Straszny i słodki „Palec wiedźmy”
W tym dziwnym roku czas Halloween i polskich zaduszek też zapowiada się inaczej. Fit Cake, mimo że cała gastronomia znowu znalazła się w zastoju, w najbliższy weekend chce zaskoczyć swoich klientów nową, limitowaną, słodką serią. Jej główny punkt to „Palec wiedźmy”. Niewykluczone, że jest to palec środkowy.
- Wychodzenie z serią o czarach i wiedźmach jest może i trochę ryzykowne, kiedy stosy znowu zaczynają płonąć - mówi Ewelina Choińska, współwłaścicielka Fit Cake. - Ale chcemy trochę odczarować ten mroczny czas dla naszych klientów i dla nas. Poza tym po prostu kochamy to, co robimy. Lubimy się bawić i eksperymentować. Palec wiedźmy będzie dokładany gratis do zamówień z dowozem. Dostępny będzie tylko w piątek i sobotę. Przyszykowaliśmy też inne “straszne” łakocie.
Fit Cake to pierwsza polska sieć nie cukierni. Firma wywodzi się z Białegostoku, ale ma już 17 punktów w całej Polsce. Uznanie zdobyła dzięki temu, że jest ideowo i bezkompromisowo fit, to znaczy nie używa do wyrobu swoich produktów cukru, ma w menu produkty bez glutenu oraz dużą ofertę fit deserów dla wegan. Promuje aktywny i zdrowy tryb życia.
„Palec wiedzmy” też jest w tej konwencji, a więc oczywiście bez glutenu, bez cukru, bez laktozy i vege. Poza tym w niecukieniach Fit Cake znajdą się w najbliższy weekend także halloweenowe babeczki i specjalne desery w słoiczkach. Batony natomiast przebrane zostaną w okazjonalne opakowania “handmade”. Będzie więc można kupić batony wampiry, nietoperze i duszki. W ofercie pojawi się też krwisty “straszny” tort, bezglutenowy rzecz jasna. Klienci przy każdym batonie i deserze w słoiczku znajdą krótki wierszyk lub komplement związany z tematyką Halloween i czarów.
- Mamy nadzieję, że rozbawią naszych gości, bo, że będą smakować jesteśmy pewni - dodaje Rafał Kościuk, współwłaściciel sieci. - Opracowując te okazjonalne słodycze chcieliśmy też pokazać, że nie tylko tradycyjnie kawiarnie mogą zaskakiwać i straszyć w Halloween. W zabawową konwencję można się też wpisać fit deserami. Przy czym nie tracą one na jakości. Wydaje mi się, że pierwsi w Polsce w naszej branży wychodzimy z taką ofertą. Zależy nam na tym, by zmieniać myślenie Polaków i dawać radość ze zdrowych słodkości.
Więcej szczegółów na temat halloweenowej akcji Fit Cake można znaleźć na Facebooku w wydarzeniu "Odgryź palca wiedźmie!" ttps://www.facebook.com/FitCakeNoSugarNoProblem
Brambles w pierwszej piątce rankingu TIME Najbardziej Zrównoważonych Firm
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.