Komunikaty PR

Praca zdalna zostanie z nami na dłużej

2021-08-10  |  14:15
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Praca zdalna, na którą Polacy musieli masowo przechodzić w czasie pandemii, może z nami zostać na dłużej. I to nie z powodu zagrożenia koronawirusem, ale dlatego, że po prostu polubiliśmy tę formę zatrudnienia. Potwierdzają to wyniki najnowszych badań Armatis, jednej z największych działających w Polsce firm specjalizujących się w outsourcingu obsługi klienta i sprzedaży.

Armatis, który zatrudnia w naszym kraju ok. 1400 agentów call i contact center, przeprowadził w połowie maja br. wewnętrze badanie, które miało pomóc w określeniu terminów powrotu pracowników do biur. Okazało się, że aż 54 proc. z nich wolałoby nadal pracować zdalnie, a 31 proc. preferowałaby hybrydową formę zatrudnienia. Zaledwie 15 proc. pracowników Armatis chciałoby pracować wyłącznie z biura.

„Co ciekawe, zaobserwowaliśmy sporą rozbieżność w tych wynikach z zależności od miejsca zatrudnienia. W biurze w Krakowie wyłącznie zdalnie chciałoby pracować aż 61 proc. naszych pracowników. Na kolejnych miejscach znalazły się Warszawa (56 proc.), Bielsko Biała (48 proc.) oraz Katowice (46 proc.). Z kolei w naszym oddziale w Stalowej Woli pracą zdalną jest zainteresowanych 19 proc. pracowników” – komentuje Krzysztof Lewiński, Dyrektor Krajowy Armatis Polska. 

Badania Armatis pokazały także, że większości pracowników powrót do pracy w biurze zająłby 1-3 dni. Jednak są także osoby, które potrzebowałyby na to ponad miesiąc, bo korzystając z możliwości pracy zdalnej, przeprowadziły się poza miasta, gdzie mieszczą się oddziały firmy.

Plusy i minusy pracy zdalnej z punktu widzenia pracowników

Pracownicy Armatis do największych korzyści związanych ze zdalną pracy zaliczyli m.in. oszczędność czasu i pieniędzy na dojazdy do biura, mniejszy stres, a także większy komfort pracy wynikający z ciszy i domowego otoczenia. Wiele osób wręcz wskazało, że jeśli praca zdalna przestałaby być dostępna, to zrezygnowaliby z pracy.

Z kolei za największe minusy pracy zdalnej zostały uznane okazjonalne problemy techniczne wynikające z nadmiernego obciążenia domowego łącza internetowego, wyższe rachunki za prąd oraz brak bezpośrednich kontaktów z koleżankami i kolegami z biura. Część osób wskazywała także, że pracując wyłącznie zdalnie było im trudno utrzymać odpowiedni balans między pracą a życiem prywatnym.

Korzyści również dla pracodawców

„Generalnie doświadczenie z pracy zdalnej naszych pracowników było bardzo pozytywne, bo ocenili je na 4,55 w skali 1-5. Również z punktu widzenia pracodawcy praca zdalna okazała się pozytywnym doświadczeniem”  - mówi Krzysztof Lewiński.

Jak podkreśla przedstawiciel Armatis, olbrzymim wyzwaniem dla firmy było szybkie przejście na pracę zdalną, ale udało się tego dokonać i to w ciągu zaledwie półtora miesiąca, wykorzystując posiadaną technologię i najlepsze praktyki z dotychczasowych doświadczeń. Wszystko odbyło się w sposób niezauważalny dla klientów, z zachowaniem jakości świadczonych usług i pełnego bezpieczeństwa.

„Bodaj największą korzyścią dla nas z pracy zdalnej jest to, że mamy możliwość rekrutacji pracowników z potrzebnymi kompetencjami z całej Polski, a nie tylko z miast, gdzie są nasze biura. Dzięki temu w pandemii nasze zatrudnienia wzrosło o ponad 20 proc.. Dodatkowo praca zdalna pozytywnie wpłynęła na ograniczenie absencji” – podkreśla Krzysztof Lewiński.

W okresie lockdownów w trybie zdalnym pracowało około 70 proc. pracowników Armatis. Aktualnie w tym trybie nadal pracuje ponad 40 proc. agentów, którzy preferują tę formę zatrudnienia. 

Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne tutaj: https://www.armatis.com/pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.