Sanplast = odpowiedzialny biznes dla lepszego jutra
Dążenie do prowadzenia biznesu w sposób etyczny i zrównoważony pozwala osiągnąć pozytywne wyniki finansowe, jednocześnie dbając o ochronę środowiska, szanując partnerów biznesowych oraz zapewniając odpowiednie warunki pracy dla pracowników.
Strategia zrównoważonego rozwoju jest dla SANPLAST jednym z kluczowych elementów całościowej strategii biznesowej. Ciągle pojawiają się nowe rozwiązania, które pozwalają działać jeszcze efektywniej i bardziej świadomie. Dlatego też zrównoważony rozwój jest dla SANPLAST ciągłym procesem.
„Zdajemy sobie sprawę, że przyszłość zależy także od nas samych. Odpowiedzialny biznes wymaga wdrożenia kompleksowej strategii z zakresu odpowiedzialności społecznej. Naszym celem jest zaspokojenie potrzeb klientów przy jednoczesnej optymalizacji produktów pod względem stosowanych materiałów, wydatków transportowych oraz energetycznych na ich wytworzenie.” – podkreśla Robert Dziak Prezes Zarządu SANPLAST SA.
SANPLAST SA patrzy na ten procen holistycznie. Działania podzielone zostały na 3 głowne grupy. Pierwsza z nich dotyczy produkcji, druga logistyki i dystrybucji, a trzecią stanowią inne obszary.
Zrównoważona produkcja w SANPLAST SA
Już na etapie projektowania przyjmowane są założenia, aby produkty SANPLAST mogły być poddane recyklingowi. Wykorzystywane są głównie materiały pochodzące ze źródeł zrównoważonych czy recyklingu. W fazie projektu produktu designerzy SANPLAST robią wszystko, aby produkty były trwałe i odporne na użytkowanie, aby jak najdłużej służyły Klientom. W produkcji kluczem jest wysoka jakość materiałów i komponenty, które zapewniają długą żywotność produktu. Jednym z najważniejszych elementów procesu produkcji jest Laboratorium Badawczo-Rozwojowe, które zajmuje się wieloma aspektami, w tym sprawdzaniem zgodności produktów z obowiązującymi przepisami, standardami i normami oraz testowaniem ich niezawodności i funkcjonalności. Laboratorium koncentruje się również na innowacjach, współpracując ściśle z zespołem projektantów w
opracowywaniu pomysłów na nowe produkty i udoskonalenia. Jednym z przykładów jest Glass Protect - modyfikacja powierzchni szkła używanego w produkcji kabin prysznicowych, która ogranicza potrzebę stosowania środków czyszczących.
Zrównoważony rozwój w logistyce i dystrybucji.
W tym segmencie podejmowanych jest bardzo dużo działań. Opakowania SANPLAST są zdatne do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Dodatkowo do ich produkcji systematycznie zwiekszany jest udział materiałów pochodzących z recyklingu. Znacznie zmniejszona została także ilość tworzyw sztucznych. Cel na najbliższe lata to ciągłe udoskonalenie pakowania produktów, tak aby były one jeszcze bardziej przyjazne dla środowiska.
W logistyce w głównej mierze działania zmierzają do zmniejszenia ilości zapasów magazynowych oraz optymalizacji wykorzystania przestrzeni w magazynach, zwiększaniu rotacji palet czy też optymalizacji przestrzeni podczas transportu. Tam, gdzie to możliwe i zasadne wykorzystywany jest także transport kolejowy.
Inne działania
W ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju SANPLAST SA podejmuje także inne inicjatywy mające na celu redukcję zanieczyszczenia powietrza oraz efektywną gospodarkę odpadami.
„W SANPLAST od lat działamy z myślą o środowisku i społeczności lokalnej. Zmieniamy się, modyfikujemy schematy, dbamy o wspólne otoczenie oraz wspieramy lokalne społeczności. Staramy się redukować zanieczyszczenie powietrza poprzez zainstalowanie systemu redukcji związków węglowodorowych i aromatycznych do atmosfery, czy system wentylacji mechanicznej. Od lat wdrożony mamy na terenie zakładu system segregacji odpadów. Tam gdzie to możliwe wprowadzamy rozwiązania bardziej przyjazne środowisku: np. zamieniliśmy standardowe świetlówki żarówkami LED, czy też wymieniliśmy standardowe wózki widłowe w transporcie wewnętrznym na ich odpowiedniki elektryczne. A to tylko niektóre z licznych inicjatyw, które podejmujemy w naszej Organizacji.”- dodaje Robert Dziak.
Podejmowanie działań na rzecz zrównoważonego rozwoju jest nie tylko kwestią wyboru, ale także nieodzownym elementem odpowiedzialnego prowadzenia działalności gospodarczej w dzisiejszym świecie.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.