Szybsza obsługa klienta największą zaletą płatności bezgotówkowych dla 65% MŚP
Firmy MŚP z sektora handlowo-usługowego doceniają zalety przyjmowania transakcji bezgotówkowych. Największą korzyścią dla 65 proc. z nich jest szybsza i sprawniejsza obsługa klientów. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PolCard from Fiserv, przyjmowanie transakcji bezgotówkowych pomaga przedsiębiorcom w budowaniu wizerunku nowoczesnej firmy (51 proc.). Wysoko wśród zalet znalazły się również mniejsze ryzyko związane z oszustwami i kradzieżami (43 proc.) czy efektywniejsza kontrola budżetu (39,5 proc).
Według raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP” zrealizowanego przez Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv, MŚP z sektora handlowo-usługowego za największą korzyść akceptowania bezgotówkowych transakcji uznają szybszą i sprawniejszą obsługę swoich klientów. Na kolejnych miejscach wymienione zostały: wizerunek nowoczesnej firmy (51 proc.), mniejsze ryzyko związane z rozliczaniem płatności, czyli mniej pomyłek np. podczas wydawania reszty (46,5 proc.), mniejsze ryzyko związane z oszustwami i kradzieżami (43 proc.) oraz lepsza kontrola budżetu (39,5 proc.)
- Cieszy fakt, że przedsiębiorcy dostrzegają tyle zalet płatności bezgotówkowych. Niestety nadal wiele firm nie zauważa potencjału usług dodatkowych, które można oferować w ramach posiadanego terminala. Są one dobrą opcją na przyciągnięcie klientów do swojej firmy, a co za tym idzie na dodatkowy zysk dla przedsiębiorcy. Co więcej, jak wynika z naszego badania na konsumentach, przeprowadzonego w lipcu zeszłego roku, Polacy są zainteresowani tego typu udogodnieniami. Cashback, płatność w obcej walucie czy wpłata na kartę to jedne z wielu opcji dodatkowych, które wymieniali jako najatrakcyjniejsze – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.
Wciąż część firm nie posiada terminala płatniczego
Jak wynika z badania PolCard from Fiserv przeprowadzonego na przedstawicielach MŚP z sektora handlowo-usługowego, 44 proc. ankietowanych posiada terminal płatniczy, a 6 proc. aplikację płatniczą. Natomiast w przypadku firm, które nie korzystają z terminala, co druga z nich (prawie 51 proc.) odpowiada, że powodem tej decyzji jest to, iż całość lub większość prowadzonej działalności nie wymaga bezpośredniego kontaktu z klientem. Co ciekawe, co czwarty przedsiębiorca (prawie 26 proc.) twierdzi, że rzadko jest pytany o możliwości zapłacenia bezgotówkowo lub nie dostrzega korzyści z posiadania terminala płatniczego (25 proc.).
- Firmy powinny pamiętać, że obecnie terminal to urządzenie wielofunkcyjne i nie służy ono już tylko do przyjmowania płatności. Dzięki niemu mogą one wprowadzać do swojego biznesu nie tylko usługi dodatkowe, ale również rozwiązania, które znacznie ułatwią im pracę jak np. integracja kasy fiskalnej z terminalem. Pozwala to na zautomatyzowanie procesów, zniwelowanie ludzkich błędów czy szybszą obsługę klienta – dodaje Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv – w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju 2023 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami.
Próba n = 500.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.