Komunikaty PR

Upominki w biznesie – poznaj historie kryjące się za marcowymi świętami

2024-02-20  |  14:00
Biuro prasowe

 

Marzec to miesiąc wielu wyjątkowych świąt. Dzień Kobiet, Wielkanoc czy coraz popularniejszy Dzień Doceniania Pracownika to momenty, które chętnie celebrujemy w relacjach biznesowych. Skąd jednak wzięły się znane nam zwyczaje wręczania upominków na te okazje? Poznaj niezwykłą historię prezentowych tradycji!

Współczesne społeczeństwa przesiąknięte są różnorodnymi tradycjami. Jednym z najbardziej radosnych aspektów życia są chwile, kiedy możemy sprawić komuś przyjemność poprzez wręczenie wymarzonego lub symbolicznego prezentu. Kiedy spojrzymy na konkretne święta, odkryjemy bogatą historię wręczania upominków właśnie z tych okazji. Przedstawiamy trzy daty celebrowane w marcu w środowisku biznesowym, których historie i tradycje prezentowe mogą prawdziwie zadziwić.

Od amerykańskiego strajku do wręczania upominków

Tradycja wręczania prezentów na Dzień Kobiet jest obecnie powszechna na całym świecie, ale nie zawsze było to takie oczywiste. Zwyczaj ten sięga początków XX wieku, a dokładniej 8 marca 1908 roku, kiedy to grupa kobiet w Nowym Jorku zorganizowała strajk mający na celu poprawę warunków pracy. Wydarzenie to stało się inspiracją dla ruchu na rzecz praw kobiet i przyczyniło się do ustanowienia Międzynarodowego Dnia Kobiet.

W miarę upływu lat Dzień Kobiet stał się nie tylko symbolem walki o ich prawa. Zaczęto w tym dniu celebrować również osiągnięcia i dokonania płci pięknej. Była to także wspaniała okazja do wyrażenia szacunku i wdzięczności wobec ważnych kobiet w najbliższym otoczeniu. Stąd po latach w naszych domach i miejscach pracy rokrocznie znajdujemy słodkości czy kwiaty wręczane przez bliskich nam mężczyzn. Ofiarowywanie prezentów w tym dniu stało się zwyczajem, który celebruje siłę, sukcesy oraz kobiecą determinację.

Dziś niewielu postrzega Dzień Kobiet przez pryzmat minionej epoki. Jak wskazuje ekspertka w dziedzinie prezentów, Anna Garmada, właścicielka marki Nobilia oraz twórczyni zestawów prezentowych: 8 marca panowie chętniej sięgają dziś po czekoladki, a także całe kompozycje upominkowe bogate w asortyment słodkości, które umilą ten wyjątkowy dzień obdarowanym paniom.

Jaja w średniowieczu, czekoladowe pisanki dziś

Tradycja wręczania prezentów związanych z Wielkanocą ma swoje korzenie znacznie wcześniej niż Dzień Kobiet. Już w czasach średniowiecznych ludzie chętnie obdarowywali się… jajkami. Zgodnie z przyjętą tradycją są one symbolem nowego życia. Z biegiem lat zwyczaje upominkowe ewoluowały, a obecnie wielkanocne prezenty przybierają bardzo różne formy. 

Od czekoladowych jajek, zajączków i baranków po większe zestawy upominkowe. Z okazji Świąt Wielkanocy Polacy chętnie wręczają sobie prezenty utrzymane w radosnej, wiosennej stylistyce. Z tego też względu w wielu kompozycjach upominkowych znajdziemy między innymi wielkanocne opakowania zestawów w postaci kolorowych koszyczków, pudełek w kształcie pisanek czy tematycznych ozdób – komentuje Anna Garmada

Wręczanie eleganckich upominków z okazji Wielkanocy stało się standardem w wielu polskich firmach – zarówno tych z długą jak i krótką historią. Upominek jest niekiedy uzupełniany wspólnym posiłkiem w biurze lub w restauracji. W tym roku Wielkanoc przypada na 31 marca. 

Dodatkowa okazja, by docenić pracownika

Dzień Doceniania Pracownika, przypadający w pierwszy marcowy piątek (1 marca), to święto coraz bardziej popularne nie tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie z dużym prawdopodobieństwem miało początek, ale też na naszym, polskim rynku. Źródła podają, że pierwsze obchody Narodowego Dnia Docenienia Pracowników miały miejsce w 1995 roku i było niejako odpowiedzią na obowiązujący Dzień Szefa, który wówczas cieszył się już kilkudziesięcioletnią historią. 

Jak wyrazić pracownikowi wdzięczność w dniu jego święta? Możliwości jest dziś całe mnóstwo, ale zawsze trafionym pomysłem, jest oczywiście upominek. Co wypada wręczyć swoim pracownikom 1 marca?

Częstym wyborem w środowisku biznesowym są kompozycje unikalnych, jakościowych produktów, które nie są dostępne na sklepowych półkach. Dodatkowym atutem takich upominków jest element zaskoczenia, który sprawia, że obdarowany może cieszyć się niespodzianką zamkniętą w pięknym opakowaniu. W takich wielkanocnych kompozycjach znajdziemy między innymi pralinki z nadzieniem z sycylijskich, mielonych orzechów, owoce i orzechy w czekoladzie, takie jak czarne porzeczki w białej czekoladzie i pudrze z czerwonych owoców, orzechy laskowe w czekoladzie z dodatkiem herbaty matcha czy czekoladowe baranki – to tylko przykłady specjałów, które składają się na najpopularniejsze wielkanocne kompozycje Nobilia – dodaje Anna Garmada.

Znaczenie upominków w biznesie 

Wręczanie prezentów w środowisku biznesowym to nie tylko miły gest, ale również sposób na wyrażenie wdzięczności i szacunku wobec osób, z którymi spędzamy dużą część każdego dnia.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Z ziemniaka zrobili biznes Biuro prasowe
2025-07-15 | 01:00

Z ziemniaka zrobili biznes

Jeszcze kilka lat temu Grzegorz Grodek i Adam Głos zarządzali strukturami w firmach finansowych. Pierwszy był wiceprezesem Tax Care, potem prezesem Faktura.pl, wcześniej związany
Firma Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?
2025-07-10 | 09:00

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Kryptowaluty już od kilku lat przestają być ciekawostką, a zaczynają odgrywać realną rolę w gospodarce. Coraz więcej firm, niezależnie od wielkości, szuka sposobów, by
Firma Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.