Uroczyste Obchody Dnia Strażaka w firmie WIŚNIOWSKI
W miniony weekend, tj. 18 maja 2024, odbyły się Wojewódzkie Obchody Dnia Strażaka połączone z 150-leciem Nowosądeckiej Straży Pożarnej oraz 25-leciem Oddziału Powiatowego ZOSP RP. Po części oficjalnej, firma WIŚNIOWSKI zaprosiła gości do siedziby firmy, by podziękować za trud wnoszony w bezpieczeństwo regionu.
Od godz. 11:00 na Rynku w Nowym Sączu odbyła się uroczysta ceremonia poprzedzona m.in. Mszą Świętą w Bazylice Św. Małgorzaty w Sanktuarium Przemienienia Pańskiego; były też wystąpienia służb mundurowych, samorządowców oraz włodarzy miasta. Jak poinformowano w oficjalnym wystąpieniu członków Państwowej Straży Pożarnej na scenie, w samym województwie małopolskim funkcjonuje dziś aż 1356 jednostek OSP, w których działa ponad 70 tysięcy strażaków niosących pomoc o każdej porze, chroniąc lokalne społeczności, zwierzęta i mienie publiczne oraz prywatne.
O współpracy z PSP w Nowym Sączu mówi Krystyna Baran, prezes WIŚNIOWSKI, obecna na sobotnim wydarzeniu: "Jesteśmy niezwykle dumni z długotrwałej współpracy z Nowosądecką Strażą Pożarną, która trwa już 35 lat. Strażacy są prawdziwymi bohaterami naszych czasów, poświęcającymi swoje życie i czas dla bezpieczeństwa naszej społeczności. Sobotnie spotkanie i zaproszenie gości do naszej siedziby jest wyrazem naszej głębokiej wdzięczności za ich nieustającą służbę. Chcemy, aby wiedzieli, jak bardzo doceniamy ich trud i odwagę. Jako firma, która również z pasją dąży do doskonałości, jesteśmy zaszczyceni, mogąc wspierać ich działania i współpracować na rzecz poprawy bezpieczeństwa w regionie. Dziękujemy, że zawsze możemy na Was liczyć."
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.