SLODKIE z platynowym medalem od EcoVadis w top 1% firm na świecie
Najbardziej zaufana na świecie agencja ratingowa z zakresu zrównoważonego rozwoju – EcoVadis – wyróżniła polskiego producenta słodyczy reklamowych platynowym medalem. SLODKIE znalazło się w elitarnym gronie 1% najlepszych firm na świecie. To uhonorowanie naszych starań na rzecz zaangażowania ekologicznego, społecznego i etyki biznesu – komentuje CEO firmy.
Platyna od EcoVadis dla firmy SLODKIE
W styczniu firma SLODKIE, polski producent słodyczy reklamowych, otrzymała wyjątkowe wyróżnienie z ramienia EcoVadis. Prestiżowa, międzynarodowa organizacja działająca w obszarze promocji zrównoważonego rozwoju, przyznała SLODKIE platynowy medal. Producent uplasował się wśród 1% najlepszych firm ocenianych przez EcoVadis w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Ocenie podlegało kilka obszarów, wśród nich: środowisko, praca i prawa człowieka, etyka biznesu oraz zrównoważone zakupy (m.in. relacje z dostawcami). SLODKIE uzyskało 79 na 100 możliwych punktów, co uplasowało firmę w top 1% firm na świecie.
Jesteśmy dumni i niezwykle szczęśliwi z przyznanego nam platynowego medalu! To uhonorowanie naszych starań na rzecz zaangażowania ekologicznego, społecznego i etyki biznesu, które od początku są bliskie DNA naszej firmy. To wyróżnienie traktujemy jako wspólny sukces całego zespołu SLODKIE – komentuje Anna Garmada, CEO firmy SLODKIE.
Co oznacza medal?
EcoVadis jest najbardziej zaufaną na świecie agencją ratingową. Ocenia firmy z zakresu zrównoważonego rozwoju biznesu i wykorzystywanych narzędzi do poprawy wydajności w ramach współpracy dla globalnych łańcuchów dostaw. Wyróżnienie EcoVadis to rzetelne i cenione na arenie międzynarodowej potwierdzenie, że dana firma działa w sposób zrównoważony, rozwijając swój biznes w odpowiedzialnym kierunku. Medal EcoVadis, którym cieszy się w gruncie rzeczy niewiele firm w skali świata, to duży zaszczyt dla wyłonionych przedsiębiorców. Jest to też jednocześnie ogromna motywacja nie tylko do utrzymania dotychczasowego poziomu, ale i do dalszych działań. W oczach klientów korzystających z oferty wyróżnionych firm jest to również ważne potwierdzenie, że dane przedsiębiorstwo działa odpowiedzialnie i jest podmiotem godnym zaufania, pozytywnie wyróżniając się na tle konkurencji.
Więcej o zrównoważonym rozwoju SLODKIE
Temat społecznej odpowiedzialności biznesu czy wprowadzania ekologicznych rozwiązań od początku istnienia firmy bliski jest zespołowi SLODKIE. Producent słodyczy reklamowych wysoko na liście priorytetów stawia troskę o pracowników, środowisko naturalne i społeczność lokalną. Inwestycje w szkolenia, wspieranie potrzebujących ze swojego otoczenia, wykorzystywanie surowców pochodzących z recyklingu, projektowanie opakowań w myśl zasady zero waste, wykorzystanie energii pochodzącej z OZE czy sadzenie lasu za każde złożone zamówienie – to tylko niektóre projekty wdrożone przez SLODKIE w ostatnich latach. Przyznany firmie platynowy medal EcoVadis jest najlepszym podsumowaniem i zwieńczeniem odpowiedzialnej działalności firmy.
Platige Image otwiera studio na Wyspach Kanaryjskich
Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową
Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Francuskie firmy z potężnym wkładem w polską gospodarkę. Reinwestują tu połowę wypracowywanych zysków i zatrudniają prawie 230 tys. osób
Polska jest dziś dla Francji kluczowym partnerem gospodarczym w Europie Środkowo-Wschodniej. Na naszym rynku francuskie firmy ulokowały blisko połowę wszystkich swoich inwestycji w regionie CEE – obecnie działa ich tu 1,2 tys., tworzą łącznie 227 tys. bezpośrednich miejsc pracy i co najmniej drugie tyle pośrednich, u swoich dostawców i partnerów. Skumulowana wartość bezpośrednich inwestycji francuskich firm w Polsce wyniosła dotąd 108 mld zł. Szybko jednak rośnie, ponieważ przedsiębiorstwa znad Sekwany reinwestują 50 proc. wypracowanych przez siebie zysków, głównie w automatyzację i innowacje środowiskowe – wynika z nowego raportu, opublikowanego przez Francusko-Polską Izbę Gospodarczą we współpracy z Instytutem Debaty Eksperckiej i Analiz Quant Tank.
Transport
Europejski Bank Inwestycyjny stawia na projekty niskoemisyjnej energetyki i bezpieczeństwa. Finansowanie dla Polski to 5 mld euro rocznie
Ponad 85 mld euro w ciągu ostatnich 20 lat zainwestował w Polsce Europejski Bank Inwestycyjny. Środki te przeznaczono przede wszystkim na budowę infrastruktury: dróg czy kolei. Obecnie najwyższy priorytet mają energetyka oraz bezpieczeństwo. Kolejnym etapem powinna być cyfryzacja oraz inwestycje w nowoczesne technologie i podniesienie innowacyjności. Cel to zwiększenie liczby patentów i licencji powstających w Polsce, a w konsekwencji – wzrost konkurencyjności naszego kraju.
Transport
Przed polskimi firmami transportowymi piętrzą się problemy. Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy działający na unijnym rynku
Jednym z najpoważniejszych problemów firm transportowych jest dziś udział ogromnej liczby pośredników na unijnym rynku. – W sprytny sposób podkupują zlecenia, przetrzymując je do ostatniej chwili, kiedy mogą je dobrze, za niską cenę sprzedać. W efekcie przewoźnik wykonuje fracht o wartości niepokrywającej kosztów takiego transportu – mówi Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce. Jak ocenia, polska branża transportowa jest w tej chwili w kryzysie, wywołanym przez cały szereg nakładających się na siebie czynników, w tym także m.in. spowolnienie w europejskiej gospodarce i wyzwania związane z redukcją emisji. Zakłócenia powodowane ostatnimi protestami i blokowaniem polsko-ukraińskiej granicy tylko te problemy potęgują.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.