PZZ idą jak burza. Ruszyła kolejna inwestycja.
W Podlaskich Zakładach Zbożowych S.A. w Białymstoku w najlepsze trwa budowa spedycji otrębowej. To kolejna inwestycja, która znacząco wpłynie na jakość i dystrybucję oferowanych produktów.
Otręby to produkt powstający w trakcie przemiału zbóż. Jest on idealnym substytutem do produkcji pasz dla zwierząt. Podlaskie Zakłady Zbożowe od lat specjalizują się w produkcji dobrych jakościowo otrąb, które są dostarczane do znaczących producentów karmy na zwierząt gospodarskich w Polsce.
Aktualnie otręby dystrybuowane są za pomocą starej spedycji. Jednak duża skala produkcji mąki spowodowała, że proces ten stał się żmudny, wymagający ciągłej obecności człowieka. Aby załadunek specjalistycznego auta zakończył się powodzeniem, trzeba nieustannie kontrolować cały proces.
- Dziś technologia jest tak mocno rozwinięta, że praktycznie rola pracowników może sprowadzać się tylko i wyłącznie do włączenia i wyłączenia zasypu oraz sprawdzenia, czy proces załadunku zakończył się powodzeniem. Nowa spedycja otrębowa, w którą ostatnio zainwestowaliśmy, będzie wyposażona w laser, który skontroluje ilość wsypanych otrąb w danym miejscu i przesunie rękaw zasypowy w kolejne miejsce nad autem. Jednym słowem, będzie to proces całkowicie bezobsługowy – mówi Sylwia Majewicz, prezes Podlaskich Zakładów Zbożowych S.A.
Dodatkowo dzięki zastosowanemu rękawowi aspiracyjnemu proces zsypywania otrąb do auta będzie całkowicie bezpyłowy. W spedycji otrębowej zostanie zamontowana dokładna waga wskazująca ilość otrąb wysypanych na auta, co znacznie przyspieszy załadunek.
Dystrybucja otrąb będzie jeszcze bezpieczniejsza, a załadunek ekspresowy i wydajny. Dzięki temu towar, niezbędny do produkcji m. in. pasz, zostanie dostarczony szybko i sprawnie. Zastosowane dna wibracyjne uniemożliwią zawieszanie otrąb, które są warstwowo wydawane z silosów. Budowa nowej spedycji to wreszcie duże możliwości magazynowania otrąb.
- Już teraz posiadamy certyfikat GMP+ (Certyfikat Bezpieczeństwa i jakości Pasz), co wskazuje na wysokie bezpieczeństwo oferowanego produktu jakim są otręby. Inwestycja tylko wypłynie na podwyższenie standardów oraz wydajności – dodaje Sylwia Majewicz.
Przypomnijmy, że PZZ S.A. inwestują również w modernizację młyna w Suwałkach oraz rozbudowują spichrz w Brańsku. Ostatnio do użytku została oddana mieszalnia Buhler'a, a jeszcze wcześniej nowoczesne laboratorium i piekarnia wypiekowa. Podlaskie Zakłady Zbożowe w Białymstoku to jeden z największych młynów w Polsce produkujących mąki pszenne i żytnie oraz płatki owsiane i jęczmienne.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.