Komunikaty PR

Systemy online do zarządzania finansami w małych firmach

2021-09-06  |  20:50
Biuro prasowe

 

W dzisiejszych czasach szczególnego znaczenia nabiera możliwość zdalnego dostępu do aplikacji dla pracowników firmy pracujących z domu. Małe przedsiębiorstwa mają problem z budowaniem dostępów VPN do sieci firmowej i zapewnianiu możliwości pracy przez remote desktop. Potrzebne są rozwiązania chmurowe, dające zdalny dostęp bez dodatkowych działań i rozwiązań po stronie małej firmy i wystarczające dla realizacji kompletu procesów w jednym miejscu, bez potrzeby angażowania informatyków i wdrożeniowców.

 

Dostępne są już platformy on-line wykonujące zadanie tzw. Cyfrowego asystenta finansowego lub wirtualnego CFO. Technologie te dają do dyspozycji mikro i małych firm rozwiązania, które dotychczas były dostępne jedynie dla większych firm inwestujących w bardziej zaawansowane i drogie systemy ERP. Przykładem jest automatyczne generowanie księgowań, automatyczne wiekowanie należności z drążeniem do konkretnych transakcji oraz moduł planowania płatności przychodzących i wychodzących. Asystent finansowy przy zaawansowanej funkcjonalności i automatyzacji jest jednocześnie łatwy i intuicyjny w obsłudze.

 

Cyfrowy asystent finansowy jest również ukierunkowany na wspieranie prowadzenia działalności i zarządzania finansami, a nie na prowadzenie księgowości. Nawet jeśli przedsiębiorca z sektora MŚP ma już księgową lub biuro rachunkowe, asystent finansowy pomoże mu zrobić te rzeczy, których księgowa dla niego nie robi, tzn.: wystawianie faktur, ściąganie płatności, kontrola kosztów, ciągła analiza czy starczy pieniędzy na zapłatę najważniejszych wydatków i podatków.

 

Podstawowe zadania, które realizują systemy online do zarządzania finansami mikrofirmy to:

  • Zarządzanie kosztami (rejestracja, zatwierdzanie, płatność, automatyczna aktualizacja rozrachunków i wiekowanie, kontrola)

  • Sprzedaż i należności (fakturowanie, ściąganie należności, automatyczne monitowanie, automatyczne rozrachunki, wiekowanie i kontrola)

  • Prosta w obsłudze kontrola płynności

  • Automatyczne przekazywanie danych do księgowości

 

Aby rozwiązanie zadziałało, niezbędne są automatyczne rozrachunki (należności i zobowiązania) oraz płatności bezpośrednio z aplikacji za zatwierdzone już dokumenty kosztowe. W Polsce od ponad 4 lat można znaleźć bank, który oferuje Cyfrowego Asystenta Finansowego z automatyczną księgowością, zintegrowanego w pełni z bankowością online i obecnie darmowym na dwa lata firmowym rachunkiem bankowym. Ułatwia to właścicielom nadzór nad płynnością finansową, a takie rozwiązanie staje się już standardem, którego oczekują małe firmy.

 

Automatyzacja to tylko kropla w morzu technologicznych możliwości. Atmosferę w branży księgowej podkręca sztuczna inteligencja. Za jej sprawą już wkrótce na rynku pojawią się autonomiczne systemy księgowe, które całkowicie automatycznie, ale pod okiem doświadczonego księgowego poprowadzą wymagane ewidencje, wystawią faktury sprzedaży, pozyskają dokumenty kosztowe i zakupowe, zaksięgują je i rozliczą oraz naliczą podatki, wyślą pliki JPK, a także będą wspierać przedsiębiorców w terminowym ściąganiu należności, płaceniu zobowiązań i bieżącym kontrolowaniu ich płynności finansowej.

 

Autorem tekstu jest Patrycja Strzelecka, CCO i współzałożycielka CashDirector S.A.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.