Komunikaty PR

Światowy rynek corporate gifting rośnie. W jakie prezenty biznesowe inwestować?

2023-05-31  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Zawadzka
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl| |katarzyna.zawadzka|goodonepr.pl
796 996 240
www.goodonepr.pl/

Prezenty biznesowe i firmowe akcesoria zawsze były ważnym elementem prowadzenia firmy. Służyły do wyróżnienia pracownika czy wzmacniania relacji z klientami lub partnerami. W wyniku pandemii nabrały one nowego, jeszcze większego znaczenia. Przekłada się to na wzrost wartości globalnego rynku corporate gifting, która wynosi ponad 258 miliardów dolarów. Polska nie pozostaje jednak w tyle.

Praca zdalna i hybrydowa, a także chęć budowania równości i integracji pracowników przyspieszają wzrost światowego przemysłu prezentów korporacyjnych. Eksperci oszacowali, że w 2022 roku na całym świecie aż 16% firm przeszło w całkowity tryb home office. W ubiegłym roku w USA liczba pracowników, którzy zdecydowali się na pracę z domu wzrosła o 24% w porównaniu do 2021 roku. Dla firm, które funkcjonują w tak rozproszonym środowisku, trafiony prezent stał się sposobem na wzmocnienie więzi między pracownikiem a organizacją. Podobnie, gdy relacje z klientami są utrzymywane na odległość – dobrze dobrany gift zaczął wypełniać tę lukę. Zdecydowanie potwierdzają to raporty. Obecnie szacowana na 258 miliardów dolarów wartość rynku upominków korporacyjnych ma wzrosnąć do 312 miliardów dolarów do 2025 roku[1].
 

Polskie firmy inwestują w pracowników

Również w polskich firmach akcesoria czy upominki z brandingiem od dawna były popularnym sposobem na promocję marki, budowanie więzi z pracownikami i zwiększanie poczucia przynależności do organizacji. Mimo obecnych wyzwań ekonomicznych, tego typu działania nadal są skuteczne, a firmy inwestują w zakup merchu – czyli różnego rodzaju akcesoriów, a także odzieży z logotypem. Nic dziwnego – aż 97% zapytanych pracowników uważa dawanie prezentów, nawet niewielkich upominków, za dobrą praktykę stosowaną przez pracodawcę[2]. Dla większości jest to forma docenienia, poprawienia samopoczucia, troski i dbania o pracownika, a także element motywujący do pracy.

Na podstawie obserwacji, ale także danych jakimi są wyniki finansowe naszej firmy, jesteśmy przekonani, że przedsiębiorstwa w Polsce dbają i inwestują w corporate gifting. W korporacjach bardzo popularne są prezenty wręczane nowym pracownikom w momencie rozpoczęcia współpracy. Jedna z firm, która korzysta z naszych usług, podzieliła się informacją, że badanie przeprowadzone wśród nowych pracowników, wykazało wybór welcome pack'a, jako najatrakcyjniejszy etap onboardingu – mówi Wiktor Rostkowski, współzałożyciel firmy MerchUp, specjalizującej się w produkcji personalizowanej odzieży i akcesoriów.

Polski przemysł prezentów korporacyjnych w czasie pandemii także mocno się rozwija. Na rynku pojawiły się nowe, innowacyjne usługi, które są kompleksowym rozwiązaniem dla firm – gifting as a service. Korzystając z tego modelu, firmy mogą zlecić na zewnątrz cały proces produkcji, pakowania i dostarczania prezentów.
 

Czym obdarowywać w 2023 roku?

Światowe trendy są jednogłośne – prezenty biznesowe powinny być przede wszystkim przemyślane. Niezależnie od tego czy stroną obdarowaną ma być pracownik, partner biznesowy czy dawny klient, firma powinna myśleć przede wszystkim o użyteczności danego upominku i jego jakości.

Nieprzemyślane upominki mogą wywołać efekt odwrotny do zamierzonego, nawet jeśli pracodawca miał najlepsze zamiary, wręczając czekoladkę znanej marki z miłym przesłaniem z okazji Dnia Doceniania Pracownika. Wyszliśmy już z ery tandetnych t-shirtów z logo firmy, które po jednym praniu traciły swój kolor czy długopisów przestających działać po pierwszym użyciu. Wysokiej jakości obrandowana bluza, w atrakcyjnym kolorze może być świetnym pomysłem na pierwszy prezent dla nowego pracownika i stać się wizytówką firmy. Ale sprawdzi się także jako gift dla partnera biznesowego, który nosząc ją stanie się niejako ambasadorem naszej marki – mówi Aleksander Paczek, współtwórca MerchUp (dawniej BluzUp).

Wśród najbardziej pożądanych upominków firmowych znajduje się oczywiście gratyfikacja finansowa. Wyróżniane są także vouchery i bony na różnego rodzaju wyjścia czy karty podarunkowe, które mogą być świetnym uzupełnieniem firmowego podarunku[3]. Dobrym pomysłem będzie także zapytanie pracowników o to, jaki prezent chcieliby otrzymać, tym samym dostosowując się do ich różnorodności i potrzeb. Od przenośnych urządzeń elektronicznych po akcesoria biurowe i odzież – dostarczenie pracownikom prezentów, które odpowiadają ich preferencjom i stylowi życia, może być wartościowym elementem budowania relacji.

 


[1] Coresight

[2] Badanie „Mikołaj w pracy… podarunki dla pracowników 2019”, przeprowadzone przez HBRP/ICAN Institute i Edenred

[3] Katolog Marzeń, Raport: Potencjał prezentu dla pracownika 2021

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.