(post)Pandemiczna reorganizacja branży sportowej
Pandemia wprowadziła do branży sportowej jedną z największych rewolucji jaka kiedykolwiek miała miejsce w tym sektorze. Zmieniły się zachowania klientów, zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami oraz sposób uprawiania aktywności fizycznej. Aktualny konsument nie jest tym samym odbiorcą, z którym mieliśmy do czynienia przed pierwszym lockdownem. Jednak dzięki odpowiedniej strategii oraz postawieniu na zaspokojenie jego potrzeb można odnieść sukces nawet w trudnych czasach. Jaki jest na to przepis?
Podstawa to dobry plan
Spółka INTERSPORT Polska S.A. po ciężkim pandemicznym roku wdrożyła nowy plan i korzysta z tego, że po ponad roku walki z gorszą sytuacją w sektorze artykułów i odzieży sportowej w Polsce, społeczeństwo wraca do mody na zdrowy styl życia. Spółka wypracowała masę marży r/r o 91,5% wyższą, co przyczyniło się do ograniczenia strat poniesionych w czasie pandemii COVID-19.
Początek 2021 roku był czasem, w którym wiele branż zaczynało widzieć nadzieję powolnego powrotu do normalności. Jednak wymagało to dostosowania swojej strategii do nowej rzeczywistości. Przedsiębiorcy zaczęli wiec proces optymalizacji biznesów do nowych zachowań klientów i nie tylko. Mimo to, oprócz ponownego przyciągnięcia konsumentów branża sportowa musiała się zmierzyć ze sporymi stratami.
Według European Health & Fitness Market Report na europejskim runku fitness odnotowano spadek przychodów o 32,9% do około 18,9 mld EUR, w porównaniu z rekordowym rokiem 2019 (28,2 mld).
Przez ponad rok byliśmy zamknięci w domach bez możliwości i chęci uprawiania sportu. Ograniczyliśmy naszą aktywność do minimum. My jednak – jako INTERSPORT – cały czas wierzyliśmy, że w końcu – chociaż częściowo – wrócimy do normalności. Obserwowaliśmy, jak zmienia się rynek i jego potrzeby. Podobnie jak w przypadku wielu innych sektorów, cyfryzacja w branży sportowej mocno się rozwinęła. Znaczący wzrost zainteresowania wykazano również w sprzęcie i akcesoriach do użytku domowego, produktach cyfrowych i rozwiązaniach outdoorowych – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu Spółki INTERSPORT Polska S.A. Dlatego w nowej strategii postawiliśmy m.in. na rozwój e-commerce. Decyzje te przyniosły oczekiwany skutek i już w czerwcu br. uzyskaliśmy rentowność biznesu. Ten pozytywny dla spółki trend utrzymuje się również w lipcu br. – dodaje.
Zmiany jeszcze nadejdą
Spółka INTERSPORT odnotowała w najnowszych wynikach wzrost sprzedaży w kanale e-commerce o 19,1%, która stanowiła 19% udziału w ogólnej sprzedaży detalicznej. Ponadto znacznie poprawiła wynik EBITDA zmniejszając stratę do poziomu – 1.048 tys. zł (była: EBITDA -2.393 tys. zł) tj. o 56,2%.
Warto jednak wiedzieć, że pomimo odzwyczajenia się od ruchu nadal nam go brakowało. Aż 85% Polaków planowało więcej ćwiczyć po zakończeniu pandemii - wynika z badania MultiSport Index Pandemia zrealizowanego przez Kantar na rzecz Benefit Systems. Obecnie co trzeci Polak uważa, że regularna aktywność fizyczna ma największy wpływ na obniżenie ryzyka ciężkiego przebiegu COVID-19. Warto jednak wiedzieć, że konsument sprzed pandemii nie jest tym samym konsumentem, z którym mamy do czynienia obecnie.
Obecnie widzimy zainteresowanie nowymi obszarami, kategoriami produktów, które w ostatnich latach nie były pierwszymi wyborami Polaków tj.: rolkarstwo, padel, supy, outdoor czy skituring. Dzieje się tak między innymi w wyniku zmiany nawyków Polaków w pandemii – wskazuje Marek Kaczmarek, Prezes Zarządu Spółki INTERSPORT Polska S.A. Jak będzie wyglądać nasza przyszłość, przyszłość branży? Na tę odpowiedź przyjdzie nam jeszcze długo poczekać. Jedno jest pewne – Polacy chcą być aktywni i to się nie zmieni, ewolucji mogą natomiast ulec nasze preferencje co do sposobu uprawiania sportu – podsumowuje.
Sektor sportowy ewoluuje i dzięki licznym możliwościom ery cyfrowej próbuje się dostosować do rzeczywistości, której warunki cały czas się zmieniają. Zrozumienie potrzeb klientów i umożliwienie im uprawiania ulubionych dyscyplin sportowych w bezpieczny i efektywny sposób będzie wyzwaniem, ale i interesującym zjawiskiem na rynku.

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.