Komunikaty PR

Upominki w biznesie – poznaj historie kryjące się za marcowymi świętami

2024-02-20  |  14:00
Biuro prasowe

 

Marzec to miesiąc wielu wyjątkowych świąt. Dzień Kobiet, Wielkanoc czy coraz popularniejszy Dzień Doceniania Pracownika to momenty, które chętnie celebrujemy w relacjach biznesowych. Skąd jednak wzięły się znane nam zwyczaje wręczania upominków na te okazje? Poznaj niezwykłą historię prezentowych tradycji!

Współczesne społeczeństwa przesiąknięte są różnorodnymi tradycjami. Jednym z najbardziej radosnych aspektów życia są chwile, kiedy możemy sprawić komuś przyjemność poprzez wręczenie wymarzonego lub symbolicznego prezentu. Kiedy spojrzymy na konkretne święta, odkryjemy bogatą historię wręczania upominków właśnie z tych okazji. Przedstawiamy trzy daty celebrowane w marcu w środowisku biznesowym, których historie i tradycje prezentowe mogą prawdziwie zadziwić.

Od amerykańskiego strajku do wręczania upominków

Tradycja wręczania prezentów na Dzień Kobiet jest obecnie powszechna na całym świecie, ale nie zawsze było to takie oczywiste. Zwyczaj ten sięga początków XX wieku, a dokładniej 8 marca 1908 roku, kiedy to grupa kobiet w Nowym Jorku zorganizowała strajk mający na celu poprawę warunków pracy. Wydarzenie to stało się inspiracją dla ruchu na rzecz praw kobiet i przyczyniło się do ustanowienia Międzynarodowego Dnia Kobiet.

W miarę upływu lat Dzień Kobiet stał się nie tylko symbolem walki o ich prawa. Zaczęto w tym dniu celebrować również osiągnięcia i dokonania płci pięknej. Była to także wspaniała okazja do wyrażenia szacunku i wdzięczności wobec ważnych kobiet w najbliższym otoczeniu. Stąd po latach w naszych domach i miejscach pracy rokrocznie znajdujemy słodkości czy kwiaty wręczane przez bliskich nam mężczyzn. Ofiarowywanie prezentów w tym dniu stało się zwyczajem, który celebruje siłę, sukcesy oraz kobiecą determinację.

Dziś niewielu postrzega Dzień Kobiet przez pryzmat minionej epoki. Jak wskazuje ekspertka w dziedzinie prezentów, Anna Garmada, właścicielka marki Nobilia oraz twórczyni zestawów prezentowych: 8 marca panowie chętniej sięgają dziś po czekoladki, a także całe kompozycje upominkowe bogate w asortyment słodkości, które umilą ten wyjątkowy dzień obdarowanym paniom.

Jaja w średniowieczu, czekoladowe pisanki dziś

Tradycja wręczania prezentów związanych z Wielkanocą ma swoje korzenie znacznie wcześniej niż Dzień Kobiet. Już w czasach średniowiecznych ludzie chętnie obdarowywali się… jajkami. Zgodnie z przyjętą tradycją są one symbolem nowego życia. Z biegiem lat zwyczaje upominkowe ewoluowały, a obecnie wielkanocne prezenty przybierają bardzo różne formy. 

Od czekoladowych jajek, zajączków i baranków po większe zestawy upominkowe. Z okazji Świąt Wielkanocy Polacy chętnie wręczają sobie prezenty utrzymane w radosnej, wiosennej stylistyce. Z tego też względu w wielu kompozycjach upominkowych znajdziemy między innymi wielkanocne opakowania zestawów w postaci kolorowych koszyczków, pudełek w kształcie pisanek czy tematycznych ozdób – komentuje Anna Garmada

Wręczanie eleganckich upominków z okazji Wielkanocy stało się standardem w wielu polskich firmach – zarówno tych z długą jak i krótką historią. Upominek jest niekiedy uzupełniany wspólnym posiłkiem w biurze lub w restauracji. W tym roku Wielkanoc przypada na 31 marca. 

Dodatkowa okazja, by docenić pracownika

Dzień Doceniania Pracownika, przypadający w pierwszy marcowy piątek (1 marca), to święto coraz bardziej popularne nie tylko w Stanach Zjednoczonych, gdzie z dużym prawdopodobieństwem miało początek, ale też na naszym, polskim rynku. Źródła podają, że pierwsze obchody Narodowego Dnia Docenienia Pracowników miały miejsce w 1995 roku i było niejako odpowiedzią na obowiązujący Dzień Szefa, który wówczas cieszył się już kilkudziesięcioletnią historią. 

Jak wyrazić pracownikowi wdzięczność w dniu jego święta? Możliwości jest dziś całe mnóstwo, ale zawsze trafionym pomysłem, jest oczywiście upominek. Co wypada wręczyć swoim pracownikom 1 marca?

Częstym wyborem w środowisku biznesowym są kompozycje unikalnych, jakościowych produktów, które nie są dostępne na sklepowych półkach. Dodatkowym atutem takich upominków jest element zaskoczenia, który sprawia, że obdarowany może cieszyć się niespodzianką zamkniętą w pięknym opakowaniu. W takich wielkanocnych kompozycjach znajdziemy między innymi pralinki z nadzieniem z sycylijskich, mielonych orzechów, owoce i orzechy w czekoladzie, takie jak czarne porzeczki w białej czekoladzie i pudrze z czerwonych owoców, orzechy laskowe w czekoladzie z dodatkiem herbaty matcha czy czekoladowe baranki – to tylko przykłady specjałów, które składają się na najpopularniejsze wielkanocne kompozycje Nobilia – dodaje Anna Garmada.

Znaczenie upominków w biznesie 

Wręczanie prezentów w środowisku biznesowym to nie tylko miły gest, ale również sposób na wyrażenie wdzięczności i szacunku wobec osób, z którymi spędzamy dużą część każdego dnia.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym Biuro prasowe
2024-04-29 | 01:00

Efektywne magazynowanie w przemyśle spożywczym

Cukrownie, browary, mleczarnie, wytwórnie napojów gazowanych – to tylko kilka przykładów przedsiębiorstw, w których podczas procesów produkcyjnych,
Firma Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?
2024-04-29 | 01:00

Rebranding w branży deweloperskiej – kto, jak, dlaczego?

PROFIT Development obchodzi właśnie 20-lecie swojego istnienia. Na przestrzeni dwóch dekad firma oddała do użytku tysiące mieszkań w Łodzi, we Wrocławiu i w Warszawie. W planie
Firma Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników
2024-04-29 | 01:00

Nowe technologie pomogą firmom w organizacji eventów dla pracowników

Badania pokazują, że 64% pracowników preferuje pracę zespołową, która ich zdaniem pozwala uzyskać lepsze efekty. Z kolei firmy, które promują współpracę w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.