SLODKIE z platynowym medalem od EcoVadis w top 1% firm na świecie
Najbardziej zaufana na świecie agencja ratingowa z zakresu zrównoważonego rozwoju – EcoVadis – wyróżniła polskiego producenta słodyczy reklamowych platynowym medalem. SLODKIE znalazło się w elitarnym gronie 1% najlepszych firm na świecie. To uhonorowanie naszych starań na rzecz zaangażowania ekologicznego, społecznego i etyki biznesu – komentuje CEO firmy.
Platyna od EcoVadis dla firmy SLODKIE
W styczniu firma SLODKIE, polski producent słodyczy reklamowych, otrzymała wyjątkowe wyróżnienie z ramienia EcoVadis. Prestiżowa, międzynarodowa organizacja działająca w obszarze promocji zrównoważonego rozwoju, przyznała SLODKIE platynowy medal. Producent uplasował się wśród 1% najlepszych firm ocenianych przez EcoVadis w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ocenie podlegało kilka obszarów, wśród nich: środowisko, praca i prawa człowieka, etyka biznesu oraz zrównoważone zakupy (m.in. relacje z dostawcami). SLODKIE uzyskało 79 na 100 możliwych punktów, co uplasowało firmę w top 1% firm na świecie.
Jesteśmy dumni i niezwykle szczęśliwi z przyznanego nam platynowego medalu! To uhonorowanie naszych starań na rzecz zaangażowania ekologicznego, społecznego i etyki biznesu, które od początku są bliskie DNA naszej firmy. To wyróżnienie traktujemy jako wspólny sukces całego zespołu SLODKIE – komentuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE.
Co oznacza medal?
EcoVadis jest najbardziej zaufaną na świecie agencją ratingową. Ocenia firmy z zakresu zrównoważonego rozwoju biznesu i wykorzystywanych narzędzi do poprawy wydajności w ramach współpracy dla globalnych łańcuchów dostaw. Wyróżnienie EcoVadis to rzetelne i cenione na arenie międzynarodowej potwierdzenie, że dana firma działa w sposób zrównoważony, rozwijając swój biznes w odpowiedzialnym kierunku. Medal EcoVadis, którym cieszy się w gruncie rzeczy niewiele firm w skali świata, to duży zaszczyt dla wyłonionych przedsiębiorców. Jest to też jednocześnie ogromna motywacja nie tylko do utrzymania dotychczasowego poziomu, ale i do dalszych działań. W oczach klientów korzystających z oferty wyróżnionych firm jest to również ważne potwierdzenie, że dane przedsiębiorstwo działa odpowiedzialnie i jest podmiotem godnym zaufania, pozytywnie wyróżniając się na tle konkurencji.
Więcej o zrównoważonym rozwoju SLODKIE
Temat społecznej odpowiedzialności biznesu czy wprowadzania ekologicznych rozwiązań od początku istnienia firmy bliski jest zespołowi SLODKIE. Producent słodyczy reklamowych wysoko na liście priorytetów stawia troskę o pracowników, środowisko naturalne i społeczność lokalną. Inwestycje w szkolenia, wspieranie potrzebujących ze swojego otoczenia, wykorzystywanie surowców pochodzących z recyklingu, projektowanie opakowań w myśl zasady zero waste, wykorzystanie energii pochodzącej z OZE czy sadzenie lasu za każde złożone zamówienie – to tylko niektóre projekty wdrożone przez SLODKIE w ostatnich latach. Przyznany firmie platynowy medal EcoVadis jest najlepszym podsumowaniem i zwieńczeniem odpowiedzialnej działalności firmy.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.