Technologia 3D i cięcie laserem
Podążanie za nowymi technologiami to teraz być albo nie być niemal każdego przedsiębiorstwa. I wcale nie dotyczy to tylko branży IT i pokrewnych, ale też na przykład budowlanej, transportowej, metalowej czy spożywczej. Wymaga też ciągłego podnoszenia kwalifikacji załogi.
Wielu klientów decydując się na kupienie usługi, sprawdza najpierw, jakie maszyny posiada zakład, do którego się udaje. Niektórzy są w tym nawet bardzo dobrze rozeznani. Nowoczesny park maszynowy zwiększa możliwości firmy, a także wpływa na szybszą realizację zamówienia.
– Na miano jednego z najnowocześniejszych zakładów na Podlasiu, zajmującego się cięciem laserem, musieliśmy ciężko zapracować i dużo w to zainwestowaliśmy. Ale było warto – uważa Piotr Świrko, prezes alu-frost, firmy z podbiałostockich Sowlan, zajmującej się obróbką metali i produkcją nakładek na zderzaki. – Na bieżąco śledzimy wszystkie techniczne nowinki. Ciągle szkolimy załogę i dokupujemy nowe maszyny. To proces, który nie ma końca. I bardzo dobrze, bo pokazuje, że nasza firma ciągle się rozwija.
Zakład jako jeden z pierwszych w regionie zaczął stosować technikę 3D w procesie wycinania metalowych elementów. Szczególnie sprawdza się w przypadku nakładek na zderzaki samochodowe, gdzie liczą się milimetrowe przesunięcia i niuanse, a kwestia ich dopasowania jest kluczowa. Dzięki technologii 3D można odwzorować nawet najdrobniejszy detal w trzech wymiarach. Po bardzo dokładnym wymierzeniu wybranego fragmentu karoserii, skan przetwarzany jest w dedykowanym programie komputerowym na cyfrowy model trójwymiarowy. Gotowy wzór przenosi się potem na blachę.
– Dzięki bardzo precyzyjnemu wycięciu nie ma mowy o tym, by jakiś element nie pasował albo fragment zderzaka nie przylegał idealnie – mówi Paweł Goźdzk, dyrektor techniczny w alu-frost. – Jest to bardzo ważne, ponieważ odstająca nakładka na próg samochodu może stanowić zagrożenie dla użytkowników.
Najnowszy nabytek alu-frost to laser o mocy 10 kW. Uzupełnił firmowy zestaw, w którym są już lasery o mniejszej mocy – 2kW i 6kW. Dzięki tej maszynie zakład może bardziej kompleksowo obsługiwać klientów. Pozwala ona też na cięcie grubych blach z większą precyzją i szybciej.
Aby efektywnie wykorzystywać nowoczesne maszyny niezbędne jest podnoszenie kwalifikacji zespołu i motywowanie go do rozwoju. W alu-frost pracują inżynierowie, którzy sami są twórcami innowacyjnych rozwiązań.
Co roku zakład wydaje około 45% dochodu na inwestycje w nowe technologie, a ok.15% w szkolenie załogi.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.