PR i SEO. W jaki sposób mogą pracować na sukces Twojej marki?
Im wyższa pozycja marki w wyszukiwarce Google, tym większy ruch generuje dana firma. Badania pokazują, że pierwsza pozycja na liście zapewnia współczynnik klikalności na poziomie 27,5 proc[1]. Co to oznacza? Liczbę osób, która zobaczy daną stronę w swojej kategorii. Działania wizerunkowe można połączyć z odpowiednim pozycjonowaniem firmy w Internecie. Które narzędzia są najskuteczniejsze? Informacja prasowa, wywiad, artykuł sponsorowany, a także raporty.
Celem SEO PR jest budowanie marki za pomocą łączenia działań SEO (pozycjonowania) i PR (public relations). W ramach tych działań marki publikują treści o charakterze pozycjonującym, które jednocześnie budują ich pozytywny wizerunek.
Działania wizerunkowe – moc informacji prasowej
Dzięki nowo zintegrowanemu i stale ewoluującemu krajobrazowi cyfrowemu, kanały marketingu i komunikacji współpracują ze sobą ściślej niż kiedykolwiek wcześniej.
– Dobra treść i zasięgi są integralną częścią budowania wizerunku firmy. Odpowiednio skrojona komunikacja powinna także pozycjonować markę, nie tylko budować wizerunek – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Specjaliści od PR nie zawsze posiadają odpowiednią wiedzę, jak tworzyć treści zoptymalizowane pod SEO. Zadaniem firm są szkolenia w tym zakresie bądź skorzystanie z usług zewnętrznej agencji. Tak jak PR nie uczy się SEO, SEO nie jest nauczone PR-u.
Zespół SEO powinien ściśle współpracować z zespołem PR w celu optymalizacji linków we wszystkich publikacjach — takich jak informacje prasowe firmy lub artykuły sponsorowane.
Optymalizacja treści dla mediów
Klasyczne media relations ewaluowało. Dziś redakcje są bardziej wymagające. Tworzenie informacji prasowych to za mało. W jaki sposób marki powinny budować relacje z mediami, a przy tym łączyć PR i SEO?
– Przygotowanie ciekawej informacji prasowej to dopiero początek drogi do uzyskania publikacji w mediach. Dziś redakcje żyją głównie tematami politycznymi. W jaki sposób zachęcić dziennikarzy do współpracy? Kluczem jest tworzenie spersonalizowanych informacji prasowych. Wiele redakcji wymaga treści skrojonych pod SEO, co tylko potwierdza, jak istotne jest pozycjonowanie – dodaje Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace.
Ponadto zespoły PR i SEO powinny działać w myśl jednej taktyki i strategii. Przekaz PR musi być zbieżny z pozycjonowaniem marki.
Dziennikarze sami poszukują informacji prasowych
Pozycjonowanie informacji prasowych jest istotne z punktu widzenia agencji, a także klienta. Dobrze napisany news działa jak wędka. Badania pokazują, że aż 77 proc. dziennikarzy samodzielnie wyszukuje informacje prasowe, a także korzysta z tych wysyłanych przez instytucje czy agencje PR[2].
Jak tworzyć angażujące treści SEO PR? Aż 89 proc. dziennikarzy oczekuje od PR-owców angażujących treści, które zawierają unikalne dane. Mogą to być raporty wewnętrzne firm bądź publikacje dedykowane. 86 proc. redakcji ceni, gdy komunikat zawiera wypowiedzi niezależnych ekspertów, a także dane kontaktowe do nich. Z kolei 80 proc. przyznaje, że wybiera newsy, które dokładnie opisują dane produkty, a także rozwiązania komercyjne. A co stanowi barierę w publikacji treści od PR-owców? Co drugi dziennikarz wskazuje zbyt marketingowe treści w komunikatach, a także brak personalizacji treści. SEO PR powinien wziąć te kwestie pod uwagę.
[1] Advanced Web Ranking CTR
[2] Konstrukcja i dystrybucja informacji prasowej, raport PAP

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Firmy dzierżawiące grunty od Skarbu Państwa muszą zwrócić majątek rolny. Zagrożony jest też wspierany przez nich ośrodek rehabilitacyjny
Działalność ośrodka rehabilitacji dla dzieci z niepełnosprawnościami w Głubczycach, w województwie opolskim, jest zagrożona, o czym alarmuje Stowarzyszenie „Tacy Sami”. Zagrożenie jest konsekwencją restrukturyzacji spółki Top Farms Głubczyce, która jest jednym z największych pracodawców w okolicy i od lat wspiera działalność stowarzyszenia. Rolnicza spółka nie wie, jakie będą dalsze losy dzierżawionych do tej pory przez nią ziem, które w listopadzie br. muszą wrócić do Zasobu Skarbu Państwa. Zarząd spółki od wielu miesięcy apeluje do Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa o wiążące decyzje w sprawie powołania Ośrodków Produkcji Rolniczej, które miałyby powstać na zwróconych gruntach, oraz kryteriów wyboru ich nowych dzierżawców.
Bankowość
Polskie kredyty hipoteczne wciąż jednymi z najdroższych w Europie. Zdaniem członka RPP odgórne ograniczanie marż banków się nie sprawdzi

Hipoteki w Polsce, co podkreśla też wielu polityków, należą do najdroższych w Europie. To nie tylko kwestia wysokości stóp procentowych, ale też marży banku. Zdaniem członka RPP prof. Ireneusza Dąbrowskiego jest tylko możliwość wpływania na ten pierwszy czynnik, bo regulacyjne ograniczenie wysokości marży byłoby trudne do wdrożenia.
Ochrona środowiska
Budowa morskich farm wiatrowych w Polsce szansą na kilkadziesiąt tysięcy nowych miejsc pracy. Wciąż brakuje jednak wykwalifikowanych pracowników

W Krajowym Planie w dziedzinie Energii i Klimatu rząd przewiduje zainstalowanie do 2030 roku około 5,9 GW w morskich farmach wiatrowych i kolejnych 12 GW w ciągu następnej dekady. Offshore ma być istotnym filarem dekarbonizacji krajowej gospodarki. Realizowane przez polskie spółki wraz z partnerami zagranicznymi projekty tzw. fazy I nabierają tempa i wkraczają w etap budowy infrastruktury na lądzie. Wśród wyzwań, które czekają wykonawców, jest m.in. brak pracowników z branży offshore. Pomocne może być ściąganie do kraju Polaków, którzy pracują na zagranicznych projektach morskich.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.