Komunikaty PR

Polskie firmy urządza IKEA - wzrost sprzedaży o 15%

2023-11-28  |  16:00
Biuro prasowe

IKEA jaką dziś znamy przez 80 lat działalności mierzyła się z różnymi wyzwaniami. Ponieważ zaczynała jako mała firma, doskonale rozumie, że każdy biznes ma wyjątkowe, indywidualne potrzeby. Dlatego marka stale rozwija usługi IKEA dla Firm oraz prowadzi badania konsumenckie, tak, aby jak najlepiej pomóc mikro, małym i średnim przedsiębiorcom w rozwoju ich biznesów poprzez zaplanowanie i urządzenie przestrzeni idealnej na potrzeby ich działalności. Ważnym krokiem w tym kierunku było wprowadzenie programu lojalnościowego dla klientów biznesowych IKEA Business Network w 2022 r. oraz transformacja cyfrowa, która pozwoliła na rozwój omnikanałowej obsługi klienta.

97% zadowolonych klientów

Tegoroczne badanie Satysfakcji Klienta biznesowego IKEA1 wykazało wzrost zadowolenia klientów w porównaniu z rokiem poprzednim. Aż 97% respondentów jest zadowolonych z usług i współpracy z IKEA dla Firm (w zeszłym roku było to 87%), a 95% zadeklarowało, że współpraca spełniła lub przekroczyła ich oczekiwania. Poziom satysfakcji klientów ma swoje potwierdzenie w wynikach finansowych firmy w 2023 roku. Niemal 20% całej sprzedaży stanowiły zakupy dla biznesu. Indeks sprzedaży dla firm na fakturę z polskim NIP-em wyniósł 115% w stosunku do ubiegłego roku.2

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju zarówno programu lojalnościowego IKEA Business Network, jak i usług IKEA dla Firm. Nasze starania zaowocowały wzrostem liczby klientów biznesowych o ok. 10% w porównaniu z poprzednim rokiem, a 98% osób w badaniu Satysfakcji klienta biznesowego stwierdziło, że ponownie zdecydowałoby się na współpracę z IKEA dla Firm” - mówi Damian Łuczkowski, Kierownik ds. Klienta Biznesowego w IKEA Retail w Polsce.

Korzyści dla klubowiczów IKEA Business Network

Karta IKEA Business Network to wirtualna karta lojalnościowa adresowana do wszystkich klientów biznesowych, zarówno z sektora prywatnego jaki i publicznego, niezależnie od wielkości firmy. Członkostwo gwarantuje szereg korzyści. W ramach klubu klienci mogą m.in. skorzystać z pomocy w zakresie planowania i projektowania wnętrz za połowę standardowej ceny, aby mogli inwestować środki i czas w to, co najważniejsze, czyli rozwój swojej firmy. Inne benefity klubu to bezpłatne doradztwo dla firm, darmowe szkolenia online oraz zniżki dla Klubowiczów i ich pracowników. Dodatkowo, na uczestników klubu w Restauracji IKEA zawsze czeka gorący napój w cenie 1 zł. Obecnie już 100 tys. klientów korzysta z konta biznesowego IKEA.

Klienci IKEA dla Firm mają dostęp do kompleksowego wsparcia koordynatorów, którzy pomogą w całym procesie zakupowym oraz zaoferują wygodne formy płatności - leasing lub możliwość zakupów z odroczonym terminem. Rozwój tego sposobu płatności umożliwił realizację ponad 3 300 takich operacji. Indeks usługi odroczonych zakupów wyniósł 236% rok do roku. W 2023 r. z tej formy płatności skorzystało aż 1600 firm, co ciekawe, w 95% należących do sektora publicznego. Wśród klientów wymienić można urzędy, ministerstwa, szkoły czy przedszkola, straże pożarne, sądownictwo, a nawet koła gospodyń wiejskich. Zakupy są łatwe i wygodne, ponieważ jednostki z sektora publicznego mogą korzystać z odroczonej płatności bez konieczności weryfikacji wiarygodności kredytowej przez IKEA. Dla firm z sektora prywatnego usługa dostępna jest po szybkim procesie weryfikacji ryzyka kredytowego.

Najczęściej wybierane produkty

Prowadząc biznes i zatrudniając pracowników, wielu przedsiębiorców stoi przed wyzwaniem zaplanowania funkcjonalnej przestrzeni do pracy, dobrania odpowiedniego wyposażenia oraz stworzenia optymalnych warunków dla wszystkich pracowników. W IKEA można znaleźć inspirujące i przystępne cenowo rozwiązania dopasowane do konkretnych potrzeb, od małych biur poprzez większe przestrzenie co-workingowe po eleganckie kawiarnie czy przytulne pensjonaty. W roku finansowym 2023 produktami cieszącymi się największym zainteresowaniem ze strony klientów biznesowych były: niezawodne krzesło biurowe MARKUS, funkcjonalne regały KALLAX oraz praktyczne komody ALEX. Ponadto, meble z serii TROTTEN, a także system do przechowywania PAX, meble kuchenne, jadalniane oraz sypialniane. Klienci biznesowi znajdą w IKEA meble lub akcesoria niezależnie od typu działalności.

Transformacja cyfrowa

Jeśli chodzi o tegoroczne osiągnięcia IKEA dla Firm, dużą rolę odegrała inwestycja w rozwój omnikanałowości marki. Teraz cały proces planowania, konsultacji oraz zakupów jest wygodniejszy, ponieważ może się odbyć w całości zdalnie, bez potrzeby odwiedzin w sklepie. Nawet usługa leasingu w IKEA umożliwia przedsiębiorcom sfinansowanie zakupów całkowicie online, nawet w 15 minut, bez dodatkowych formalności. Obecnie jest to jedna z najtańszych ofert tego typu na rynku. Oczywiście, jeżeli klient chciałby omówić swoje potrzeby osobiście - w każdym sklepie IKEA działa zespół IKEA dla Firm. 

Warto wspomnieć, że w 2023 r. IKEA otrzymała prestiżową nagrodę Golden Arrow w kategorii Transformacja Cyfrowa w E-commerce za projekt realizowany wspólnie z agencjami Loyalty Point i Wavemaker, który koncentrował się na potrzebach klientów biznesowych. Kampania i działania marki w tym obszarze miały na celu pokazanie, że potrzeby klienta biznesowego różnią się znacznie od potrzeb klientów indywidualnych. Odpowiedzią IKEA na te potrzeby było wdrożenie klubu IKEA Business Network i rozwiązań ułatwiających proces zakupowy, np. umożliwienie różnych form płatności.

Ostatni rok dla IKEA był czasem znaczącego rozwoju, innowacji i wzmacniania relacji z klientami biznesowymi. Firma kontynuuje te działania, dostosowując się do potrzeb rynku. IKEA stara się umacniać swoją pozycję partnera biznesowego oferując nie tylko produkty, ale także kompleksowe wsparcie klientom.

1Źródło: Badanie Satysfakcji klientów IKEA DLA FIRM przeprowadzone przez firmę KANTAR na zlecenie IKEA, sierpień 2023

2 Źródło: raporty sprzedaży IKEA.

 

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działamy w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka* w Polsce posiada obecnie 11 sklepów IKEA, 68 Punktów Odbioru Zamówień (łącznie z punktami mobilnymi), 9 Studiów Planowania i Punkt Planowania IKEA, które zarządzane są przez IKEA Retail. Jest również właścicielem 5 centrów handlowych zarządzanych przez Ingka Centres Polska oraz zlokalizowanego w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatrującego 29 sklepów IKEA w 9 krajach w Europie Środkowej i Wschodniej. Do Grupy Ingka należy również 6 farm wiatrowych w Polsce, które wytwarzają więcej energii odnawialnej, niż roczne zużycie energii związane z działalnością IKEA na polskim rynku.

*Grupa Ingka, dawniej znana jako Grupa IKEA, jest największym franczyzobiorcą IKEA. Na całym świecie zarządza niemal 400 sklepami w 32 krajach. Nazwa Ingka powstała od nazwiska założyciela IKEA – Ingvara Kamprada.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa? Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?

Lato, słońce za oknem, koledzy i koleżanki zza sąsiednich biurek na urlopie, social media „atakują” zdjęciami z pięknych starówek, plaż, górskich
Firma Konferencja Kadry Bez Granic vol.7
2024-07-24 | 11:00

Konferencja Kadry Bez Granic vol.7

Czy zastanawialiście się, jak bezpiecznie i świadomie działać w dynamicznie zmieniającym się świecie? Jakie zagrożenia i mity związane z zatrudnianiem cudzoziemców oraz
Firma Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców
2024-07-24 | 11:00

Soudal kolejny raz wybrany przez wykonawców

Wzorem lat ubiegłych Soudal znalazł się w gronie laureatów rankingu Budowlana Marka Roku i Champion Roku 2024. Wykonawcy zadecydowali o przyznaniu firmie nagród

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.