Ponad 100 sklepów w 11 lat - ekspansja Maxi Zoo w Polsce
MADE IN PR SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. Cybernetyki 19
02-677 Warszawa
bartosz.rzepa|madeinpr.pl| |bartosz.rzepa|madeinpr.pl
663272666
https://madeinpr.pl/
Sieć Maxi Zoo pojawiła się w Polsce w 2012 roku. Firma postawiła na dynamiczną ekspansję, a w ciągu 11 lat stała się liderem stacjonarnych sklepów dla zwierząt. Dziś Maxi Zoo liczy 102 sklepy w całym kraju i przygotowuje się do kolejnych otwarć.
Wszystko dla zwierząt
Założenia przy otwarciu pierwszego sklepu Maxi Zoo były jasne - stworzyć miejsce, w którym opiekunowie zwierząt znajdą szeroki asortyment dla swoich pupili i będą mogli wybierać spośród setek dostępnych marek. Sieć chciała, żeby klienci mogli w sklepach Maxi Zoo kompleksowo wyposażać swoje zwierzęta. Kolejnym wyróżnikiem jest także podejście do odwiedzających sklepy i profesjonalna kadra pracownicza. Osoby zatrudnione w Maxi Zoo to profesjonaliści oraz miłośnicy zwierząt, którzy chętnie dzielą się swoją wiedzą i pomagają wybrać odpowiednie produkty dla pupili. Dla firmy istotny był też komfort odwiedzających, dlatego pod sklepy wybierano lokalizacje gwarantujące przestrzeń i możliwość swobodnego robienia zakupów. Z uwagi na miłość do zwierząt Maxi Zoo nie ma ich w swojej regularnej ofercie. Wyjątkiem są formaty XXL, które znajdują się w kilku europejskich państwach, a każdy z nich liczy prawie 2000 m2 powierzchni. Dodatkowo każda placówka umożliwia zakupy razem z pupilem.
Maxi Zoo to firma, która została zbudowana na bazie miłości do zwierząt. W ciągu 11 lat wielokrotnie potwierdzaliśmy, że nasze hasło “Szczęśliwsze zwierzęta to szczęśliwsi ludzie” jest dla nas kierunkowskazem i towarzyszy nam każdego dnia. W sklepach w całej Polsce nie prowadzimy sprzedaży zwierząt, ale chętnie zapraszamy je do odwiedzania placówek wspólnie ze swoimi opiekunami. Być może w przyszłości wprowadzimy format XXL, w którym pojawią się zwierzęta. Żeby to się stało, potrzebujemy dogodnej lokalizacji, która będzie liczyła ok. 2000 m2. To warunek konieczny, aby zapewnić pupilom niezbędny komfort i przestrzeń do życia. Pamiętam, kiedy otwieraliśmy w 2012 roku pierwszy sklep w Warszawie. Już wtedy czułem radość, że na mapie naszego kraju pojawi się miejsce otwarte dla wszystkich pupili, w którym opiekunowie będą mogli nabyć wszystkie niezbędne artykuły i uzyskać fachową poradą od wykwalifikowanych pracowników i jednocześnie miłośników zwierząt - mówi Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający sieci Maxi Zoo Polska.
Pomoc jedną z najważniejszych wartości Maxi Zoo
Od momentu pojawienia się sieci w Polsce rozpoczęły się długofalowe współprace ze schroniskami, fundacjami i stowarzyszeniami. Każdy sklep Maxi Zoo ma podpisaną umowę z lokalnymi schroniskami dla zwierząt, które stale otrzymują wsparcie.
Pomaganie jest dla nas rzeczą oczywistą. Mimo największych starań odpowiednich organizacji oraz stowarzyszeń nadal w schroniskach i domach tymczasowej opieki pozostają zwierzęta, które nie mają własnych domów. Pamiętamy o nich i regularnie organizujemy akcje wparcia. W każdym sklepie znajdują się specjalne pojemniki na dary, a w okresie świąt Bożego Narodzenia we wszystkich naszych lokalizacjach w Polsce stają specjalne choinki z marzeniami od potrzebujących czworonogów. Każdy może je spełniać i zostawiać pod drzewkiem wskazane na kartkach produkty. Od 7 lat współpracujemy również z GOPR, a w ramach akcji “Przyjaźń Łączy-Wspólnie dla Zwierząt” sprzedajemy zawieszki, a dochód z ich sprzedaży przeznaczamy na szkolenia i profesjonalną opiekę psich ratowników. - dodaje Wojciech Kamiński.
Być jak najbliżej klienta
Od momentu otwarcia pierwszego sklepu w Warszawie przeszliśmy naprawdę długą drogę. Ciągle się uczymy, badamy potrzeby rynku i wdrażamy rozwiązania, które realnie wpływają na komfort naszych klientów. Skupiamy się na omnichannelowym charakterze organizacji, dlatego w 2019 uruchomiliśmy sklep internetowy, a trzy lata później pojawiła się aplikacja Maxi Zoo. Wszystko dla wygody klientów, którzy mogą wybierać dla siebie najlepszą formę robienia zakupów. Użytkownicy aplikacji oprócz zamawiania produktów mogą korzystać z 5% rabatu, który nalicza się przy każdorazowej transakcji. Znajdują się w niej również kupony rabatowe oraz specjalistyczne artykuły o zwierzętach. Rozwój dotyczy też naszych nowych sklepów stacjonarnych. W tym roku całkowicie zmieniliśmy ich format na 3.0, który został wprowadzony w kilku nowych placówkach w Polsce, a od teraz będą go posiadały wszystkie kolejne sklepy. Nowe oświetlenie, industrialne meble i jeszcze lepsze zagospodarowanie przestrzeni zwiększają wygodę zakupów naszych klientów. To nie wszystko. Od tego roku intensywnie rozwijamy ekosystem, który będzie gwarantował klientom sklepów usługi dla pupili. W sklepie na warszawskiej Sadybie uruchomiliśmy Meat Corner pomocny w układaniu diety BARF, a w sklepie w łódzkiej Manufakturze funkcjonuje gabinet weterynaryjny. Dążymy do tego, aby w przyszłości każda lokalizacja dawała możliwość sprawdzenia stanu zdrowia zwierząt i skorzystania z usług pielęgnacyjnych, np. groomera. Cieszymy się z dotychczasowego sukcesu, dalej celebrujemy okrągły jubileusz otwarcia stu sklepów, ale patrzymy też w przyszłość i przygotowujemy się do dalszego rozwoju. - podsumowuje Wojciech Kamiński, dyrektor zarządzający Maxi Zoo Polska.
Maxi Zoo na przestrzeni 11 lat stało się liderem stacjonarnych sklepów dla zwierząt i na tym nie poprzestaje. Organizacja oprócz rozszerzenia sieci sklepów dąży do ich przemiany w centrum usług. Celem jest stworzenie miejsc, w których opiekunowie oraz ich pupile otrzymają kompleksową opiekę.
*******
Maxi Zoo weszło na polski rynek w 2012 roku i od tego momentu jest najprężniej rozwijającą się siecią sklepów dla zwierząt w naszym kraju. W 2021 roku Maxi Zoo Polska po raz 7 zdobyło tytuł: „NAJLEPSZY SKLEP STACJONARNY” w konkursie TOP FOR DOG 2021 stając się ponownie numerem 1 wśród sklepów dla zwierząt oraz po raz pierwszy otrzymało nagrodę za najlepszą inicjatywę społeczną „Przyjaźń Łączy – Wspólnie dla Zwierząt” za akcję z bransoletką. Aktualnie spółka posiada 102 sklepy w większych i mniejszych i miastach w Polsce. W 2019 roku sieć rozpoczęła sprzedaż online i otworzyła sklep – www.maxizoo.pl. W 2022 roku sieć uruchomiła własną aplikację dla Klientów, z programem Friends oraz specjalnymi ofertami. Maxi Zoo jest częścią Grupy Fressnapf, która działa w 11 krajach europejskich, głównie pod szyldem Maxi Zoo. Pozycję marki w Polsce potwierdza uzyskany tytuł „Wielki Modernizator 2022”, “Brylant Polskiej Gospodarki 2022”, “Gepard Biznesu 2022”, nagroda w kategorii “Ekspansja Sieci Handlowej 2022” przyznana w konkursie PRCH RETAIL AWARDS 2022, nagroda “Złoty Laur Klienta 2023-2024", nagroda “e-Laur Klienta 2010-2022" oraz wyróżnienia “Diamenty Forbes’a 2023”, a także “Innowacyjna Sieć Roku”, które zostało przyznane w plebiscycie BLIX AWARDS. W każdym ze sklepów można znaleźć w ofercie ponad 8000 produktów znanych firm w przystępnych cenach oraz produkty marek dostępnych wyłącznie w tej sieci (karmy i akcesoria): Premiere, Select Gold, Real Nature czy Dogs Creek.
Filozofia marki i cały koncept biznesowy sieci został oparty na wartościach, u podstaw których leży przekonanie, że „Zwierzęta wzbogacają nasze życie dzień po dniu i to jest to, co nas łączy”. Konsekwentnie realizując tę ideę, sieć prowadzi aktywne działania na rzecz zwierząt. Od początku działalności w Polsce, Maxi Zoo angażuje się w szereg charytatywnych akcji społecznych oraz pomaga bezdomnym zwierzętom. Współpraca ze schroniskami, wolontariat, wsparcie odpowiedzialnej adopcji, współpraca z GOPR, OTOP czy Strażą dla Zwierząt to m.in. główne działania CSR firmy w Polsce.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.