Payrocks: Nowa marka na globalnym rynku usług płacowych
Europejski rynek płac do 2027 roku wzrośnie o 27%, natomiast tempo wzrostu krajowych usług płacowych szacowane jest na maksymalnie 5%. W odpowiedzi na rosnące znaczenie globalizacji, pojawia się coraz więcej firm oferujących obsługę globalnych list płac. Problemem pozostaje jednak jakość takiej usługi. Z tego powodu powstał Payrocks, hybrydowe rozwiązanie kadrowo - płacowe, które łączy lokalną ekspertyzę z międzynarodowym zasięgiem.
Według raportu Gartnera „Market Guide for Multicountry Payroll Solutions 2022” "jedno globalne rozwiązanie płacowe" nie istnieje. Firmy o zasięgu międzynarodowym często narzekają na negatywne doświadczenia związane z dostawcami globalnych usług, krytykując niską jakość obsługi na wielu rynkach. Brak bezpośredniego kontaktu z lokalnymi ekspertami płacowymi i przekazywanie obsługi list płac do centrum offshoringu może generować liczne problemy i wymierne straty.
Obsługa kadr i płac na wielu rynkach rodzi sporo wyzwań. Największym z pewnością jest zapewnienie zgodności z lokalnymi przepisami, które stają się coraz bardziej złożone, są inne w każdym kraju, a dodatkowo często się zmieniają. To największe zmartwienie większości dyrektorów HR międzynarodowych firm – mówi Thierry Vanbever, Dyrektor zarządzający projektem Payrock.
Jak zapewnić wyższą jakość obsługi płac na wielu rynkach?
Firmy poszukujące międzynarodowych usług płacowych, stają przed dylematem wyboru najbardziej efektywnego modelu, który zagwarantuje płynną obsługę procesów HR, ale jednocześnie zapewni pełną zgodność z przepisami i bezpieczeństwo danych. Czy zdecydować się na jednego globalnego dostawcę, który nigdy nie zrozumie wszystkich przepisów krajowych czy podpisać odrębne umowy z lokalnymi dostawcami? W odpowiedzi na tą potrzebę powstał Payrocks, który jest rozwiązaniem hybrydowym, łączącym oba podejścia. Zapewnia obsługę kadr i płac w wielu krajach, ale realizowaną przez dostawców o ugruntowanej pozycji na danym rynku i lokalnym know-how.
Doświadczenie pokazuje, że współpraca z lokalnymi dostawcami usług kadrowo -płacowych gwarantuje znacznie wyższą jakość usługi. Dodatkowo nie stanowi przeszkody w integracji z głównymi systemami HRIS (Human Resources Information System) – dodaje Thierry Vanbever.
Czym jest Payrocks?
Payrocks to międzynarodowy sojusz 7 dostawców usług kadrowo-płacowych, działających w 13 krajach i zatrudniających ponad 3000 pracowników. Każda z firm członkowskich jest uznanym ekspertem na rynku lokalnym, co gwarantuje odpowiedni poziom wiedzy i zgodność z przepisami danego rynku. W Polsce, w Czechach i na Słowacji Payrocks jest reprezentowany przez firmę Contract Administration, która jest jednym z największych dostawców usług kadrowo – płacowych w Europie Środkowo – Wschodniej, obecnym na rynku od ponad 30 lat.
Obsługa kadr i płac to obszar bardzo wrażliwy i wymagający szczególnej uwagi, ponieważ może generować ryzyka związane z compliance, ale także wpływać na reputację pracodawcy. Współpraca z dostawcą, który doskonale zna lokalny rynek, nie tylko zapewnia bezpieczeństwo, ale także umożliwia realizację procesów w sposób bardziej efektywny. To z kolei przynosi powtarzalne i spójne rezultaty – mówi Magdalena Aleksandrowicz, CEO Contract Administration w Polsce, Czechach i na Słowacji.
Payrocks jest obecny także na rynku we Włoszech, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Portugalii, krajach Beneluxu oraz w Andorze.
Firmy tworzące Payrocks to:
- Contract Administration, działający w Polsce, Czechach i na Słowacji
- ZetaService, działający we Włoszech
- Grupa Atisa, działająca w Hiszpanii, Portugalii i Andorze
- Paychex, działający w Niemczech
- Securex, działający w krajach Beneluksu
- PayCaptain, z siedzibą w Wielkiej Brytanii
- Nibelis, działający we Francji
Członkowie Payrocks każdego miesiąca obsługują ponad 1,8 miliona pasków płacowych.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.