Przedszkole w smartfonie: LiveKid z rundą 9 mln zł od giełdowych inwestorów
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
9 mln złotych i January Ciszewski, Nunatak Capital oraz IMPERIO na pokładzie LiveKid - polskiego startupu, który stworzył ekosystem wsparcia dla rodziców, przedszkoli i żłobków. Z rozwiązania codziennie korzysta w Europie ponad 150 tysięcy użytkowników.
Idea wirtualnej platformy, która każdego dnia łączy setki tysięcy rodziców i opiekunów, ułatwiając opiekę nad dziećmi w przedszkolach i żłobkach oraz zarządzanie placówkami edukacyjnymi tysiącom dyrektorów, spotkała się ze wsparciem i entuzjazmem inwestorów. LiveKid ogłasza zamknięcie rundy inwestycyjnej seed w kwocie 9 mln zł, co daje spółce wycenę na poziomie 40 mln zł. Pozyskane finansowanie pochodzi od giełdowej spółki JR HOLDING S.A - związanej z inwestorem Januarym Ciszewskim, od funduszu Nunatak Capital ASI Sp. z o.o. inwestującego w firmy wykorzystujące Data Science do budowania wartości oraz od Imperio Alternatywna Spółka Inwestycyjna S.A. Łącznie, w rundzie inwestorzy nabywają 22,61% udziałów w docelowej strukturze właścicielskiej.
Środki pomogą LiveKid umocnić pozycję lidera w Polsce oraz pozwolą na dalszą dynamiczną ekspansję w Hiszpanii, Szwajcarii i Niemczech oraz na innych rynkach europejskich. Potencjał rozwoju spółki określają m.in. wciąż niski stopień digitalizacji rynku wczesno edukacyjnego i parentingowego oraz rosnąca popularność interaktywnych usług dla rodziców i dzieci. Jednocześnie już teraz LiveKid jest jedną z najczęściej wybieranych aplikacji wśród rodziców oraz opiekunów i posiada więcej aktywnych użytkowników niż jakakolwiek inna platforma do kontaktu rodzic - przedszkole.
– Założyciele LiveKid w zaledwie trzy lata, bez żadnych zewnętrznych środków finansowych, zbudowali świetną aplikację, która podbiła polski rynek i generuje miliony złotych przychodów. Wierzę, że dzięki dokapitalizowaniu spółki, za kilka lat to właśnie LiveKid będzie liderem tego rynku w Europie – mówi January Ciszewski, Prezes Zarządu JR Holding.
LiveKid to polski startup założony w 2017 roku przez Jakuba Pawelskiego i Mateusza Kuleszę. Aplikacja mobilna i platforma internetowa, którą stworzyli, służy do zarządzania żłobkami i przedszkolami oraz ułatwia bieżącą komunikację z opiekunami. Za jej pomocą rodzice mogą na bieżąco przekazywać informacje o potrzebach dzieci, nieobecnościach czy preferencjach jedzeniowych, a także podglądać aktywność swoich pociech w ciągu dnia, przeglądać galerię zdjęć i filmów. LiveKid rozwiązuje także szereg problemów dyrektorów oraz nauczycieli, którzy dotąd musieli spędzać długie godziny na obowiązkach związanych z funkcjonowaniem placówki, czasochłonnym rozliczaniu kosztów pobytu dziecka w przedszkolu czy często wielokanałowej i chaotycznej komunikacji z rodzicami.
Największa w Polsce platforma dla przedszkoli i żłobków nie poprzestaje na jednym rozwiązaniu - od zeszłego roku konsekwentnie wciela w swoje struktury kolejne usługi i produkty, budując cyfrowy ekosystem opieki nad dziećmi. W 2020 r. LiveKid przejął polsko-kanadyjskiego Baby Managera - mobilny dziennik dziecka oraz Przedszkolowo.pl - największą bazę przedszkoli w Polsce. Firma nie zwalnia tempa i ma dalsze plany akwizycyjne.
– Jesteśmy liderem cyfrowych usług i produktów do opieki nad dziećmi do 7 lat. Poza naszą wyjściową ofertą, czyli systemem ułatwiającym zarządzanie placówkami wczesno edukacyjnymi LiveKid, mamy w portfolio aplikację do monitorowania rozwoju dziecka, bazę przedszkoli i kilka innych usług, między innym ubezpieczeniowych czy edukacyjnych. Zakładamy, że za jakiś czas oprogramowanie, od którego zaczęliśmy, może stanowić darmowy kanał dotarcia do klientów. Spora część przychodów będzie pochodziła z innych linii biznesowych – mówi Jakub Pawelski, założyciel i CEO LiveKid.
Z oferowanych przez LiveKid rozwiązań dla rodziców, przedszkoli i żłobków na co dzień korzysta ponad 150 tys. użytkowników oraz ponad 1300 placówek edukacyjnych w Polsce i za granicą. Tylko w czerwcu br. za pośrednictwem LiveKid, rodzice dokonali płatności w kwocie ponad 13 mln zł.
– Rynek towarów i usług dla dzieci w wieku 0-7 lat jest ogromny i bardzo rozdrobniony. Fakt, że już teraz z aplikacji korzysta codziennie ponad 150 tysięcy rodziców, stawia LiveKid w gronie najpoważniejszych kandydatów do stworzenia rozwiązań zaspokajających potrzeby rodziców i dzieci w zupełnie nowy sposób tzn. dopasowujących ofertę dzięki wykorzystaniu narzędzi Data Science – mówi Piotr Ciżkowicz Partner Zarządzający funduszu Nunatak Capital.
Popyt na cyfrowe oraz interaktywne produkty i usługi dla dzieci dynamicznie rośnie. Według szacunków PMR, polski rynek handlu detalicznego produktami dla dzieci w 2019 r. wart był 15 mld zł, a udział sprzedaży internetowej będzie rósł, stanowiąc w 2025 r. ok. 38% rynku produktów dla dzieci w Polsce.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.