Te elementy powinna zawierać strona internetowa firmy z branży przemysłowej
Jakie elementy powinna zawierać strona internetowa firmy z branży przemysłowej? Co jest kluczowe dla klientów? Warto zwrócić uwagę na fakt, że branża przemysłowa jest obecnie w trudnej sytuacji. Jak informuje Główny Urząd Statystyczny, spadek produkcji sprzedanej odnotowano w wielu kategoriach, np. meble zanotowały spadek o 15,7 proc., urządzenia elektryczne o 15 proc., papier i wyroby z papieru o 14,1 proc., a komputery, wyroby elektroniczne i optyczne o 10,4 proc. Jak – mając na uwadze te dane – zbudować stronę internetową, by zwiększyć sprzedaż? Oto kilka sposobów.
Strona internetowa to ważne narzędzie w procesie sprzedażowym. Zdaniem ekspertów firmy Strategy&Polska, w okresie od 2021 do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 94 miliardy złotych. Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, odsetek internautów kupujących w sieci wzrósł w ciągu ostatniej dekady z 45 proc. do 87 proc., czyli bez mała 2-krotnie. Wzrost liczby sklepów internetowych osiągnął dynamikę rzędu 14 proc. rocznie, co stawia Polskę w czołówce najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Na coraz bardziej zatłoczonym rynku warto więc się wyróżnić. W jaki sposób zbudować stronę internetową, by była ona ciekawa dla odbiorców? Podpowiadamy.
Postaw na Web Usability
Strona internetowa to narzędzie do komunikacji z klientami, a także realizowania procesów sprzedażowych. Aby konsumenci wykonali określone kroki, strona musi być dla nich użyteczna i prowadzić ich na kolejnych etapach ścieżki zakupowej. Co wpływa na Web Usability? 5 kluczowych elementów:
- learnability, czyli stopień trudności w wykonywaniu podstawowych zadań;
- efficiency, czyli czas potrzebny użytkownikowi na wykonanie konkretnych zadań, np. dodania produktu do koszyka;
- memorability, czyli szybkość dojścia do wprawy w poruszaniu się po stronie internetowej;
- satisfaction, czyli stopień satysfakcji w trakcie korzystania ze strony;
- errors, czyli liczba błędów popełnianych przez użytkowników.
Wzięcie pod uwagę tych elementów sprawi, że strona będzie przyjazna dla odbiorcy – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.
– Dobre Web Usability sprawia, że strona jest atrakcyjniejsza dla użytkowników. Odbiorcy preferują strony, które są łatwe w nawigacji, intuicyjne i dostarczają pozytywnego doświadczenia. Dzięki temu mogą szybko i efektywnie znaleźć potrzebne informacje lub wykonać zamierzone akcje, takie jak zakupy online. Użyteczność przekłada się na skuteczność strony. Użytkownicy, którzy mogą łatwo znaleźć to, czego szukają, są bardziej skłonni do podejmowania pożądanych działań, takich jak dokonywanie zakupów lub rejestracja na stronie. Dobrej jakości Web Usability jest więc kluczowym czynnikiem wpływającym na konwersje – wyjaśnia Sebastian Kopiej.
Reasumując: dobra strona dla firmy z branży przemysłowej powinna być użyteczna, prosta w nawigacji, atrakcyjna wizualnie i przejrzysta. Należy pamiętać, że branża przemysłowa często trafia do odbiorcy B2B, czyli klienta biznesowego. Ten chce szybko uzyskać informacje o produktach i dokonać zakupów bez zbędnych komplikacji.
Zbadaj eyetracking użytkownika
Przed opublikowaniem strony internetowej warto wykonać analizy. Jedną z nich jest ta eyetrackingowa, czyli badanie ścieżki wzrokowej klienta. W ten sposób można zbadać proces decyzyjny klienta.
– Za pomocą tej metody określimy, gdzie klient skupia wzrok po wejściu na stronę internetową, a także które elementy przykuwają jego uwagę. Istotne są także informacje, jakie elementy pomija wzrokiem. W efekcie badania powstaje mapa cieplna, która odzwierciedla zainteresowanie użytkownika konkretnymi obszarami – dodaje Sebastian Kopiej.
Podsumowując, strona internetowa firmy z branży przemysłowej powinna spełniać kilka istotnych kryteriów, zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji na rynku. Branża przemysłowa boryka się z wyzwaniami, takimi jak spadek produkcji sprzedanej, dlatego skoncentrowanie się na efektywnym wykorzystaniu strony internetowej może być kluczowe dla wsparcia sprzedaży.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.