Komunikaty PR

Systemy online do zarządzania finansami w małych firmach

2021-09-06  |  20:50
Biuro prasowe

 

W dzisiejszych czasach szczególnego znaczenia nabiera możliwość zdalnego dostępu do aplikacji dla pracowników firmy pracujących z domu. Małe przedsiębiorstwa mają problem z budowaniem dostępów VPN do sieci firmowej i zapewnianiu możliwości pracy przez remote desktop. Potrzebne są rozwiązania chmurowe, dające zdalny dostęp bez dodatkowych działań i rozwiązań po stronie małej firmy i wystarczające dla realizacji kompletu procesów w jednym miejscu, bez potrzeby angażowania informatyków i wdrożeniowców.

 

Dostępne są już platformy on-line wykonujące zadanie tzw. Cyfrowego asystenta finansowego lub wirtualnego CFO. Technologie te dają do dyspozycji mikro i małych firm rozwiązania, które dotychczas były dostępne jedynie dla większych firm inwestujących w bardziej zaawansowane i drogie systemy ERP. Przykładem jest automatyczne generowanie księgowań, automatyczne wiekowanie należności z drążeniem do konkretnych transakcji oraz moduł planowania płatności przychodzących i wychodzących. Asystent finansowy przy zaawansowanej funkcjonalności i automatyzacji jest jednocześnie łatwy i intuicyjny w obsłudze.

 

Cyfrowy asystent finansowy jest również ukierunkowany na wspieranie prowadzenia działalności i zarządzania finansami, a nie na prowadzenie księgowości. Nawet jeśli przedsiębiorca z sektora MŚP ma już księgową lub biuro rachunkowe, asystent finansowy pomoże mu zrobić te rzeczy, których księgowa dla niego nie robi, tzn.: wystawianie faktur, ściąganie płatności, kontrola kosztów, ciągła analiza czy starczy pieniędzy na zapłatę najważniejszych wydatków i podatków.

 

Podstawowe zadania, które realizują systemy online do zarządzania finansami mikrofirmy to:

  • Zarządzanie kosztami (rejestracja, zatwierdzanie, płatność, automatyczna aktualizacja rozrachunków i wiekowanie, kontrola)

  • Sprzedaż i należności (fakturowanie, ściąganie należności, automatyczne monitowanie, automatyczne rozrachunki, wiekowanie i kontrola)

  • Prosta w obsłudze kontrola płynności

  • Automatyczne przekazywanie danych do księgowości

 

Aby rozwiązanie zadziałało, niezbędne są automatyczne rozrachunki (należności i zobowiązania) oraz płatności bezpośrednio z aplikacji za zatwierdzone już dokumenty kosztowe. W Polsce od ponad 4 lat można znaleźć bank, który oferuje Cyfrowego Asystenta Finansowego z automatyczną księgowością, zintegrowanego w pełni z bankowością online i obecnie darmowym na dwa lata firmowym rachunkiem bankowym. Ułatwia to właścicielom nadzór nad płynnością finansową, a takie rozwiązanie staje się już standardem, którego oczekują małe firmy.

 

Automatyzacja to tylko kropla w morzu technologicznych możliwości. Atmosferę w branży księgowej podkręca sztuczna inteligencja. Za jej sprawą już wkrótce na rynku pojawią się autonomiczne systemy księgowe, które całkowicie automatycznie, ale pod okiem doświadczonego księgowego poprowadzą wymagane ewidencje, wystawią faktury sprzedaży, pozyskają dokumenty kosztowe i zakupowe, zaksięgują je i rozliczą oraz naliczą podatki, wyślą pliki JPK, a także będą wspierać przedsiębiorców w terminowym ściąganiu należności, płaceniu zobowiązań i bieżącym kontrolowaniu ich płynności finansowej.

 

Autorem tekstu jest Patrycja Strzelecka, CCO i współzałożycielka CashDirector S.A.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.