inicjatywy, a promocja profilaktyki oraz mobilizacja pracowników do przeprowadzenia badań są dla nas bardzo istotne. Dlatego postanowiliśmy włączyć się do akcji i objąć programem wszystkich naszych pracowników, zarówno kobiety, jak i mężczyzn” – mówi prezes OSM Piątnica Zbigniew Kalinowski.
Profilaktyka nowotworowa jest szczególnie ważna w trwającym obecnie okresie pandemii, kiedy wykrywalność raka jest bardzo niska ze względu na małą liczbę wykonywanych badań. Jest to związane między innymi z obawami pacjentów przed udaniem się do lekarza w celu wykonania badań profilaktycznych w sytuacji zagrożenia epidemicznego. „Ludzie się nie badają, a chemioterapie są odkładane. To najlepszy moment, by zadbać o profilaktykę” – podsumowuje przedstawicielka Fundacji „L”.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.