Komunikaty PR

Te elementy powinna zawierać strona internetowa firmy z branży przemysłowej

2023-11-20  |  01:00
Biuro prasowe

Jakie elementy powinna zawierać strona internetowa firmy z branży przemysłowej? Co jest kluczowe dla klientów? Warto zwrócić uwagę na fakt, że branża przemysłowa jest obecnie w trudnej sytuacji. Jak informuje Główny Urząd Statystyczny, spadek produkcji sprzedanej odnotowano w wielu kategoriach, np. meble zanotowały spadek o 15,7 proc., urządzenia elektryczne o 15 proc., papier i wyroby z papieru o 14,1 proc., a komputery, wyroby elektroniczne i optyczne o 10,4 proc. Jak – mając na uwadze te dane – zbudować stronę internetową, by zwiększyć sprzedaż? Oto kilka sposobów.

Strona internetowa to ważne narzędzie w procesie sprzedażowym. Zdaniem ekspertów firmy Strategy&Polska, w okresie od 2021 do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 94 miliardy złotych. Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, odsetek internautów kupujących w sieci wzrósł w ciągu ostatniej dekady z 45 proc. do 87 proc., czyli bez mała 2-krotnie. Wzrost liczby sklepów internetowych osiągnął dynamikę rzędu 14 proc. rocznie, co stawia Polskę w czołówce najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Na coraz bardziej zatłoczonym rynku warto więc się wyróżnić. W jaki sposób zbudować stronę internetową, by była ona ciekawa dla odbiorców? Podpowiadamy.

Postaw na Web Usability

Strona internetowa to narzędzie do komunikacji z klientami, a także realizowania procesów sprzedażowych. Aby konsumenci wykonali określone kroki, strona musi być dla nich użyteczna i prowadzić ich na kolejnych etapach ścieżki zakupowej. Co wpływa na Web Usability? 5 kluczowych elementów:

  • learnability, czyli stopień trudności w wykonywaniu podstawowych zadań;
  • efficiency, czyli czas potrzebny użytkownikowi na wykonanie konkretnych zadań, np. dodania produktu do koszyka;
  • memorability, czyli szybkość dojścia do wprawy w poruszaniu się po stronie internetowej;
  • satisfaction, czyli stopień satysfakcji w trakcie korzystania ze strony;
  • errors, czyli liczba błędów popełnianych przez użytkowników.

Wzięcie pod uwagę tych elementów sprawi, że strona będzie przyjazna dla odbiorcy – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.

 – Dobre Web Usability sprawia, że strona jest atrakcyjniejsza dla użytkowników. Odbiorcy preferują strony, które są łatwe w nawigacji, intuicyjne i dostarczają pozytywnego doświadczenia. Dzięki temu mogą szybko i efektywnie znaleźć potrzebne informacje lub wykonać zamierzone akcje, takie jak zakupy online. Użyteczność przekłada się na skuteczność strony. Użytkownicy, którzy mogą łatwo znaleźć to, czego szukają, są bardziej skłonni do podejmowania pożądanych działań, takich jak dokonywanie zakupów lub rejestracja na stronie. Dobrej jakości Web Usability jest więc kluczowym czynnikiem wpływającym na konwersje – wyjaśnia Sebastian Kopiej.

Reasumując: dobra strona dla firmy z branży przemysłowej powinna być użyteczna, prosta w nawigacji, atrakcyjna wizualnie i przejrzysta. Należy pamiętać, że branża przemysłowa często trafia do odbiorcy B2B, czyli klienta biznesowego. Ten chce szybko uzyskać informacje o produktach i dokonać zakupów bez zbędnych komplikacji.

Zbadaj eyetracking użytkownika

Przed opublikowaniem strony internetowej warto wykonać analizy. Jedną z nich jest ta eyetrackingowa, czyli badanie ścieżki wzrokowej klienta. W ten sposób można zbadać proces decyzyjny klienta.

 – Za pomocą tej metody określimy, gdzie klient skupia wzrok po wejściu na stronę internetową, a także które elementy przykuwają jego uwagę. Istotne są także informacje, jakie elementy pomija wzrokiem. W efekcie badania powstaje mapa cieplna, która odzwierciedla zainteresowanie użytkownika konkretnymi obszarami – dodaje Sebastian Kopiej.

Podsumowując, strona internetowa firmy z branży przemysłowej powinna spełniać kilka istotnych kryteriów, zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji na rynku. Branża przemysłowa boryka się z wyzwaniami, takimi jak spadek produkcji sprzedanej, dlatego skoncentrowanie się na efektywnym wykorzystaniu strony internetowej może być kluczowe dla wsparcia sprzedaży.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Firma Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?
2025-02-26 | 08:50

Wirtualny adres dla Twojej firmy - o co w tym chodzi?

Wirtualny adres stał się bardzo głośnym tematem w kontekście rejestracji firmy. Z takiej możliwości korzysta już masa przedsiębiorców, zwłaszcza freelancerów,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.