Pepco spełnia marzenia i przekazuje kolejny milion dla dzieci w potrzebie

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Pepco po raz kolejny wspiera dzieci oraz młodzież będącą pod opieką Fundacji Świętego Mikołaja i przekazuje na wsparcie ich rozwoju w 2024 roku darowiznę w wysokości 1 mln złotych. 600 tys. zł już przeznaczono na Stypendia Św. Mikołaja, pozostałe środki powędrują do Przystani Św. Mikołaja oraz Akademii Liderów. Dzięki pomocy finansowej, którą ufundowała firma, wiele dzieci w potrzebie będzie mogło realizować swoje marzenia i rozwijać zdolności.
Pepco jest partnerem strategicznym programu stypendialnego Fundacji Świętego Mikołaja. Program został stworzony z myślą o wyrównywaniu szans edukacyjnych dzieci z niezamożnych rodzin. Dzięki temu wiele talentów ma szansę zostać dostrzeżonych i rozwiniętych. Efektem współpracy Pepco i Fundacji, która rozpoczęła się w 2020 roku, są już tysiące pozytywnie opowiedzianych historii młodych ludzi. W tym roku szkolnym 214 zdolnych uczniów rozwinie skrzydła dzięki rocznym stypendiom od Pepco.
- Bardzo dziękuję za możliwość rozwoju mojej pasji. Dzięki stypendium mogłem kupić trąbkę wyższej klasy. Marzyłem o tym od dawna, ale z powodu niewystarczających środków finansowych moje marzenie wciąż odwlekało się w czasie. Tym większa moja radość, że dzięki wsparciu darczyńcy moje największe pragnienie się spełniło i teraz gram na własnym wymarzonym "Bachu 43" – opowiada Filip z Gostynina, stypendysta Pepco.
Kolejnym obszarem pomocy w ramach przekazanej kwoty jest wsparcie sześciu Przystani Św. Mikołaja: w Bielsku-Białej, Mławie, Szczecinku, Łomży, Gdańsku i Ełku. Przystanie realizują działania integracyjne i edukacyjne dla dzieci z Polski i Ukrainy m.in. zajęcia sportowo-taneczne, muzyczne, ceramiczne czy psycho-edukacyjne. Firma wsparła również Akademię Liderów - program rozwojowy, który uczy młodzież zarządzać projektami społecznymi. Uczestnicy akademii zyskają roczne stypendium w wysokości minimum 3 tys. zł, które mogą przeznaczyć na pogłębianie swoich pasji.
- Jesteśmy wdzięczni za to, w jaki sposób Pepco już od wielu lat wspiera naszych podopiecznych. Dzięki tej pomocy dzieci w potrzebie mogą realizować swoje marzenia i rozwijać zdolności w różnych dziedzinach. Co daje im możliwość dostrzeżenia swojego potencjału, ale również zwiększa ich szanse na przyszły sukces - komentuje Joanna Paciorek, dyrektor Fundacji Świętego Mikołaja.
W poprzednim roku z pomocy finansowej, którą przekazało Pepco skorzystało łącznie 645 osób. Pieniądze zostały wykorzystane m.in. na stypendia, działalność Przystani i wsparcie dzieci z ukraińskich rodzin. Część dofinansowania od Pepco zostaje również przeznaczona na nagrody dla szkół, które brały udział w konkursie „Solidarna Szkoła” i w wybitny sposób zaangażowały się w propagowanie idei solidarności.
- W Pepco zdajemy sobie sprawę z ogromnej wartości, jaką ma edukacja dla rozwoju człowieka i społeczeństwa jako całości. Dlatego współpraca z Fundacją Świętego Mikołaja jest dla nas naturalnym wyborem. Niezwykłe historie, jakie z niej wynikają to dowód na to, że odpowiednie wsparcie może zmienić życie dzieci i ich rodzin. Inwestując w rozwój młodych ludzi, Pepco angażuje się w budowanie lepszej i bardziej sprawiedliwej przyszłości – podsumowuje Kasia Wilczewska, Head of Corporate Communication Pepco.
Warto dodać, że środki na wsparcie finansowe pochodzą ze sprzedaży charytatywnych misiów Pepco, które już od sześciu lat trafiają na sklepowe półki. W 2024 roku całość dochodu z ich sprzedaży przeznaczona jest na pomoc Fundacji Świętego Mikołaja. Dzięki pluszakom Pepco od lat realizuje projekty społeczne na rzecz dzieci i wspiera także Towarzystwo Przyjaciół Dzieci, Fundację Happy Kids, SOS Wioski Dziecięce, Projekt Life.On, czy Telefon Zaufania 116 111 prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.
Oprócz Polski, misie dostępne są także w dwunastu krajach, w których jest obecne Pepco, m.in. w Rumunii, na Węgrzech, Czechach czy Słowacji. Na każdym rynku pomagają innej organizacji społecznej, ale wszystkie łączy jeden cel – wsparcie rozwoju i edukacji dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
Pepco, tak zwany value retailer, to najszybciej rozwijająca się europejska sieć handlowa, oferująca odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu w bardzo atrakcyjnych cenach. Po blisko 20 latach nieprzerwanego rozwoju sklepy Pepco są obecnie odwiedzane przez miliony klientów przeprowadzających ponad 28 milionów transakcji miesięcznie. Firma, której główna siedziba mieści się w Poznaniu, zatrudnia obecnie ponad 30 tysięcy pracowników w 19 krajach w całej Europie i posiada sieć ponad 3600 sklepów.
Pierwsze sklepy Pepco otwarto w Polsce w 2004 roku, a w 2013 roku firma rozszerzyła swoją działalność na Czechy i Słowację. W okresie pomiędzy 2015 i 2017 rokiem sklepy marki pojawiły się w Chorwacji, na Węgrzech, na Litwie, w Rumunii i Słowenii. Od 2018 roku firma weszła na rynek łotewski, estoński, bułgarski, włoski, serbski, hiszpański, austriacki, niemiecki i grecki. Na wiosnę 2023 roku otworzyła pierwsze sklepy w Portugalii. Jesienią 2023 roku odbyło się otwarcie kolejnych w Bośni i Hercegowinie.
***
Fundacja Świętego Mikołaja od 25 lat zajmuje się pomocą dzieciom i młodzieży w potrzebie. Specjalizuje się w wyrównywaniu szans edukacyjnych. Od 2010 roku prowadzi ogólnopolski program stypendialny dla zdolnych uczniów z niezamożnych rodzin we współpracy z ponad 300 szkołami z całego kraju. Wspiera i szkoli młodzież na lokalnych liderów w ramach projektu Akademia Liderów Fundacji Świętego Mikołaja. Od 2018 roku nieustannie wspiera dzieci z Aleppo w Syrii, a od 2019 roku – dzieci z Ukrainy. Każdego roku Fundacja Świętego Mikołaja wspiera setki dzieci, by mogły rozwijać swoje talenty i uczyć się tego, o czym marzą.
Kontakt dla mediów:
e-mail: pepco@alertmedia.pl

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.