SANPLAST S.A. – Prezes R. Dziak o pierwszym roku za sterami grupy
Grupa SANPLAST S.A. jest niekwestionowanym liderem branży sanitarnej w Polsce.
Od lat dostarcza swoim Klientom najlepsze i najnowocześniejsze rozwiązania do wyposażenia łazienek. Sukces Firmy wynika z wieloletniego doświadczenia, wiedzy i doskonałych projektów, w których każdy detal ma znaczenie.
Marka zasłynęła przede wszystkim z tego, że jako pierwszy polski producent wprowadziła
na rodzimy rynek kabinę prysznicową. Zdarzenie to, miało miejsce w 1991 roku. Od tego czasu produkt uległ licznym ewolucjom, ale bez dwóch zdań zrewolucjonizował polski rynek. Od września 2019 roku za sterami SANPLAST S.A. zasiada Robert Dziak, który zastąpił twórcę grupy Wiesława Podrazę. Kolejne dwanaście miesięcy przyniosło wiele wyzwań i sukcesów.
Drogę zawodową, plany na przyszłość i sytuację związaną ze zmianami wywołanymi pandemią COVID-19 przybliżył nowy Prezes Firmy.
Jakie były Pana początki w branży łazienkowej?
Od kilku lat byłem związany z tzw. Grupą SANPLAST. Zajmowałem stanowisko Dyrektora Generalnego oraz Prezesa francuskiej spółki LEDA, wchodzącej w skład grupy SANPLAST. Wiedzę
i doświadczenie potrzebne do efektywnego zarządzania Firmą zdobywałem przez wiele lat.
Ukończyłem Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej, zostałem także stypendystą Limburgs Universitair Centrum w Belgii. Swoją karierę rozpocząłem
od finansów, przechodząc od stanowiska Kontrolera Finansowego, aż po Dyrektora Finansowego, finalnie łącząc swoją karierę z producentem wyposażenia łazienkowego.
Jakie jest Pana spojrzenie na polski rynek wyposażenia łazienek?
Polski rynek łazienkowy nie różni się od rynku francuskiego zbyt wiele. Każdy Klient szuka idealnego dla siebie rozwiązania, dopasowanego do potrzeb całej rodziny jak i designu. Produkt musi być
w pełni funkcjonalny. Widzę różnicę w samym portfolio najlepiej sprzedających się produktów. Inne konstrukcje są doceniane na rynku polskim a trochę inne na rynku francuskim. Poza tym, wszyscy chcemy jednego – czystej przyjemności kąpieli.
Jakie były Pana plany/założenia w chwili objęcia stanowiska Prezesa SANPLAST S.A.?
Objęcie tego stanowiska było dla mnie dużym wyzwaniem. Do wypracowanych i sprawdzonych już metod właściciela Firmy, dołożyłem szereg swoich rozwiązań. Mając do dyspozycji wspaniały zespół zaangażowanych i doświadczonych oraz lojalnych osób, optymistycznie patrzyłem w przyszłość
i to się nie zmieniło. Dzięki naszym Pracownikom, Firma każdego dnia działa jak dobrze naoliwiona maszyna. To duży komfort, móc zarządzać tak dobrze funkcjonującą spółką.
Jaki był ten rok dla SANPLAST S.A i Pana jako Prezesa Grupy?
Przyznam, że nie takiego pierwszego roku się spodziewałem. Wszystkich nas zaskoczyła sytuacja
z COVID-19 i przyszło mi stawić czoła niełatwemu wyzwaniu. Biorąc pod uwagę poziom zagrożenia, to, co było dla mnie ważne w ostatnich miesiącach, to konieczność zadbania o bezpieczeństwo naszych Pracowników i ich rodzin, naszych Klientów oraz wszystkich bliskich nam osób.
I tutaj chciałbym skorzystać z okazji i podziękować naszym Klientom i Kontrahentom, którzy
w tym ciężkim okresie zaufali nam i składali w naszej Firmie zamówienia. To dla nas bardzo ważne, tym bardziej, że sytuacja rynkowa przyczyniła się także, do konieczności zmiany cen. Mimo wszystko, cieszę się, mogąc poinformować, że SANPLAST S.A. prowadząc aktywnie działalność, przebrnął przez ten okres bezpiecznie. Udało nam się wdrożyć planowane nowości. Otwieramy się na zmieniające się potrzeby Klientów. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie kompletnymi produktami – czyli takimi, które podczas instalacji wymagają niewiele pracy montera.
W bieżącym roku wdrożyliśmy zarówno kompletne wanny, wyposażone także w napełnianie przez przelew jak i kompletne kabiny. Nasze produkty zostały docenione nie tylko przez Klientów
ale i specjalistów. Nasza tegoroczna nowość – wanna z odlewu mineralnego Fuerta Mineral została nagrodzona tytułem Łazienka – Wybór Roku, a seria wanien kompletnych akrylowych Loft Line dostała się do finału konkursu Dobry Wzór. Z niecierpliwością czekamy na rozstrzygnięcie, mocno trzymając kciuki za pracę naszych Designerów. To kolejny dowód na to,
że przyszło mi pracować z najlepszymi w swojej dziedzinie. Podsumowując, mimo trudności, ten rok oceniam pozytywnie. Czekam na to, co przyniosą kolejne lata!
Jakie są plany SANPLAST S.A. na najbliższy czas?
Skupiamy się na codziennym rozwoju, ciągłej poprawie procesów produkcyjnych, planujemy nowe wdrożenia. Intensywnie działamy, pozytywnie patrząc w przyszłość. Pandemia koronawirusa nas nie zatrzymała. Nawet pomimo faktu, że zmiany przez nią wywołane, dotyczyły praktycznie każdej sfery funkcjonowania także naszej Firmy. W SANPLAST S.A. skutecznie realizowaliśmy wyznaczone cele, rozwijaliśmy nasze zadania i produkcję odnajdując się w nowej rzeczywistości.
Mam nadzieję, że dalej będziemy mogli bez przeszkód dostarczać naszym Klientom to, co mamy najlepszego – nasze produkty i rozwiązania do wyposażenia łazienek. Sytuacja jest dynamiczna, niemniej wierzę w to, że pomimo trudności uda się nam wszystkim przetrwać ten czas bezpiecznie
i w pełnym zdrowiu. Tego życzę naszym Klientom, Partnerom i Pracownikom SANPLAST S.A.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.