Technologia 3D i cięcie laserem
Podążanie za nowymi technologiami to teraz być albo nie być niemal każdego przedsiębiorstwa. I wcale nie dotyczy to tylko branży IT i pokrewnych, ale też na przykład budowlanej, transportowej, metalowej czy spożywczej. Wymaga też ciągłego podnoszenia kwalifikacji załogi.
Wielu klientów decydując się na kupienie usługi, sprawdza najpierw, jakie maszyny posiada zakład, do którego się udaje. Niektórzy są w tym nawet bardzo dobrze rozeznani. Nowoczesny park maszynowy zwiększa możliwości firmy, a także wpływa na szybszą realizację zamówienia.
– Na miano jednego z najnowocześniejszych zakładów na Podlasiu, zajmującego się cięciem laserem, musieliśmy ciężko zapracować i dużo w to zainwestowaliśmy. Ale było warto – uważa Piotr Świrko, prezes alu-frost, firmy z podbiałostockich Sowlan, zajmującej się obróbką metali i produkcją nakładek na zderzaki. – Na bieżąco śledzimy wszystkie techniczne nowinki. Ciągle szkolimy załogę i dokupujemy nowe maszyny. To proces, który nie ma końca. I bardzo dobrze, bo pokazuje, że nasza firma ciągle się rozwija.
Zakład jako jeden z pierwszych w regionie zaczął stosować technikę 3D w procesie wycinania metalowych elementów. Szczególnie sprawdza się w przypadku nakładek na zderzaki samochodowe, gdzie liczą się milimetrowe przesunięcia i niuanse, a kwestia ich dopasowania jest kluczowa. Dzięki technologii 3D można odwzorować nawet najdrobniejszy detal w trzech wymiarach. Po bardzo dokładnym wymierzeniu wybranego fragmentu karoserii, skan przetwarzany jest w dedykowanym programie komputerowym na cyfrowy model trójwymiarowy. Gotowy wzór przenosi się potem na blachę.
– Dzięki bardzo precyzyjnemu wycięciu nie ma mowy o tym, by jakiś element nie pasował albo fragment zderzaka nie przylegał idealnie – mówi Paweł Goźdzk, dyrektor techniczny w alu-frost. – Jest to bardzo ważne, ponieważ odstająca nakładka na próg samochodu może stanowić zagrożenie dla użytkowników.
Najnowszy nabytek alu-frost to laser o mocy 10 kW. Uzupełnił firmowy zestaw, w którym są już lasery o mniejszej mocy – 2kW i 6kW. Dzięki tej maszynie zakład może bardziej kompleksowo obsługiwać klientów. Pozwala ona też na cięcie grubych blach z większą precyzją i szybciej.
Aby efektywnie wykorzystywać nowoczesne maszyny niezbędne jest podnoszenie kwalifikacji zespołu i motywowanie go do rozwoju. W alu-frost pracują inżynierowie, którzy sami są twórcami innowacyjnych rozwiązań.
Co roku zakład wydaje około 45% dochodu na inwestycje w nowe technologie, a ok.15% w szkolenie załogi.

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kwestie bezpieczeństwa priorytetem UE. Polska prezydencja ma w tym swój udział
– Polska prezydencja skierowała oczy Europy na obronność – przekonuje Magdalena Sobkowiak-Czarnecka z KPRM. Większość europejskich państw jest zgodna, że najważniejszą kwestią jest obecnie finansowanie bezpieczeństwa i obronności. Jednym z priorytetów białej księgi w sprawie obronności europejskiej będzie Tarcza Wschód, która obejmuje umocnienia wzdłuż wschodniej i północnej granicy Polski.
Problemy społeczne
Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.