Komunikaty PR

Rosną ceny paliw, co czwarty Polak chce w tym roku kupić rower

2022-03-16  |  09:43
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Co czwarty Polak chce w tym roku kupić rower. Szybujące ceny paliw skłaniają do przesiadki na jednoślady

Z badań przeprowadzonych na zlecenie KROSS wynika, że już 70% Polaków deklaruje posiadanie roweru. Ponad 25% planuje kupić jednoślad w nadchodzącym roku. Polacy planują kupować rowery w wyspecjalizowanych sklepach stacjonarnych, a na zakup chcą przeznaczyć 1600 zł i kwota ta rośnie. Największym zainteresowaniem cieszą się rowery miejskie, które chce kupić 33% ankietowanych. Na kolejnym miejscu znalazły się rowery górskie (24%) oraz dziecięce (11%). Konsumenci kupujący rowery elektryczne najczęściej wybierają polską markę KROSS – wynika z badania. KROSS jest również nie tylko najczęściej rozważaną, ale i najczęściej kupowaną marką rowerów w Polsce. Rosnące zainteresowanie Polaków rowerami dodatkowo wzmacniają szybko rosnące teraz ceny paliw. 

Z badań przeprowadzonych w marcu przez agencję Difference na zlecenie KROSS wynika, że ponad 25% ankietowanych Polaków planuje kupić jednoślad w nadchodzącym roku, a jako miejsce zakupu wskazuje sklep stacjonarny, których znaczenie rośnie. To właśnie tam można oczekiwać fachowego doradztwa i wsparcia w procesie wyboru odpowiedniego modelu oraz rozmiaru roweru, a także akcesoriów. Z najnowszego badania wynika, że ankietowani, którzy kupili rower, w większości wybierali modele KROSS, natomiast wśród osób, które rozważają zakup roweru, dominacja KROSS jest szczególnie widoczna. Najwięcej jednośladów planujemy kupić w miesiącach od marca do końca maja, deklarowali w badaniu ankietowani. 

- Wnioski z badania potwierdzają to, co w KROSS i na rynku obserwujemy od 2 lat. Popularność rowerów rośnie, bo Polacy przekonali się, że to doskonała alternatywa dla samochodów czy transportu miejskiego w czasach pandemii. Od wielu dni rosną ceny paliw i dla wielu z nas jest to dodatkowa motywacja do przesiadki na rower. Konsumenci zauważyli także coraz lepszą infrastrukturę w miastach, doceniają też, że rower to bezpieczny i ekologiczny środek transportu, który dodatkowo pomaga nam zadbać o zdrowie i dobre samopoczucie. KROSS sprawnie dostosował swoją działalność operacyjną do nowej rzeczywistości i jest bardzo dobrze przygotowany, by zaspokoić rosnący popyt na rowery. Zadbaliśmy o ciągłość dostaw, deklarujemy najwyższą spośród polskich producentów dostępność sprzętu. W 2022 zaoferujemy kilkadziesiąt różnych modeli rowerów, w tym całą gamę rowerów elektrycznych, w przystępnych dla każdego cenach – mówi Jacek Bugaj, członek zarządu KROSS odpowiedzialny za sprzedaż. 

Co czwarty rower sprzedany w ubiegłym sezonie w Polsce pochodził z fabryki KROSS. Firma zakłada wzrost sprzedaży rowerów i akcesoriów na poziomie 50% r/r. Firma jest numerem 1 w Polsce i Czechach, znajduje się także w pierwszej trójce na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. Strategia zakłada, że w ciągu 4 lat KROSS będzie liderem na każdym z rynków w Europie Środkowej. Eksport rowerów KROSS wzrósł o 120% r/r a dalszy wzrost w tym obszarze firma szacuje na 30-50% rocznie w kolejnych latach.

W nadchodzącym sezonie do sprzedaży trafi rekordowa liczba rowerów KROSS. W ofercie są sprawdzone kategorie rowerów rekreacyjnych, miejskich i sportowych, a także 23 modele rowerów elektrycznych. Polscy konsumenci coraz częściej sięgają właśnie po tego typu rowery, sprzedaż elektryków rok do roku wzrasta o kilkaset procent. 

Rok 2020 i 2021 przyniosły ogromny boom na rowery na całym świecie. Pandemia i ograniczenia w mobilności sprawiły, że wiele osób przesiadło się na rowery. W ten sposób można bezpiecznie dojeżdżać do pracy, a poza tym, jazda na rowerze jest doskonałą formą na aktywne spędzanie czasu wraz z całą rodziną, co w czasach pandemii ma kluczowe znaczenie. Wiele miast w Europie natychmiast podążyło za potrzebami mieszkańców. Obserwowaliśmy przyspieszenie budowy ścieżek rowerowych, czy wytyczanie pasów dla rowerów w miejscach, gdzie wcześniej panował ruch samochodowy. W konsekwencji konsumenci szturmują sklepy rowerowe od 2020 roku. 

Polski KROSS w odpowiednim czasie przewidział nie tylko zwiększone zainteresowanie klientów, ale także właściwie zdiagnozował problemy z łańcuchem dostaw. Przebudowując swoje procesy i kontrakty z dostawcami, jako jedyny polski producent jest w stanie dostarczać rowery na poziomie przekraczającym 90% zamówień. 

***

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.