Komunikaty PR

Technologia 3D i cięcie laserem

2020-10-07  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.39 MB )

Podążanie za nowymi technologiami to teraz być albo nie być niemal każdego przedsiębiorstwa. I wcale nie dotyczy to tylko branży IT i pokrewnych, ale też na przykład budowlanej, transportowej, metalowej czy spożywczej. Wymaga też ciągłego podnoszenia kwalifikacji załogi.

Wielu klientów decydując się na kupienie usługi, sprawdza najpierw, jakie maszyny posiada zakład, do którego się udaje. Niektórzy są w tym nawet bardzo dobrze rozeznani. Nowoczesny park maszynowy zwiększa możliwości firmy, a także wpływa na szybszą realizację zamówienia.

– Na miano jednego z najnowocześniejszych zakładów na Podlasiu, zajmującego się cięciem laserem, musieliśmy ciężko zapracować i dużo w to zainwestowaliśmy. Ale było warto – uważa Piotr Świrko, prezes alu-frost, firmy z podbiałostockich Sowlan, zajmującej się obróbką metali i produkcją nakładek na zderzaki. – Na bieżąco śledzimy wszystkie techniczne nowinki. Ciągle szkolimy załogę i dokupujemy nowe maszyny. To proces, który nie ma końca. I bardzo dobrze, bo pokazuje, że nasza firma ciągle się rozwija.
Zakład jako jeden z pierwszych w regionie zaczął stosować technikę 3D w procesie wycinania metalowych elementów. Szczególnie sprawdza się w przypadku nakładek na zderzaki samochodowe, gdzie liczą się milimetrowe przesunięcia i niuanse, a kwestia ich dopasowania jest kluczowa. Dzięki technologii 3D można odwzorować nawet najdrobniejszy detal w trzech wymiarach. Po bardzo dokładnym wymierzeniu wybranego fragmentu karoserii, skan przetwarzany jest w dedykowanym programie komputerowym na cyfrowy model trójwymiarowy. Gotowy wzór przenosi się potem na blachę.

– Dzięki bardzo precyzyjnemu wycięciu nie ma mowy o tym, by jakiś element nie pasował albo fragment zderzaka nie przylegał idealnie – mówi Paweł Goźdzk, dyrektor techniczny w alu-frost. – Jest to bardzo ważne, ponieważ odstająca nakładka na próg samochodu może stanowić zagrożenie dla użytkowników.

Najnowszy nabytek alu-frost to laser o mocy 10 kW. Uzupełnił firmowy zestaw, w którym są już lasery o mniejszej mocy – 2kW i 6kW. Dzięki tej maszynie zakład może bardziej kompleksowo obsługiwać klientów. Pozwala ona też na cięcie grubych blach z większą precyzją i szybciej.

Aby efektywnie wykorzystywać nowoczesne maszyny niezbędne jest podnoszenie kwalifikacji zespołu i motywowanie go do rozwoju. W alu-frost pracują inżynierowie, którzy sami są twórcami innowacyjnych rozwiązań.
Co roku zakład wydaje około 45% dochodu na inwestycje w nowe technologie, a ok.15% w szkolenie załogi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.