Rower Adama Zdanowicza dla Fundacji „Pomóż im” sprzedany!
Z ostatnim dniem listopada zakończyła się aukcja customowego roweru zaprojektowanego przez Adama Zdanowicza. Jeden z najsłynniejszych polskich twórców jednośladów zrobił go dla firmy alu- frost. Przedsiębiorca przekazał rower Fundacji “Pomóż im”, a ta wystawiła go na licytację. Nabywca, który pragnie pozostać anonimowy, zapłacił za niego 5,5 tys. złotych.
Akcję przygotowały wspólnie alu-frost, białostockie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją akcesoriów samochodowych i cięciem laserem oraz Fundacja “Pomóż im” od wielu lat opiekująca się śmiertelnie chorymi dziećmi. Organizacja prowadzi domowe hospicjum dla dzieci. Właśnie na ten cel, w trakcie trwania ogłoszonego w listopadzie “Miesiąca Dobroczynności” zlicytowany został rower Adama Zdanowicza.
- W aukcji aktywny udział brało czterech zainteresowanych. Zwycięzca przebił pozostałych oferując kwotę 5,5 tys. złotych. Bardzo wszystkim uczestnikom licytacji dziękujemy - mówi Krystyna Skrzycka, wiceprezes zarządu Fundacji „Pomóż Im” - Pieniądze wesprą program rehabilitacji podopiecznych hospicjum, prowadzonego przez naszą Fundację. Akurat na te procedury medyczne nie można uzyskać finansowania w ramach NFZ, a są niezbędne, by poprawić zdrowotną kondycję dzieci i po prostu ułatwić im i ich rodzinom życie.
Nabywca roweru nie chce się ujawniać. Wziął udział w licytacji w odruchu serca.
Tak naprawdę, to my jesteśmy wdzięczni, że kupując ten niezwykły pojazd mogliśmy dołożyć się do czegoś co ma niepodważalny sens. Oczywiście to kropla w morzu potrzeb, ale jeśli uda się w ten sposób komuś pomóc, wzbudzić uśmiech dziecka to było warto.
- mówi anonimowy właściciel wylicytowanego pojazdut.
Firma alu-frost wielokrotnie udzielała się w różnych akcjach charytatywnych, ale pierwszy raz zaangażowała się w internetową licytację. Przedmiot, który na niej wystawiono to unikat, jedyny taki rower na świecie. Zainteresowanie więc było duże.
- Adam Zdanowicz zaprojektował go specjalnie z myślą o naszej firmie. Współpracujemy od lat. Wszystkie zlecenia Adama to dla nas wyzwanie, ale i ciekawa przygoda. Co ważne, jego wizjonerstwo i talent, nasza technologia i fachowość mogły tym razem przysłużyć się wielkiemu celowi - dodaje Piotr Świrko, prezes alu-frost.
To pierwszy jednoślad produkcji Adama Zdanowicza wykonany ze stali nierdzewnej. Prototyp powstawał kilka miesięcy. Na podstawie projektu 3D na giętarkach CNC i laserach alu-frost wycięto poszczególne elementy, które potem zespół MadBicycles pospawał w swojej pracowni. Rower jest stabilny i bardzo bezpieczny. Zrobiony został głównie z myślą o jeździe po mieście. Wyglądem nawiązuje do słynnego pekińskiego stadionu, nazywanego potocznie ptasim gniazdem oraz gitary Eddiego Van Halena.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.