Komunikaty PR

Standardy dystrybucyjne Vision Express potwierdzone certyfikatem jakości

2022-04-30  |  09:00

Sukcesem zakończył się proces certyfikacji Systemu Zarządzania Jakością Vision Express jako dystrybutora wyrobów medycznych. Firma uzyskała certyfikat Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej ISO 13485:2016. To dowód, że wdrożone przez nią procedury wewnętrzne gwarantują zgodność z prawem i najwyższy poziom obsługi w całej Polsce, zarówno klientom, dostawcom jak i partnerom biznesowym. Certyfikat oznacza też, że stabilność i jednolitość świadczonych przez Vision Express usług będzie podlegać kontroli zewnętrznej, niezależnej instytucji.

Dowód jakości

Organizacje zajmujące się produkcją, dystrybucją lub serwisowaniem wyrobów medycznych są zobowiązane do przestrzegania określonych w prawie norm. Standard ISO 13485:2016 został opracowany jako model systemu zarządzania jakością, który gwarantuje, że firma utrzymuje wymagany prawnie poziom bezpieczeństwa. Certyfikat przyznany Vision Express to zatem dla klientów dowód, że zakupy w salonach sieci są w pełni bezpieczne.

Ponadto, wspomniany standard ISO odpowiada na potrzebę ujednolicenia w zakresie zarządzania procesami oraz kontroli cyklu życia wyrobów medycznych. Certyfikat zaświadcza, że Vision Express skutecznie dąży do tego ujednolicania, a obowiązujące procedury i same procesy wewnątrz organizacji wypełniają wymogi regulacyjne i jakościowe.  

Korzyści z wysokich standardów

Wprowadzenie Systemu Zarządzania Jakością, który spełnia normę ISO, wiąże się z praktycznymi korzyściami zarówno dla firmy, jak i dla klientów. Odpowiednie standardy przekładają się nie tylko na poprawę bezpieczeństwa i udoskonalenie oferowanych produktów oraz usług, ale też usprawniają funkcjonowanie Vision Express.

  – Otrzymany certyfikat to dla nas powód do dumy i źródło wielkiej satysfakcji. Dzięki usprawnieniom zgodnym z ISO zredukowaliśmy ryzyka nieprawidłowego działania używanego sprzętu, niezgodności wyrobów i jeszcze lepiej uporządkowaliśmy dokumentację wewnętrzną. Oprócz udoskonalenia jakości, pozyskanie certyfikacji przekłada się też na większą konkurencyjność marki Vision Express i pozwala nam rozwijać się zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym – wylicza Thanos Iliopoulos, Dyrektor Zarządzający Vision Express.

Standard ISO 13485:2016 wymaga zgodności z wymaganiami prawnymi i jakościowymi, m.in. tymi dotyczącymi firmowych zasobów (ludzkich oraz infrastrukturalnych), odpowiedniego opisu procesów przebiegających w organizacji (takich jak obieg informacji czy obsługa zgłoszeń reklamacyjnych) czy regularnej kontroli wykorzystywanych urządzeń. Wymogi dotyczą nawet badań poziomu satysfakcji klientów. Nacisk kładziony jest przede wszystkim na bezpieczeństwo użytkownika wyrobu.

Certyfikacja na poziomie strategicznym

Certyfikat przyznany Vision Express to kolejny krok Grupy GrandVision, której marka jest częścią, na drodze do całościowej zgodności z ISO 13485:2016. Działająca w Polsce sieć planuje dalsze działania w tym kierunku.

- Obecnie nasz certyfikat obejmuje Biuro oraz Magazyn oraz Laboratorium Centralne, ale już teraz dążymy do rozszerzenia jego zakresu. Planujemy proces certyfikacji salonów Vision Express, który chcemy sfinalizować do końca 2024 roku. A wszystko to, by jeszcze bardziej zwiększyć wiarygodność naszej marki i stać się niekwestionowanym liderem wśród sprzedawców z naszej kategorii – podkreśla Thanos Iliopoulos.

Oprócz Vision Express certyfikatem ISO 13485:2016 może poszczycić się też dziewięć innych europejskich firm należących do grupy GrandVision. Do końca roku dołączy do nich pozostałe 11 podmiotów z portfolio grupy. Będzie to oznaczać, że GrandVision jako producent i dystrybutor sprzętu medycznego osiągnie najwyższe standardy jakości w skali globalnej.

 

***

Vision Express jest liderem branży optycznej w Polsce, zapewniającym profesjonalne usługi medyczne, wysokiej klasy okulary korekcyjne i przeciwsłoneczne oraz soczewki kontaktowe.

Sieć na polskim rynku działa od 1994 r. i liczy ponad 230 salonów w ponad 100 miastach. Jednocześnie marka jest częścią grupy GrandVision – globalnego lidera w branży optycznej prowadzącego ponad 7000 salonów ponad 40 krajach. Firmę wyróżnia kompleksowa oferta, łącząca profesjonalne badania wzroku, porady pod kątem doboru odpowiedniej korekcji oraz indywidualne dopasowanie okularów i soczewek kontaktowych. Bogaty wybór asortymentu w zgodzie z najnowszymi trendami dostępny jest również w sklepie online.

Misja Vision Express to kompleksowe dbanie o dobrą jakość widzenia i zdrowie oczu Polaków. Firma realizuje ją w swoich salonach oraz poprzez szereg działań przyczyniających się do wzrostu świadomości konsumentów.

Więcej informacji na www.visionexpress.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.