SANPLAST S.A. – Prezes R. Dziak o pierwszym roku za sterami grupy
Grupa SANPLAST S.A. jest niekwestionowanym liderem branży sanitarnej w Polsce.
Od lat dostarcza swoim Klientom najlepsze i najnowocześniejsze rozwiązania do wyposażenia łazienek. Sukces Firmy wynika z wieloletniego doświadczenia, wiedzy i doskonałych projektów, w których każdy detal ma znaczenie.
Marka zasłynęła przede wszystkim z tego, że jako pierwszy polski producent wprowadziła
na rodzimy rynek kabinę prysznicową. Zdarzenie to, miało miejsce w 1991 roku. Od tego czasu produkt uległ licznym ewolucjom, ale bez dwóch zdań zrewolucjonizował polski rynek. Od września 2019 roku za sterami SANPLAST S.A. zasiada Robert Dziak, który zastąpił twórcę grupy Wiesława Podrazę. Kolejne dwanaście miesięcy przyniosło wiele wyzwań i sukcesów.
Drogę zawodową, plany na przyszłość i sytuację związaną ze zmianami wywołanymi pandemią COVID-19 przybliżył nowy Prezes Firmy.
Jakie były Pana początki w branży łazienkowej?
Od kilku lat byłem związany z tzw. Grupą SANPLAST. Zajmowałem stanowisko Dyrektora Generalnego oraz Prezesa francuskiej spółki LEDA, wchodzącej w skład grupy SANPLAST. Wiedzę
i doświadczenie potrzebne do efektywnego zarządzania Firmą zdobywałem przez wiele lat.
Ukończyłem Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej, zostałem także stypendystą Limburgs Universitair Centrum w Belgii. Swoją karierę rozpocząłem
od finansów, przechodząc od stanowiska Kontrolera Finansowego, aż po Dyrektora Finansowego, finalnie łącząc swoją karierę z producentem wyposażenia łazienkowego.
Jakie jest Pana spojrzenie na polski rynek wyposażenia łazienek?
Polski rynek łazienkowy nie różni się od rynku francuskiego zbyt wiele. Każdy Klient szuka idealnego dla siebie rozwiązania, dopasowanego do potrzeb całej rodziny jak i designu. Produkt musi być
w pełni funkcjonalny. Widzę różnicę w samym portfolio najlepiej sprzedających się produktów. Inne konstrukcje są doceniane na rynku polskim a trochę inne na rynku francuskim. Poza tym, wszyscy chcemy jednego – czystej przyjemności kąpieli.
Jakie były Pana plany/założenia w chwili objęcia stanowiska Prezesa SANPLAST S.A.?
Objęcie tego stanowiska było dla mnie dużym wyzwaniem. Do wypracowanych i sprawdzonych już metod właściciela Firmy, dołożyłem szereg swoich rozwiązań. Mając do dyspozycji wspaniały zespół zaangażowanych i doświadczonych oraz lojalnych osób, optymistycznie patrzyłem w przyszłość
i to się nie zmieniło. Dzięki naszym Pracownikom, Firma każdego dnia działa jak dobrze naoliwiona maszyna. To duży komfort, móc zarządzać tak dobrze funkcjonującą spółką.
Jaki był ten rok dla SANPLAST S.A i Pana jako Prezesa Grupy?
Przyznam, że nie takiego pierwszego roku się spodziewałem. Wszystkich nas zaskoczyła sytuacja
z COVID-19 i przyszło mi stawić czoła niełatwemu wyzwaniu. Biorąc pod uwagę poziom zagrożenia, to, co było dla mnie ważne w ostatnich miesiącach, to konieczność zadbania o bezpieczeństwo naszych Pracowników i ich rodzin, naszych Klientów oraz wszystkich bliskich nam osób.
I tutaj chciałbym skorzystać z okazji i podziękować naszym Klientom i Kontrahentom, którzy
w tym ciężkim okresie zaufali nam i składali w naszej Firmie zamówienia. To dla nas bardzo ważne, tym bardziej, że sytuacja rynkowa przyczyniła się także, do konieczności zmiany cen. Mimo wszystko, cieszę się, mogąc poinformować, że SANPLAST S.A. prowadząc aktywnie działalność, przebrnął przez ten okres bezpiecznie. Udało nam się wdrożyć planowane nowości. Otwieramy się na zmieniające się potrzeby Klientów. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie kompletnymi produktami – czyli takimi, które podczas instalacji wymagają niewiele pracy montera.
W bieżącym roku wdrożyliśmy zarówno kompletne wanny, wyposażone także w napełnianie przez przelew jak i kompletne kabiny. Nasze produkty zostały docenione nie tylko przez Klientów
ale i specjalistów. Nasza tegoroczna nowość – wanna z odlewu mineralnego Fuerta Mineral została nagrodzona tytułem Łazienka – Wybór Roku, a seria wanien kompletnych akrylowych Loft Line dostała się do finału konkursu Dobry Wzór. Z niecierpliwością czekamy na rozstrzygnięcie, mocno trzymając kciuki za pracę naszych Designerów. To kolejny dowód na to,
że przyszło mi pracować z najlepszymi w swojej dziedzinie. Podsumowując, mimo trudności, ten rok oceniam pozytywnie. Czekam na to, co przyniosą kolejne lata!
Jakie są plany SANPLAST S.A. na najbliższy czas?
Skupiamy się na codziennym rozwoju, ciągłej poprawie procesów produkcyjnych, planujemy nowe wdrożenia. Intensywnie działamy, pozytywnie patrząc w przyszłość. Pandemia koronawirusa nas nie zatrzymała. Nawet pomimo faktu, że zmiany przez nią wywołane, dotyczyły praktycznie każdej sfery funkcjonowania także naszej Firmy. W SANPLAST S.A. skutecznie realizowaliśmy wyznaczone cele, rozwijaliśmy nasze zadania i produkcję odnajdując się w nowej rzeczywistości.
Mam nadzieję, że dalej będziemy mogli bez przeszkód dostarczać naszym Klientom to, co mamy najlepszego – nasze produkty i rozwiązania do wyposażenia łazienek. Sytuacja jest dynamiczna, niemniej wierzę w to, że pomimo trudności uda się nam wszystkim przetrwać ten czas bezpiecznie
i w pełnym zdrowiu. Tego życzę naszym Klientom, Partnerom i Pracownikom SANPLAST S.A.
Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb
RUSZA BCC STARTUPS
Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.