Komunikaty PR

Payrocks: Nowa marka na globalnym rynku usług płacowych

2023-12-07  |  09:00
Biuro prasowe

Europejski rynek płac do 2027 roku wzrośnie o 27%, natomiast tempo wzrostu krajowych usług płacowych szacowane jest na maksymalnie 5%. W odpowiedzi na rosnące znaczenie globalizacji, pojawia się coraz więcej firm oferujących obsługę globalnych list płac. Problemem pozostaje jednak jakość takiej usługi. Z tego powodu powstał Payrocks, hybrydowe rozwiązanie kadrowo - płacowe, które łączy lokalną ekspertyzę z międzynarodowym zasięgiem.

Według raportu Gartnera „Market Guide for Multicountry Payroll Solutions 2022” "jedno globalne rozwiązanie płacowe" nie istnieje. Firmy o zasięgu międzynarodowym często narzekają na negatywne doświadczenia związane z dostawcami globalnych usług, krytykując niską jakość obsługi na wielu rynkach. Brak bezpośredniego kontaktu z lokalnymi ekspertami płacowymi i przekazywanie obsługi list płac do centrum offshoringu może generować liczne problemy i wymierne straty.

Obsługa kadr i płac na wielu rynkach rodzi sporo wyzwań. Największym z pewnością jest zapewnienie zgodności z lokalnymi przepisami, które stają się coraz bardziej złożone, są inne w każdym kraju, a dodatkowo często się zmieniają. To największe zmartwienie większości dyrektorów HR międzynarodowych firm – mówi Thierry Vanbever, Dyrektor zarządzający projektem Payrock.

Jak zapewnić wyższą jakość obsługi płac na wielu rynkach?

Firmy poszukujące międzynarodowych usług płacowych, stają przed dylematem wyboru najbardziej efektywnego modelu, który zagwarantuje płynną obsługę procesów HR, ale jednocześnie zapewni pełną zgodność z przepisami i bezpieczeństwo danych. Czy zdecydować się na jednego globalnego dostawcę, który nigdy nie zrozumie wszystkich przepisów krajowych czy podpisać odrębne umowy z lokalnymi dostawcami? W odpowiedzi na tą potrzebę powstał Payrocks, który jest rozwiązaniem hybrydowym, łączącym oba podejścia. Zapewnia obsługę kadr i płac w wielu krajach, ale realizowaną przez dostawców o ugruntowanej pozycji na danym rynku i lokalnym know-how.

Doświadczenie pokazuje, że współpraca z lokalnymi dostawcami usług kadrowo -płacowych gwarantuje znacznie wyższą jakość usługi. Dodatkowo nie stanowi przeszkody w integracji z głównymi systemami HRIS (Human Resources Information System) – dodaje Thierry Vanbever.

Czym jest Payrocks?

Payrocks to międzynarodowy sojusz 7 dostawców usług kadrowo-płacowych, działających w 13 krajach i zatrudniających ponad 3000 pracowników. Każda z firm członkowskich jest uznanym ekspertem na rynku lokalnym, co gwarantuje odpowiedni poziom wiedzy i zgodność z przepisami danego rynku. W Polsce, w Czechach i na Słowacji Payrocks jest reprezentowany przez firmę Contract Administration, która jest jednym z największych dostawców usług kadrowo – płacowych w Europie Środkowo – Wschodniej, obecnym na rynku od ponad 30 lat. 

Obsługa kadr i płac to obszar bardzo wrażliwy i wymagający szczególnej uwagi, ponieważ może generować ryzyka związane z compliance, ale także wpływać na reputację pracodawcy. Współpraca z dostawcą, który doskonale zna lokalny rynek, nie tylko zapewnia bezpieczeństwo, ale także umożliwia realizację procesów w sposób bardziej efektywny. To z kolei przynosi powtarzalne i spójne rezultaty – mówi Magdalena Aleksandrowicz, CEO Contract Administration w Polsce, Czechach i na Słowacji.

Payrocks jest obecny także na rynku we Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, krajach Beneluxu oraz w Andorze.

Firmy tworzące Payrocks to:

  • Contract Administration, działający w Polsce, Czechach i na Słowacji
  • ZetaService, działający we Włoszech
  • Grupa Atisa, działająca w Hiszpanii, Portugalii i Andorze
  • Paychex, działający w Niemczech
  • Securex, działający w krajach Beneluksu
  • PayCaptain, z siedzibą w Wielkiej Brytanii
  • Nibelis, działający we Francji

Członkowie Payrocks każdego miesiąca obsługują ponad 1,8 miliona pasków płacowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Dostrzegła lukę na rynku. Stworzyła aplikację, która pomaga przedsiębiorcom. Biuro prasowe
2024-02-23 | 11:00

Dostrzegła lukę na rynku. Stworzyła aplikację, która pomaga przedsiębiorcom.

Po przeszło czterech latach spędzonych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wróciła do Polski i… nie obyło się bez zaskoczeń. Okazało się, że w przeciwieństwie do
Firma Designerskie lampy Lena Lighting w Nice Experience Center w Katowicach
2024-02-22 | 13:00

Designerskie lampy Lena Lighting w Nice Experience Center w Katowicach

Nice Group to jeden z wiodących producentów w obszarze smart home, którego rozwiązania są doceniane w ponad stu krajach na całym świecie. Marka otworzyła kolejną przestrzeń w
Firma 9 na 10 startupów upada
2024-02-22 | 12:00

9 na 10 startupów upada

Najczęstszymi przyczynami bankructwa są brak kapitału na rozwój biznesu oraz niedopasowanie produktu, usługi do potrzeb rynku. W jakie pułapki wpadają początkujący

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Coraz gorsza kondycja psychiczna polskich nastolatków. Szkoły potrzebują narzędzi, żeby reagować na depresję i kryzysowe sytuacje

Stan psychiczny dzieci i młodzieży w Polsce się pogarsza. – W polskich szkołach brakuje psychologów, często też wrażliwości i wsparcia. A jeśli dziecko nie będzie mieć go w domu, to tym bardziej powinno mieć je w szkole – mówi Barbara Nowacka, ministra edukacji. – Statystyki pokazują, że w Polsce na depresję cierpi 2 proc. dzieci w wieku 6–12 lat i aż 20 proc. w grupie młodzieńczej – mówi Katarzyna Dubno, członkini zarządu Fundacji Adamed. Na te niepokojące dane w ostatnich latach wpłynęły m.in. izolacja spowodowana pandemią, sytuacja geopolityczna zaburzająca poczucie bezpieczeństwa. To dodatkowo nakłada się na sytuacje kryzysowe w domu czy szkole. Fundacja Adamed nawiązała współpracę z ekspertami serwisu Życie warte jest rozmowy, a efektem tego partnerstwa program Wspierająca Szkoła, którego celem jest profilaktyka zachowań samobójczych.

Zagranica

Dwa lata po wybuchu wojny zainteresowanie Polaków pomocą dla Ukraińców jest dużo mniejsze. Potrzeby się zmieniły, ale wciąż są poważne

Po dwóch latach wojny w Ukrainie zainteresowanie Polaków pomaganiem jest dużo mniejsze niż na początku konfliktu. Jednak ta pomoc wciąż jest bardzo potrzebna, ponieważ z każdym dniem rośnie liczba poszkodowanych i strat wywołanych wojną, a w Polsce nadal pozostaje około miliona ukraińskich uchodźców. – Istotnym wyzwaniem są w tej chwili zagadnienia związane z ich integracją. Koncentrujemy się też na pomocy tym uchodźcom z Ukrainy, którzy są osobami naprawdę potrzebującymi, czyli na matkach samotnie wychowujących kilkoro dzieci, osobach starszych czy z niepełnosprawnościami – mówi Michał Mikołajczyk, członek zarządu Polskiego Czerwonego Krzyża.

Firma

Polski rynek IT cierpi na niedobór specjalistów od cyberbezpieczeństwa. Podnoszenie kompetencji cyfrowych kobiet mogłoby częściowo zaradzić tym brakom

Branża IT, która cierpi na niedobór pracowników, wciąż ma słabą reprezentację kobiet. 40 proc. respondentek podkreśla, że ich firmy w ogóle nie zatrudniają kobiet w działach IT, a tylko 15,5 proc. wskazuje, że kobiety zajmują w nich stanowiska kierownicze lub zarządzające – wynika z badania „Wyzwania kobiet w zakresie cyfryzacji i bezpieczeństwa cyfrowego”. Czynnikiem, który mógłby zwiększyć udział kobiet na tym rynku jest podnoszenie ich kompetencji cyfrowych i szkolenia umożliwiające przebranżowienie. Bez tego trudno będzie spełnić cel z rządowego programu, by do końca dekady co trzeci pracownik na rynku ICT był kobietą. Szczególnie ważnym obszarem takich działań powinno być cyberbezpieczeństwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.