PR i SEO. W jaki sposób mogą pracować na sukces Twojej marki?
Im wyższa pozycja marki w wyszukiwarce Google, tym większy ruch generuje dana firma. Badania pokazują, że pierwsza pozycja na liście zapewnia współczynnik klikalności na poziomie 27,5 proc[1]. Co to oznacza? Liczbę osób, która zobaczy daną stronę w swojej kategorii. Działania wizerunkowe można połączyć z odpowiednim pozycjonowaniem firmy w Internecie. Które narzędzia są najskuteczniejsze? Informacja prasowa, wywiad, artykuł sponsorowany, a także raporty.
Celem SEO PR jest budowanie marki za pomocą łączenia działań SEO (pozycjonowania) i PR (public relations). W ramach tych działań marki publikują treści o charakterze pozycjonującym, które jednocześnie budują ich pozytywny wizerunek.
Działania wizerunkowe – moc informacji prasowej
Dzięki nowo zintegrowanemu i stale ewoluującemu krajobrazowi cyfrowemu, kanały marketingu i komunikacji współpracują ze sobą ściślej niż kiedykolwiek wcześniej.
– Dobra treść i zasięgi są integralną częścią budowania wizerunku firmy. Odpowiednio skrojona komunikacja powinna także pozycjonować markę, nie tylko budować wizerunek – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Specjaliści od PR nie zawsze posiadają odpowiednią wiedzę, jak tworzyć treści zoptymalizowane pod SEO. Zadaniem firm są szkolenia w tym zakresie bądź skorzystanie z usług zewnętrznej agencji. Tak jak PR nie uczy się SEO, SEO nie jest nauczone PR-u.
Zespół SEO powinien ściśle współpracować z zespołem PR w celu optymalizacji linków we wszystkich publikacjach — takich jak informacje prasowe firmy lub artykuły sponsorowane.
Optymalizacja treści dla mediów
Klasyczne media relations ewaluowało. Dziś redakcje są bardziej wymagające. Tworzenie informacji prasowych to za mało. W jaki sposób marki powinny budować relacje z mediami, a przy tym łączyć PR i SEO?
– Przygotowanie ciekawej informacji prasowej to dopiero początek drogi do uzyskania publikacji w mediach. Dziś redakcje żyją głównie tematami politycznymi. W jaki sposób zachęcić dziennikarzy do współpracy? Kluczem jest tworzenie spersonalizowanych informacji prasowych. Wiele redakcji wymaga treści skrojonych pod SEO, co tylko potwierdza, jak istotne jest pozycjonowanie – dodaje Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace.
Ponadto zespoły PR i SEO powinny działać w myśl jednej taktyki i strategii. Przekaz PR musi być zbieżny z pozycjonowaniem marki.
Dziennikarze sami poszukują informacji prasowych
Pozycjonowanie informacji prasowych jest istotne z punktu widzenia agencji, a także klienta. Dobrze napisany news działa jak wędka. Badania pokazują, że aż 77 proc. dziennikarzy samodzielnie wyszukuje informacje prasowe, a także korzysta z tych wysyłanych przez instytucje czy agencje PR[2].
Jak tworzyć angażujące treści SEO PR? Aż 89 proc. dziennikarzy oczekuje od PR-owców angażujących treści, które zawierają unikalne dane. Mogą to być raporty wewnętrzne firm bądź publikacje dedykowane. 86 proc. redakcji ceni, gdy komunikat zawiera wypowiedzi niezależnych ekspertów, a także dane kontaktowe do nich. Z kolei 80 proc. przyznaje, że wybiera newsy, które dokładnie opisują dane produkty, a także rozwiązania komercyjne. A co stanowi barierę w publikacji treści od PR-owców? Co drugi dziennikarz wskazuje zbyt marketingowe treści w komunikatach, a także brak personalizacji treści. SEO PR powinien wziąć te kwestie pod uwagę.
[1] Advanced Web Ranking CTR
[2] Konstrukcja i dystrybucja informacji prasowej, raport PAP
Magia podczas szkolenia? Tagomago Hair rusza ze szkoleniami z MAGIC TAPE
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
Prawo
Pracodawcy apelują o usprawnienie wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemcom. Nowe regulacje tylko w części w tym pomogą
Projekt ustawy o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Polski został przyjęty w grudniu przez rząd i trafił już do Sejmu. Nowe przepisy zakładają pełną elektronizację wnioskowania i wydawania zezwoleń na pracę i rezygnację z testu rynku pracy. Niekoniecznie jednak oznacza to większą otwartość na pracowników z zagranicy. – To nie zmiana jakościowa, ale co najwyżej próba sanacji przeciążonego systemu – ocenia dr Michał Szypniewski z kancelarii BKB Baran Książek Bigaj.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.