Komunikaty PR

Trendy w świecie oświetlenia, czyli co przyniesie rok 2024

2024-02-02  |  14:00
Biuro prasowe

Oświetlenie to nieodłączny element codziennego funkcjonowania, zapewniający bezpieczeństwo i komfort. Równocześnie, dzięki swoim inteligentnym funkcjom oraz możliwościom personalizacji, światło staje się kreatorem nastroju, dobrego samopoczucia i odzwierciedleniem indywidualnego charakteru użytkownika. W 2024 roku design i zielona transformacja wyznaczą nowy kierunek rozwoju branży oświetleniowej.

Obłe kształty inspirowane naturą

Przyroda nauczyła nas, że piękno tkwi w różnorodności. Jednak w roku 2024 prym będą wiodły opływowe, obłe kształty, które przywodzą na myśl swobodę, delikatność, ale też elastyczność i możliwość dopasowywania do własnej osobowości i indywidualności.

Zaokrąglone, miękkie krawędzie lamp, dodadzą wnętrzu lekkości. Sprawią także, że światło będzie równomiernie rozchodzić się w pomieszczeniu, eksponując wybrane elementy wystroju. Obłe kształty wprowadzą do przestrzeni zarówno pierwiastki klasyki, jak i wytworny sznyt nowoczesności, dostosowując się do wybranego stylu aranżacyjnego.

Inspirowane naturą lampy Sizzano, Coria 2 LED oraz Solanto o obłych kształtach, oferują niezwykle szerokie możliwości tworzenia kompozycji oświetleniowo-dekoracyjnych, które w wysmakowany sposób ozdobią każde wnętrze.

Kolory bliskie ciału

Peach Fuzz, czyli kolor roku 2024 według Pantone, narzuca wnętrzom przyjemną, pełną ciepła tonację. Aranżacje utrzymane w odcieniu dojrzałej brzoskwini, wprowadzają pozytywne wibracje, dlatego kolor ten na dobre zagości w designie.

Subtelne pastelowe odcienie pojawią się nie tylko na ścianach i podłogach, ale także w postaci stonowanych kolorystycznie dodatków i lamp. Obecność oświetlenia, którego design oparto na tej łagodnej kolorystyce, zapewni pomieszczeniu jedyny w swoim rodzaju charakter i sprawi, że wnętrze stanie się doskonałym miejscem dla odpoczynku.

Produkty Lena Lighting zapewniają szerokie możliwości personalizacji kolorystycznej. Dzięki temu możliwe jest tworzenie wnętrz odpowiadających własnej osobowości, w których oświetlenia odgrywa rolę kreatora nastroju oraz centralnej dekoracji. Kolekcja Messaggio pozwala na dobór koloru zarówno wnętrza, jak i obudowy lamp – projektantka Dorota Koziara zaproponowała własne zestawienia, wśród których znalazły się modele o wnętrzach w brzoskwiniowej tonacji.

Przykładem lamp, w których użytkownik decyduje o kolorystyce są również Sizzano ze zmiennym odcieniem kołnierza oraz Colline x Terrano, gdzie personalizacji podlega kolor, wielkość i układ panelu.

Quiet luxury w nowym wydaniu

Luksus, który przemawia jakością i kunsztem, to kolejny trend, który zdominuje rok 2024. W myśl zasady less is more, wkroczymy w ekskluzywny minimalizm, za którym kryją się trwałe, w pełni bezpieczne materiały i perfekcyjne wykonanie. Design pozbawiony nadmiaru, przesytu i niepotrzebnych ozdobników sprawi, że wnętrze zyska na ekskluzywności i niewymuszonym pięknie.

Pomieszczenia zaprojektowane zgodnie z koncepcją quiet luxury, mają być harmonijne, funkcjonalne i bezpieczne, aby uczynić codzienność użytkowników nie tylko bardziej estetyczną, ale też łatwiejszą i zdrowszą. Trendowi quiet luxury odpowiadają produkty Lena Lighting. Są wykonywane z najwyższej jakości tworzyw i nie zawierają szkodliwych dla zdrowia substancji, a ich minimalistyczny design przyciąga uwagę.

Smart znaczy więcej

W świecie pełnym technologicznych rewolucji oświetlenie zyskuje nową rolę. Zadaniem światła jest już nie tylko oświetlanie przestrzeni - dziś ma ono realny wpływ na nastrój i samopoczucie. Dlatego projektanci kierują swoją uwagę ku trendowi Human Centric Lighting, który zapewnia szereg funkcjonalności wspierających potrzeby użytkownika oraz jego preferencje.

Lena Lighting jest producentem, który oferuje inteligentne systemy sterowania światłem Clue, pozwalające na zarządzanie natężeniem oraz barwą światła za pomocą intuicyjnej aplikacji. Dzięki temu możliwe jest nie tylko dostosowywanie działania lamp do warunków panujących na zewnątrz, ale również ustawianie zjawiskowych kompozycji świetlnych oraz uruchamianie lamp wyłącznie, gdy sensory wykryją ruch w pomieszczeniu.

Idea smart space zakłada również dążenie to zrównoważonego rozwoju świata poprzez automatyzowanie najbliższego otoczenia i generowanie oszczędności energii elektrycznej. Wyzwania klimatyczne, przed którymi stoimy, determinują wdrażanie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych, minimalizujących pobór energii. W roku 2024 będzie to jeden z najważniejszych trendów o globalnym zasięgu.

    

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Finał III edycji akcji „Dom z Serca” Biuro prasowe
2024-12-20 | 13:20

Finał III edycji akcji „Dom z Serca”

Budowa kolejnego już „Domu z Serca” dobiegła końca! 19 grudnia br. Grupa Budimex wraz z partnerami oddała do użytku nowoczesny, modułowy dom dla Pani Teresy z Wołomina –
Firma Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
2024-12-19 | 15:00

Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran

Miniony rok okazał się przełomowym okresem dla sieci sklepów Komfort, eksperta w branży wykończenia wnętrz w Polsce. Firma znacząco rozwinęła swoją działalność w segmencie
Firma DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
2024-12-19 | 12:15

DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej

2024 rok był pod wieloma względami ważny dla rozwoju gospodarki wodorowej w Polsce.   Eksperci Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa przygotowali syntetyczne podsumowanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.