Komunikaty PR

Tak międzynarodowa firma wspiera Ukrainę. Poznaj Planit (z Wrocławia)

2022-05-17  |  12:30
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Tak międzynarodowa firma wspiera Ukrainę. Poznaj Planit (z Wrocławia)

Zatrudniają ponad 200 pracowników w swoich biurach w Polsce, w Ukrainie i USA (Oakland). Planit to prężnie rozwijająca się firma, która aktywnie działa na rzecz ofiar wojny – ewakuując rodziny, wspierając materialnie i pomagając w poszukiwaniu pracy. Planit ma siedzibę w biurach serwisowanych CitySpace, które również organizują pomoc dla uchodźców z Ukrainy.

Planit to firma o międzynarodowym zasięgu zajmująca się doradztwem architektonicznym. Optymalizują procesy budowlane, przewidują ryzyko, wdrażają własne metody pracy i finalnie przyspieszają budowę oraz pozwalają zaoszczędzić pieniądze.

Specjaliści Planit pracują w biurach w Polsce, w Ukrainie i USA. We Wrocławiu działają od 2019 roku w przestrzeni biurowej CitySpace, gdzie na 370 mkw. mają 37 stanowisk pracy. – Obecnie w naszym biurze we Wrocławiu pracują 22 osoby, które są odpowiedzialne m.in. za jakość usług i komunikację z partnerami. Cały czas też się rozwijamy i aktualnie poszukujemy nowych członków zespołu na takie stanowiska, jak inżynier budowlany, administrator projektu oraz lider projektu z doświadczeniem w budownictwie – mówi Oleg Demydenko, dyrektor generalny Planit.

Planit wybrał lokalizację w CitySpace, gdyż ze względu na sytuację panującą w Ukrainie firma potrzebowała sprawdzonego biura w Polsce, w dobrej lokalizacji i z szybkim terminem najmu.

Od początku podobała nam się lokalizacja CitySpace we Wrocławiu. W 2019 roku Planit szukał biura ze względu na kolejną eskalację stosunków rosyjsko-ukraińskich. Wtedy na Ukrainie na jakiś czas wprowadzono stan wyjątkowy. Po jego zakończeniu otworzyliśmy biuro we Wrocławiu – podkreśla Oleg Demydenko.

Magdalena Śnieżek, regional manager CitySpace: – To dla nas bardzo ważne, aby zapewnić nowym firmom, które chcą otwierać biura w CitySpace, uproszczoną ścieżkę wynajmu. Oferujemy elastyczne przestrzenie, które umożliwiają jak najlepsze dostosowanie miejsca pracy do aktualnej liczby pracowników. Umożliwiamy rozpoczęcie pracy praktycznie od zaraz w pełni wyposażonym biurze z kompleksową obsługą i wielojęzyczną recepcją. Nie mnożymy zbędnych formalności, a wszystkie rachunki wystawiamy na jednej fakturze.

CitySpace wspiera swoich najemców nie tylko w codziennych obowiązkach związanych z zarządzaniem biurem, ale również aktywnie uczestniczy w akcjach pomocowych dla pracowników firm ewakuowanych z Ukrainy. – Dzieci pracowników Planit brały udział w organizowanych przez nas warsztatach, a także otrzymały zabawki ze zbiórki, do której dołączyli się wszyscy najemcy CitySpace w Nobilis Business House – mówi Magdalena Śnieżek, regional director South Poland CitySpace.

Planit – coś więcej niż firma

Planit stawia mocno na rozwój i nie ogranicza się wyłącznie do Wrocławia. W Polsce swoje biuro ma również w Lublinie. Firma chce otwierać oddziały. Obecnie jednak skupia się na wspieraniu swoich specjalistów w Ukrainie. Do 24 lutego na pełną skalę kadra Planit pracowała w Charkowie, Dnieprze i Lwowie. Po agresji wojsk rosyjskich Planit utrzymało swoje biura we Lwowie i Mukaczewie. – Obecnie największe biuro firmy znajduje się we Lwowie. Niektórzy pracownicy pracują w trybie zdecentralizowanym z różnych miast na zachodzie kraju. Nasze dotychczasowe biura w Dnieprze i Charkowie są obecnie puste. Na szczęście to w Charkowie nadal jest nietknięte przez rakiety i pociski. Aktualnie jesteśmy w trakcie ewakuacji stamtąd naszego sprzętu – mówi Oleg Demydenko.

Planit od 7 lat, dzięki swojej organizacji non-profit – Buildit Ukraine, koncentruje się na doskonaleniu systemu kształcenia zawodowego w sektorze AEC poprzez upowszechnianie i wdrażanie nowoczesnych technologii informacyjnych. Obecnie jednak organizacja skupia się przede wszystkim na pomocy rodzinom swoich pracowników oraz studentom z Ukrainy. Pomaga w ewakuacji pracowników i ich rodzin, wspiera przy wynajęciu mieszkania, załatwieniu formalności prawnych, uzyskaniu dostępu do opieki zdrowotnej, a także dostarcza najbardziej potrzebującym artykuły pierwszej potrzeby. Działania obejmują również ukraińskich studentów, którzy musieli opuścić swój kraj i wyjechać do krajów Unii Europejskiej. Buildit Ukraine pomaga im ubiegać się o przyjęcie na uniwersytety, uzyskać stypendia i znaleźć pracę.

CitySpace wspiera ukraińskich pracowników

Wojna w Ukrainie spowodowała, że coraz więcej firm, takich jak np. Planit, musiało ewakuować swoich pracowników z dotychczasowych biur w Ukrainie i umożliwić im pracę w nowej przestrzeni na terenie m.in. Polski. – CitySpace aktywnie włączyło się w pomoc pracownikom tych firm, którzy przenieśli swoje zespoły z tereny Ukrainy. Zdecydowaliśmy się, że będzie to pomoc przede wszystkim dla dzieci pracowników – mówi Lisa Zettlin, dyrektor zarządzająca CitySpace.

Przez cały marzec w CitySpace w biurowcu Nobilis Business House odbywały się zajęcia dla dzieci pracowników firm, które przeniosły swoje zespoły z Ukrainy do Polski. Warsztaty organizowały wspólnie CitySpace, Grupa z Pasją oraz Archicom. Dodatkowo, wspólnie z najemcami, CitySpace zorganizowało zbiórkę zabawek, gier i artykułów plastycznych dla pracowników dzieci z Ukrainy. Operator biur elastycznych zadbał również o dorosłych – organizując konsultacje psychologiczne wspólnie z Era Psyche.

CitySpace to operator elastycznych przestrzeni biurowych o powierzchni ponad 21 tys. mkw., w których pracuje się wygodniej, przyjaźniej i nowocześniej. CitySpace dysponuje jedną z największych w kraju sieci produktów skrojonych na miarę. Zarządza biurami serwisowanymi, hybrydowymi, wirtualnymi oraz salami spotkań. CitySpace należy do grupy kapitałowej Echo Investment, dzięki czemu tworząc swoje usługi może wybierać biurowce, które spełniają najwyższe standardy techniczne. W wyjątkowych lokalizacjach tworzy ergonomiczne i inteligentne miejsca pracy, blisko wszystkiego, czym żyje miasto: restauracji, kawiarni, centrów handlowych, sklepów i instytucji kultury.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.