Komunikaty PR

Trendy w świecie oświetlenia, czyli co przyniesie rok 2024

2024-02-02  |  14:00
Biuro prasowe

Oświetlenie to nieodłączny element codziennego funkcjonowania, zapewniający bezpieczeństwo i komfort. Równocześnie, dzięki swoim inteligentnym funkcjom oraz możliwościom personalizacji, światło staje się kreatorem nastroju, dobrego samopoczucia i odzwierciedleniem indywidualnego charakteru użytkownika. W 2024 roku design i zielona transformacja wyznaczą nowy kierunek rozwoju branży oświetleniowej.

Obłe kształty inspirowane naturą

Przyroda nauczyła nas, że piękno tkwi w różnorodności. Jednak w roku 2024 prym będą wiodły opływowe, obłe kształty, które przywodzą na myśl swobodę, delikatność, ale też elastyczność i możliwość dopasowywania do własnej osobowości i indywidualności.

Zaokrąglone, miękkie krawędzie lamp, dodadzą wnętrzu lekkości. Sprawią także, że światło będzie równomiernie rozchodzić się w pomieszczeniu, eksponując wybrane elementy wystroju. Obłe kształty wprowadzą do przestrzeni zarówno pierwiastki klasyki, jak i wytworny sznyt nowoczesności, dostosowując się do wybranego stylu aranżacyjnego.

Inspirowane naturą lampy Sizzano, Coria 2 LED oraz Solanto o obłych kształtach, oferują niezwykle szerokie możliwości tworzenia kompozycji oświetleniowo-dekoracyjnych, które w wysmakowany sposób ozdobią każde wnętrze.

Kolory bliskie ciału

Peach Fuzz, czyli kolor roku 2024 według Pantone, narzuca wnętrzom przyjemną, pełną ciepła tonację. Aranżacje utrzymane w odcieniu dojrzałej brzoskwini, wprowadzają pozytywne wibracje, dlatego kolor ten na dobre zagości w designie.

Subtelne pastelowe odcienie pojawią się nie tylko na ścianach i podłogach, ale także w postaci stonowanych kolorystycznie dodatków i lamp. Obecność oświetlenia, którego design oparto na tej łagodnej kolorystyce, zapewni pomieszczeniu jedyny w swoim rodzaju charakter i sprawi, że wnętrze stanie się doskonałym miejscem dla odpoczynku.

Produkty Lena Lighting zapewniają szerokie możliwości personalizacji kolorystycznej. Dzięki temu możliwe jest tworzenie wnętrz odpowiadających własnej osobowości, w których oświetlenia odgrywa rolę kreatora nastroju oraz centralnej dekoracji. Kolekcja Messaggio pozwala na dobór koloru zarówno wnętrza, jak i obudowy lamp – projektantka Dorota Koziara zaproponowała własne zestawienia, wśród których znalazły się modele o wnętrzach w brzoskwiniowej tonacji.

Przykładem lamp, w których użytkownik decyduje o kolorystyce są również Sizzano ze zmiennym odcieniem kołnierza oraz Colline x Terrano, gdzie personalizacji podlega kolor, wielkość i układ panelu.

Quiet luxury w nowym wydaniu

Luksus, który przemawia jakością i kunsztem, to kolejny trend, który zdominuje rok 2024. W myśl zasady less is more, wkroczymy w ekskluzywny minimalizm, za którym kryją się trwałe, w pełni bezpieczne materiały i perfekcyjne wykonanie. Design pozbawiony nadmiaru, przesytu i niepotrzebnych ozdobników sprawi, że wnętrze zyska na ekskluzywności i niewymuszonym pięknie.

Pomieszczenia zaprojektowane zgodnie z koncepcją quiet luxury, mają być harmonijne, funkcjonalne i bezpieczne, aby uczynić codzienność użytkowników nie tylko bardziej estetyczną, ale też łatwiejszą i zdrowszą. Trendowi quiet luxury odpowiadają produkty Lena Lighting. Są wykonywane z najwyższej jakości tworzyw i nie zawierają szkodliwych dla zdrowia substancji, a ich minimalistyczny design przyciąga uwagę.

Smart znaczy więcej

W świecie pełnym technologicznych rewolucji oświetlenie zyskuje nową rolę. Zadaniem światła jest już nie tylko oświetlanie przestrzeni - dziś ma ono realny wpływ na nastrój i samopoczucie. Dlatego projektanci kierują swoją uwagę ku trendowi Human Centric Lighting, który zapewnia szereg funkcjonalności wspierających potrzeby użytkownika oraz jego preferencje.

Lena Lighting jest producentem, który oferuje inteligentne systemy sterowania światłem Clue, pozwalające na zarządzanie natężeniem oraz barwą światła za pomocą intuicyjnej aplikacji. Dzięki temu możliwe jest nie tylko dostosowywanie działania lamp do warunków panujących na zewnątrz, ale również ustawianie zjawiskowych kompozycji świetlnych oraz uruchamianie lamp wyłącznie, gdy sensory wykryją ruch w pomieszczeniu.

Idea smart space zakłada również dążenie to zrównoważonego rozwoju świata poprzez automatyzowanie najbliższego otoczenia i generowanie oszczędności energii elektrycznej. Wyzwania klimatyczne, przed którymi stoimy, determinują wdrażanie coraz bardziej zaawansowanych rozwiązań technologicznych, minimalizujących pobór energii. W roku 2024 będzie to jeden z najważniejszych trendów o globalnym zasięgu.

    

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową Biuro prasowe
2024-05-07 | 15:25

Gotówka od NFG pomoże firmom zachować płynność finansową

Martin Kaczmarski wprowadza nową usługę dla przedsiębiorstw     Blisko 9 na 10 firm z sektora MŚP wystawia faktury z odroczonym terminem płatności. W razie
Firma Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej
2024-05-07 | 13:00

Zlikwidować szarą strefę w branży pogrzebowej

- Mamy nadzieję, że już wkrótce skończy się tzw. Wolna Amerykanka w sektorze funeralnym. Chodzi przede wszystkim o patologie związane z faktycznym brakiem zatrudnienia w sporej
Firma KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu
2024-05-07 | 10:30

KRISPOL staje się KRISHOME i wprowadza własną markę stolarki dla domu

Po wielu latach funkcjonowania na rynku stolarki otworowej pod marką KRISPOL, nadeszła pora na zwieńczenie procesu rozpoczętego w 2018 roku i stworzenie nowej marki KRISHOME, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Samorządowy Kongres Finansowy

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna

Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.

Ochrona środowiska

Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]

„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

IT i technologie

Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce

Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.