Komunikaty PR

(post)Pandemiczna reorganizacja branży sportowej

2021-07-29  |  12:00
Biuro prasowe

Pandemia wprowadziła do branży sportowej jedną z największych rewolucji jaka kiedykolwiek miała miejsce w tym sektorze. Zmieniły się zachowania klientów, zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami oraz sposób uprawiania aktywności fizycznej. Aktualny konsument nie jest tym samym odbiorcą, z którym mieliśmy do czynienia przed pierwszym lockdownem. Jednak dzięki odpowiedniej strategii oraz postawieniu na zaspokojenie jego potrzeb można odnieść sukces nawet w trudnych czasach. Jaki jest na to przepis?

Podstawa to dobry plan

Spółka INTERSPORT Polska S.A. po ciężkim pandemicznym roku wdrożyła nowy plan i korzysta z tego, że po ponad roku walki z gorszą sytuacją w sektorze artykułów i odzieży sportowej w Polsce, społeczeństwo wraca do mody na zdrowy styl życia. Spółka wypracowała masę marży r/r o 91,5% wyższą, co przyczyniło się do ograniczenia strat poniesionych w czasie pandemii COVID-19.

Początek 2021 roku był czasem, w którym wiele branż zaczynało widzieć nadzieję powolnego powrotu do normalności. Jednak wymagało to dostosowania swojej strategii do nowej rzeczywistości. Przedsiębiorcy zaczęli wiec proces optymalizacji biznesów do nowych zachowań klientów i nie tylko. Mimo to, oprócz ponownego przyciągnięcia konsumentów branża sportowa musiała się zmierzyć ze sporymi stratami.

Według European Health & Fitness Market Report na europejskim runku fitness odnotowano spadek przychodów o 32,9% do około 18,9 mld EUR, w porównaniu z rekordowym rokiem 2019 (28,2 mld).

Przez ponad rok byliśmy zamknięci w domach bez możliwości i chęci uprawiania sportu. Ograniczyliśmy naszą aktywność do minimum. My jednak – jako INTERSPORT – cały czas wierzyliśmy, że w końcu – chociaż częściowo – wrócimy do normalności. Obserwowaliśmy, jak zmienia się rynek i jego potrzeby. Podobnie jak w przypadku wielu innych sektorów, cyfryzacja w branży sportowej mocno się rozwinęła. Znaczący wzrost zainteresowania wykazano również w sprzęcie i akcesoriach do użytku domowego, produktach cyfrowych i rozwiązaniach outdoorowych – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu Spółki INTERSPORT Polska S.A. Dlatego w nowej strategii postawiliśmy m.in. na rozwój e-commerce. Decyzje te przyniosły oczekiwany skutek i już w czerwcu br. uzyskaliśmy rentowność biznesu. Ten pozytywny dla spółki trend utrzymuje się również w lipcu br. – dodaje.

Zmiany jeszcze nadejdą

Spółka INTERSPORT odnotowała w najnowszych wynikach wzrost sprzedaży w kanale e-commerce o 19,1%, która stanowiła 19% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej. Ponadto znacznie poprawiła wynik EBITDA zmniejszając stratę do poziomu – 1.048 tys. zł (była: EBITDA -2.393 tys. zł) tj. o 56,2%.

Warto jednak wiedzieć, że pomimo odzwyczajenia się od ruchu nadal nam go brakowało. Aż 85% Polaków planowało więcej ćwiczyć po zakończeniu pandemii - wynika z badania MultiSport Index Pandemia zrealizowanego przez Kantar na rzecz Benefit Systems. Obecnie co trzeci Polak uważa, że regularna aktywność fizyczna ma największy wpływ na obniżenie ryzyka ciężkiego przebiegu COVID-19. Warto jednak wiedzieć, że konsument sprzed pandemii nie jest tym samym konsumentem, z którym mamy do czynienia obecnie.

Obecnie widzimy zainteresowanie nowymi obszarami, kategoriami produktów, które w ostatnich latach nie były pierwszymi wyborami Polaków tj.: rolkarstwo, padel, supy, outdoor czy skituring. Dzieje się tak między innymi w wyniku zmiany nawyków Polaków w pandemii – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu Spółki INTERSPORT Polska S.A. Jak będzie wyglądać nasza przyszłość, przyszłość branży? Na tę odpowiedź przyjdzie nam jeszcze długo poczekać. Jedno jest pewne – Polacy chcą być aktywni i to się nie zmieni, ewolucji mogą natomiast ulec nasze preferencje co do sposobu uprawiania sportu – podsumowuje.

Sektor sportowy ewoluuje i dzięki licznym możliwościom ery cyfrowej próbuje się dostosować do rzeczywistości, której warunki cały czas się zmieniają. Zrozumienie potrzeb klientów i umożliwienie im uprawiania ulubionych dyscyplin sportowych w bezpieczny i efektywny sposób będzie wyzwaniem, ale i interesującym zjawiskiem na rynku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.