Komunikaty PR

Pomysł na biznes – placówka pocztowa

2023-09-30  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Planując rozpoczęcie biznesu, niezależnie od tego, czy ma to być nasza pierwsza działalność, czy jesteśmy już zaprawieni w boju, ogromne znacznie ma dobry biznesplan i determinacja. Ryzyka nigdy nie da się w pełni wyeliminować, ale można je mocno ograniczyć. Jednym z bezpieczniejszych sposobów na własny interes jest współpraca partnerska. Pod parasolem silnej marki, która ma za sobą dziesiątki udanych przedsięwzięć zdecydowanie łatwiej wystartować ze swoją własną działalnością. O tym, jak wygląda prowadzenie partnerskiej placówki pocztowej opowiadają agenci firmy Speedmail.

- Umowa agencyjna daje poczucie bezpieczeństwa, bo pewne procesy, np. sprzedaż czy wewnętrzna logistyka przesyłek realizowane są przez centralę. Nie musimy się więc martwić, a takie rozwiązanie zapewnia nam stały dopływ pracy. Poza tym działając w grupie wspieramy się oraz wymieniamy doświadczeniami, dzięki którym usprawniamy  swoją pracę – mówi Michał Kalbarczyk, jeden z ponad 100 agentów prowadzących Punkt Dystrybucyjny Speedmail, czyli niezależnego operatora pocztowego. Speedmail jest jedną z wielu firm, których funkcjonowanie opiera się o placówki partnerskie. – Jesteśmy na etapie dynamicznej rozbudowy naszych struktur terenowych. Poza własnymi oddziałami, tworzymy także sieć agencji pocztowych. Regularnie poszukujemy osób, które chciałyby poprowadzić Punkty Dystrybucyjne – wyjaśnia Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail.

Główna działalność lub zajęcie dodatkowe

Alternatywny operator pocztowy nawiązuje współpracę z agentami nawet w niedużych miastach, liczących od 20 tys. mieszkańców, dzięki czemu swoim zasięgiem obejmuje znaczną część kraju. I tu pojawia się kolejna duża zaleta modelu partnerskiego, bowiem poszczególne placówki mogą się od siebie znacznie różnić. Wszystko zależy od możliwości przedsiębiorcy, miejsca, czy potrzeb firmy.  – Prowadzę średniej wielkości agencję. W zależności od ilości pracy zatrudnienie kształtuje się na poziomie od 14 do 20 listonoszy. Przesyłki doręczane są na terenie Warszawy, zarówno na osiedlach mieszkaniowych, jak i w ścisłym centrum, gdzie mieszczą się głównie urzędy – mówi Michał Kalbarczyk, zarządzający jedną z placówek Speedmail.

Zupełnie inaczej sytuacja wygląda w Nowym Sączu, gdzie swoją agencję ma Grzegorz Nurek. – Działalność pocztowa to dla mnie dodatkowe zajęcie. Na razie do obsługi na terenie miasta wystarczy 2 listonoszy. Muszę jednak przyznać, że pracy jest coraz więcej, bo kolejne firmy czy instytucje powierzają obsługę swoich przesyłek Speedmail. Gdy firma się rozwija, my też możemy liczyć na więcej. Od jakiegoś czasu rozważam np. otwarcie agencji w pobliskim mieście – dodaje Nurek. Partnerska punkt pocztowy to biznes, który warto rozważyć w różnych warunkach, bowiem zarówno skala jak i zakres przedsięwzięcia mogą być bardzo odmienne. Dzięki współpracy całej sieci, zarówno małe, jak i duże placówki mają zapewnione stałe zlecenia.

Współpraca współpracy nierówna

Decydując się na biznes w modelu agencyjnym, warto dobrze sprawdzić partnera i warunki jakie stawia swoim współpracownikom. Przedsiębiorca musi przestrzegać zawartych w umowie warunków, wnosi też na rzecz partnera regularne opłaty. Poza tym musi wnieść wkład własny do biznesu, często także lokal. Wszystkie te warunki jednak bardzo się różnią w zależności od podmiotu, który jest partnerem agenta. Różne jest też wsparcie udzielane później placówkom przez centralę. – Mam doświadczenie z różnymi podmiotami i niestety wiele z nich wymaga bardzo dużego wkładu własnego. Nie każdy zapewnia też wystarczającą pomoc i zainteresowanie, szczególnie na początku. Decydując się na współpracę ze Speedmail  trochę się tego obawiałem. Niepotrzebnie, bowiem firma bardzo ułatwia rozpoczęcie współpracy, ale też później udziela stałego wsparcia. W każdej chwili można porozmawiać z kierownikiem regionalnym, a nawet z prezesem. Centrala traktuje nas po partnersku – objaśnia agent z Warszawy.

Agencje partnerskie zajmują się kompleksową obsługą przesyłek na swoim terenie, od sortowania, przez doręczanie, po ewentualne awizowanie i dostarczenie przesyłki do punktu odbioru.  Agenci odpowiedzialni są za efektywną organizację pracy oraz pozyskiwanie dobrych pracowników, a o tych niełatwo. – Praca listonosza jest dość wymagająca. Jest się odpowiedzialnym za powierzone przesyłki. Poza tym trzeba dobrze znać topografię miasta, nie każdy dom czy mieszkanie ma numer. Doręczyciel musi też wykazać się dobrymi umiejętnościami interpersonalnymi, bo nigdy nie wiadomo na kogo po drugiej stronie się trafi – mówi Grzegorz Nurek. Odpowiedzialność za pracowników to bardzo ważny element prowadzenia swojej działalność. – Zarządzanie zespołem to trudne zajęcie, ale warto poświęcić na nie chwilę, bo znalezienie pracownika to jedno, a utrzymanie go to drugie. Właśnie dlatego zależy mi, żeby panowała u nas rodzinna atmosfera, żeby pracownicy wiedzieli, że działamy wspólnie. Gdy jest taka potrzeba pracownicy mogą zawsze  liczyć na moje wsparcie. Gdy natłok pracy jest duży sam biorę przesyłki i wyjeżdżam w miasto. Takie postępowanie jeszcze bardziej zacieśnia relacje w pracy, a także daje pracownikom poczucie, że razem osiągamy wyznaczone cele – dodaje Michał Kalbarczyk. Dzięki elastycznemu podejściu i dużej autonomii w zarządzaniu zespołem, w przeciwieństwie do publicznego konkurenta, placówki Speedmail w miarę potrzeb zapełniają kolejne wakaty.

Listy wciąż mają przyszłość

Współpraca wiarygodnego partnera i odpowiedzialnego agenta to zazwyczaj bardzo efektywny układ. W przypadku operatora pocztowego, to partner dba o stałe zwiększanie sprzedaży, dzięki czemu prowadzący punkty dystrybucyjne mogą skupić się na optymalizacji swojej części procesu. – To bardzo wygodne, bo nie musimy martwić się co miesiąc czy będziemy mieli z czego zapłacić pensje czy inne zobowiązania. Speedmail podchodzi do rozliczeń bardzo rzetelnie – mówi agent z Nowego Sącza. Brak obowiązku nie oznacza, że agenci nie mogą inicjować współpracy z nowymi klientami. – To my jesteśmy stale w terenie i mamy kontakt z ludźmi, nieraz więc przekazujemy handlowcom informacje o przedsiębiorcy czy instytucji, która może być zainteresowana naszymi usługami – wyjaśnia Michał Kalbarczyk.

Patrząc na to, jak wiele korespondencji przenosi się obecnie z papieru do wersji cyfrowej, można się obawiać, że współpraca z operatorem pocztowym jest raczej mało perspektywiczna. Nic bardziej mylnego. – Mimo postępującej cyfryzacji i spadającego wolumenu przesyłek listowych, w Speedmail od lat utrzymujemy satysfakcjonującą dynamikę sprzedaży. Jest to możliwe dzięki wielu innowacyjnym rozwiązaniom, które usprawniają zarządzanie, zarówno na poziomie centralnym, jak i w placówkach terenowych. Działamy nowocześnie i efektywnie, a to przekłada się na korzystną ofertę dla klientów – podsumowuje Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail. Dla rentowności całego przedsięwzięcia znaczenie ma też brak nadmiernej biurokracji. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa na terenie kraju opiera się bowiem właśnie na partnerskich placówkach pocztowych.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.