Komunikaty PR

Payrocks: Nowa marka na globalnym rynku usług płacowych

2023-12-07  |  09:00
Biuro prasowe

Europejski rynek płac do 2027 roku wzrośnie o 27%, natomiast tempo wzrostu krajowych usług płacowych szacowane jest na maksymalnie 5%. W odpowiedzi na rosnące znaczenie globalizacji, pojawia się coraz więcej firm oferujących obsługę globalnych list płac. Problemem pozostaje jednak jakość takiej usługi. Z tego powodu powstał Payrocks, hybrydowe rozwiązanie kadrowo - płacowe, które łączy lokalną ekspertyzę z międzynarodowym zasięgiem.

Według raportu Gartnera „Market Guide for Multicountry Payroll Solutions 2022” "jedno globalne rozwiązanie płacowe" nie istnieje. Firmy o zasięgu międzynarodowym często narzekają na negatywne doświadczenia związane z dostawcami globalnych usług, krytykując niską jakość obsługi na wielu rynkach. Brak bezpośredniego kontaktu z lokalnymi ekspertami płacowymi i przekazywanie obsługi list płac do centrum offshoringu może generować liczne problemy i wymierne straty.

Obsługa kadr i płac na wielu rynkach rodzi sporo wyzwań. Największym z pewnością jest zapewnienie zgodności z lokalnymi przepisami, które stają się coraz bardziej złożone, są inne w każdym kraju, a dodatkowo często się zmieniają. To największe zmartwienie większości dyrektorów HR międzynarodowych firm – mówi Thierry Vanbever, Dyrektor zarządzający projektem Payrock.

Jak zapewnić wyższą jakość obsługi płac na wielu rynkach?

Firmy poszukujące międzynarodowych usług płacowych, stają przed dylematem wyboru najbardziej efektywnego modelu, który zagwarantuje płynną obsługę procesów HR, ale jednocześnie zapewni pełną zgodność z przepisami i bezpieczeństwo danych. Czy zdecydować się na jednego globalnego dostawcę, który nigdy nie zrozumie wszystkich przepisów krajowych czy podpisać odrębne umowy z lokalnymi dostawcami? W odpowiedzi na tą potrzebę powstał Payrocks, który jest rozwiązaniem hybrydowym, łączącym oba podejścia. Zapewnia obsługę kadr i płac w wielu krajach, ale realizowaną przez dostawców o ugruntowanej pozycji na danym rynku i lokalnym know-how.

Doświadczenie pokazuje, że współpraca z lokalnymi dostawcami usług kadrowo -płacowych gwarantuje znacznie wyższą jakość usługi. Dodatkowo nie stanowi przeszkody w integracji z głównymi systemami HRIS (Human Resources Information System) – dodaje Thierry Vanbever.

Czym jest Payrocks?

Payrocks to międzynarodowy sojusz 7 dostawców usług kadrowo-płacowych, działających w 13 krajach i zatrudniających ponad 3000 pracowników. Każda z firm członkowskich jest uznanym ekspertem na rynku lokalnym, co gwarantuje odpowiedni poziom wiedzy i zgodność z przepisami danego rynku. W Polsce, w Czechach i na Słowacji Payrocks jest reprezentowany przez firmę Contract Administration, która jest jednym z największych dostawców usług kadrowo – płacowych w Europie Środkowo – Wschodniej, obecnym na rynku od ponad 30 lat. 

Obsługa kadr i płac to obszar bardzo wrażliwy i wymagający szczególnej uwagi, ponieważ może generować ryzyka związane z compliance, ale także wpływać na reputację pracodawcy. Współpraca z dostawcą, który doskonale zna lokalny rynek, nie tylko zapewnia bezpieczeństwo, ale także umożliwia realizację procesów w sposób bardziej efektywny. To z kolei przynosi powtarzalne i spójne rezultaty – mówi Magdalena Aleksandrowicz, CEO Contract Administration w Polsce, Czechach i na Słowacji.

Payrocks jest obecny także na rynku we Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, krajach Beneluxu oraz w Andorze.

Firmy tworzące Payrocks to:

  • Contract Administration, działający w Polsce, Czechach i na Słowacji
  • ZetaService, działający we Włoszech
  • Grupa Atisa, działająca w Hiszpanii, Portugalii i Andorze
  • Paychex, działający w Niemczech
  • Securex, działający w krajach Beneluksu
  • PayCaptain, z siedzibą w Wielkiej Brytanii
  • Nibelis, działający we Francji

Członkowie Payrocks każdego miesiąca obsługują ponad 1,8 miliona pasków płacowych.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa? Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?

Lato, słońce za oknem, koledzy i koleżanki zza sąsiednich biurek na urlopie, social media „atakują” zdjęciami z pięknych starówek, plaż, górskich
Firma Konferencja Kadry Bez Granic vol.7
2024-07-24 | 11:00

Konferencja Kadry Bez Granic vol.7

Czy zastanawialiście się, jak bezpiecznie i świadomie działać w dynamicznie zmieniającym się świecie? Jakie zagrożenia i mity związane z zatrudnianiem cudzoziemców oraz
Firma Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców
2024-07-24 | 11:00

Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców

Wzorem lat ubiegłych Soudal znalazł się w gronie laureatów rankingu Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2024. Wykonawcy zadecydowali o przyznaniu firmie nagród

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.