Pepco spełnia marzenia i przekazuje kolejny milion dla dzieci w potrzebie

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Pepco po raz kolejny wspiera dzieci oraz młodzież będącą pod opieką Fundacji Świętego Mikołaja i przekazuje na wsparcie ich rozwoju w 2024 roku darowiznę w wysokości 1 mln złotych. 600 tys. zł już przeznaczono na Stypendia Św. Mikołaja, pozostałe środki powędrują do Przystani Św. Mikołaja oraz Akademii Liderów. Dzięki pomocy finansowej, którą ufundowała firma, wiele dzieci w potrzebie będzie mogło realizować swoje marzenia i rozwijać zdolności.
Pepco jest partnerem strategicznym programu stypendialnego Fundacji Świętego Mikołaja. Program został stworzony z myślą o wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci z niezamożnych rodzin. Dzięki temu wiele talentów ma szansę zostać dostrzeżonych i rozwiniętych. Efektem współpracy Pepco i Fundacji, która rozpoczęła się w 2020 roku, są już tysiące pozytywnie opowiedzianych historii młodych ludzi. W tym roku szkolnym 214 zdolnych uczniów rozwinie skrzydła dzięki rocznym stypendiom od Pepco.
- Bardzo dziękuję za możliwość rozwoju mojej pasji. Dzięki stypendium mogłem kupić trąbkę wyższej klasy. Marzyłem o tym od dawna, ale z powodu niewystarczających środków finansowych moje marzenie wciąż odwlekało się w czasie. Tym większa moja radość, że dzięki wsparciu darczyńcy moje największe pragnienie się spełniło i teraz gram na własnym wymarzonym "Bachu 43" – opowiada Filip z Gostynina, stypendysta Pepco.
Kolejnym obszarem pomocy w ramach przekazanej kwoty jest wsparcie sześciu Przystani Św. Mikołaja: w Bielsku-Białej, Mławie, Szczecinku, Łomży, Gdańsku i Ełku. Przystanie realizują działania integracyjne i edukacyjne dla dzieci z Polski i Ukrainy m.in. zajęcia sportowo-taneczne, muzyczne, ceramiczne czy psycho-edukacyjne. Firma wsparła również Akademię Liderów - program rozwojowy, który uczy młodzież zarządzać projektami społecznymi. Uczestnicy akademii zyskają roczne stypendium w wysokości minimum 3 tys. zł, które mogą przeznaczyć na pogłębianie swoich pasji.
- Jesteśmy wdzięczni za to, w jaki sposób Pepco już od wielu lat wspiera naszych podopiecznych. Dzięki tej pomocy dzieci w potrzebie mogą realizować swoje marzenia i rozwijać zdolności w różnych dziedzinach. Co daje im możliwość dostrzeżenia swojego potencjału, ale również zwiększa ich szanse na przyszły sukces - komentuje Joanna Paciorek, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.
W poprzednim roku z pomocy finansowej, którą przekazało Pepco skorzystało łącznie 645 osób. Pieniądze zostały wykorzystane m.in. na stypendia, działalność Przystani i wsparcie dzieci z ukraińskich rodzin. Część dofinansowania od Pepco zostaje również przeznaczona na nagrody dla szkół, które brały udział w konkursie „Solidarna Szkoła” i w wybitny sposób zaangażowały się w propagowanie idei solidarności.
- W Pepco zdajemy sobie sprawę z ogromnej wartości, jaką ma edukacja dla rozwoju człowieka i społeczeństwa jako całości. Dlatego współpraca z Fundacją Świętego Mikołaja jest dla nas naturalnym wyborem. Niezwykłe historie, jakie z niej wynikają to dowód na to, że odpowiednie wsparcie może zmienić życie dzieci i ich rodzin. Inwestując w rozwój młodych ludzi, Pepco angażuje się w budowanie lepszej i bardziej sprawiedliwej przyszłości – podsumowuje Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.
Warto dodać, że środki na wsparcie finansowe pochodzą ze sprzedaży charytatywnych misiów Pepco, które już od sześciu lat trafiają na sklepowe półki. W 2024 roku całość dochodu z ich sprzedaży przeznaczona jest na pomoc Fundacji Świętego Mikołaja. Dzięki pluszakom Pepco od lat realizuje projekty społeczne na rzecz dzieci i wspiera także Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Fundację Happy Kids, SOS Wioski Dziecięce, Projekt Life.On, czy Telefon Zaufania 116 111 prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Oprócz Polski, misie dostępne są także w dwunastu krajach, w których jest obecne Pepco, m.in. w Rumunii, na Węgrzech, Czechach czy Słowacji. Na każdym rynku pomagają innej organizacji społecznej, ale wszystkie łączy jeden cel – wsparcie rozwoju i edukacji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez miliony klientów przeprowadzających ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 19 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.
Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku, a w 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Czechy i Słowację. W okresie pomiędzy 2015 i 2017 rokiem sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki. Na wiosnę 2023 roku otworzyła pierwsze sklepy w Portugalii. Jesienią 2023 roku odbyło się otwarcie kolejnych w Bośni i Hercegowinie.
***
Fundacja Świętego Mikołaja od 25 lat zajmuje się pomocą dzieciom i młodzieży w potrzebie. Specjalizuje się w wyrównywaniu szans edukacyjnych. Od 2010 roku prowadzi ogólnopolski program stypendialny dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin we współpracy z ponad 300 szkołami z całego kraju. Wspiera i szkoli młodzież na lokalnych liderów w ramach projektu Akademia Liderów Fundacji Świętego Mikołaja. Od 2018 roku nieustannie wspiera dzieci z Aleppo w Syrii, a od 2019 roku – dzieci z Ukrainy. Każdego roku Fundacja Świętego Mikołaja wspiera setki dzieci, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyć się tego, o czym marzą.
Kontakt dla mediów:
e-mail: pepco@alertmedia.pl

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.