Te elementy powinna zawierać strona internetowa firmy z branży przemysłowej
Jakie elementy powinna zawierać strona internetowa firmy z branży przemysłowej? Co jest kluczowe dla klientów? Warto zwrócić uwagę na fakt, że branża przemysłowa jest obecnie w trudnej sytuacji. Jak informuje Główny Urząd Statystyczny, spadek produkcji sprzedanej odnotowano w wielu kategoriach, np. meble zanotowały spadek o 15,7 proc., urządzenia elektryczne o 15 proc., papier i wyroby z papieru o 14,1 proc., a komputery, wyroby elektroniczne i optyczne o 10,4 proc. Jak – mając na uwadze te dane – zbudować stronę internetową, by zwiększyć sprzedaż? Oto kilka sposobów.
Strona internetowa to ważne narzędzie w procesie sprzedażowym. Zdaniem ekspertów firmy Strategy&Polska, w okresie od 2021 do 2027 roku wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie o 94 miliardy złotych. Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, odsetek internautów kupujących w sieci wzrósł w ciągu ostatniej dekady z 45 proc. do 87 proc., czyli bez mała 2-krotnie. Wzrost liczby sklepów internetowych osiągnął dynamikę rzędu 14 proc. rocznie, co stawia Polskę w czołówce najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Na coraz bardziej zatłoczonym rynku warto więc się wyróżnić. W jaki sposób zbudować stronę internetową, by była ona ciekawa dla odbiorców? Podpowiadamy.
Postaw na Web Usability
Strona internetowa to narzędzie do komunikacji z klientami, a także realizowania procesów sprzedażowych. Aby konsumenci wykonali określone kroki, strona musi być dla nich użyteczna i prowadzić ich na kolejnych etapach ścieżki zakupowej. Co wpływa na Web Usability? 5 kluczowych elementów:
- learnability, czyli stopień trudności w wykonywaniu podstawowych zadań;
- efficiency, czyli czas potrzebny użytkownikowi na wykonanie konkretnych zadań, np. dodania produktu do koszyka;
- memorability, czyli szybkość dojścia do wprawy w poruszaniu się po stronie internetowej;
- satisfaction, czyli stopień satysfakcji w trakcie korzystania ze strony;
- errors, czyli liczba błędów popełnianych przez użytkowników.
Wzięcie pod uwagę tych elementów sprawi, że strona będzie przyjazna dla odbiorcy – uważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu agencji PR Commplace.
– Dobre Web Usability sprawia, że strona jest atrakcyjniejsza dla użytkowników. Odbiorcy preferują strony, które są łatwe w nawigacji, intuicyjne i dostarczają pozytywnego doświadczenia. Dzięki temu mogą szybko i efektywnie znaleźć potrzebne informacje lub wykonać zamierzone akcje, takie jak zakupy online. Użyteczność przekłada się na skuteczność strony. Użytkownicy, którzy mogą łatwo znaleźć to, czego szukają, są bardziej skłonni do podejmowania pożądanych działań, takich jak dokonywanie zakupów lub rejestracja na stronie. Dobrej jakości Web Usability jest więc kluczowym czynnikiem wpływającym na konwersje – wyjaśnia Sebastian Kopiej.
Reasumując: dobra strona dla firmy z branży przemysłowej powinna być użyteczna, prosta w nawigacji, atrakcyjna wizualnie i przejrzysta. Należy pamiętać, że branża przemysłowa często trafia do odbiorcy B2B, czyli klienta biznesowego. Ten chce szybko uzyskać informacje o produktach i dokonać zakupów bez zbędnych komplikacji.
Zbadaj eyetracking użytkownika
Przed opublikowaniem strony internetowej warto wykonać analizy. Jedną z nich jest ta eyetrackingowa, czyli badanie ścieżki wzrokowej klienta. W ten sposób można zbadać proces decyzyjny klienta.
– Za pomocą tej metody określimy, gdzie klient skupia wzrok po wejściu na stronę internetową, a także które elementy przykuwają jego uwagę. Istotne są także informacje, jakie elementy pomija wzrokiem. W efekcie badania powstaje mapa cieplna, która odzwierciedla zainteresowanie użytkownika konkretnymi obszarami – dodaje Sebastian Kopiej.
Podsumowując, strona internetowa firmy z branży przemysłowej powinna spełniać kilka istotnych kryteriów, zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji na rynku. Branża przemysłowa boryka się z wyzwaniami, takimi jak spadek produkcji sprzedanej, dlatego skoncentrowanie się na efektywnym wykorzystaniu strony internetowej może być kluczowe dla wsparcia sprzedaży.

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.