W zespole siła
Funkcjonowanie biznesu w czasach kryzysu to wyzwanie dla wszystkich, zarówno dużych międzynarodowych korporacji, jak i średnich czy mniejszych firm. Odnalezienie się w nowej sytuacji, a taką z pewnością był wybuch pandemii, wymagało zaangażowania nie tylko właścicieli, zarządów i prezesów, ale także pracowników. Najnowsze badania potwierdzają, że w niepewnych czasach to właśnie silny, lojalny zespół jest tym, co pracodawcy doceniają najbardziej.
Zmiany na rynku, które w marcu pojawiły się właściwie z dnia na dzień były sporym zaskoczeniem i niejako zmusiły nas do błyskawicznego odnalezienia się w nowej sytuacji. Elastyczność, otwartość i wzajemny dialog na linii pracownik – firma nabrały wręcz strategicznego znaczenia. Jak wiadomo, wykwalifikowani specjaliści, to jeden z najcenniejszych zasobów każdej organizacji. Profesjonalizm i doświadczenie zatrudnionych to nie tylko klucz do efektywnych działań, ale także gwarancja funkcjonowania podczas globalnych zawirowań gospodarczych.
Potwierdzają to wyniki najnowszych badań „Jak pandemia zmieniła biznes”[1], z których wynika, że dla większości ankietowanych pracodawców (72 proc.) w niepewnych czasach pandemii najcenniejszy jest właśnie dobry, lojalny zespół. – Obecna sytuacja to z całą pewnością test dla szeroko pojętego biznesu. Nowe wyzwania, które stanęły zarówno przed pracodawcami jak i zatrudnionymi podczas pandemii wymagają od obu stron pełnego zaangażowania. Doświadczenie pracowników i relacje, które tworzą w ramach poszczególnych zespołów stają się więc dziś niezwykle cenne i są nieocenionym wsparciem w działalności organizacji – mówi Stephane Tikhomiroff, Dyrektor Generalny Perfetti Van Melle Polska.
Mobilizację i zaangażowanie pracowników potwierdza większość przebadanych właścicieli firm. 87 proc. z nich podkreśliło, że w czasie pandemii mogli polegać na swoim zespole, a ponad połowa ankietowanych (55 proc.) wskazała także na odpowiedzialną postawę całej kadry mimo trudniejszych warunków pracy. Co ciekawe, w wielu przypadkach okazało się, że niepewność związana z koronawirusem podziałała na pracowników wręcz motywująco. W co trzeciej badanej firmie 34 proc. zatrudnionych wykazało się większym zaangażowaniem w swoich codziennych zadaniach, a niektórzy (29 proc.) byli gotowi pracować więcej.
Odpowiedzialny, zaangażowany i lojalny zespół to dziś jak widać jeden z filarów funkcjonowania firmy. W czasie pandemii praca zespołowa nabiera strategicznego znaczenia i aktywnie wspiera organizacje w realizacji celów biznesowych w nowej, wymagającej rzeczywistości.
[1] https://krd.pl/Centrum-prasowe/Informacje-prasowe/2020/Wirus-zwiekszyl-wartosc-pracownikow
![Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_657317725,w_169,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie
![Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1095848486,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
![Nowa era w branży imprez firmowych](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_32581699,w_211,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowa era w branży imprez firmowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/john-schnobrich-flpc9-vocj4-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trwają prace nad pierwszym pakietem ułatwień dla biznesu. Założenia drugiego będą znane na przełomie lipca i sierpnia
Pierwszy pakiet deregulacyjny, który ma wprowadzić daleko idące ułatwienia dla polskich przedsiębiorców, ma trafić pod obrady Sejmu na przełomie tego i przyszłego roku i wejść w życie z półrocznym vacatio legis, aby firmy miały czas przygotować się do zmian. – Taka od początku była nasza idea: żeby przedsiębiorcy nie byli zaskakiwani – podkreśla dr Mariusz Filipek, pełnomocnik ministra rozwoju ds. deregulacji i dialogu gospodarczego. Jak wskazuje, procedowane zmiany w prawie gospodarczym to nie koniec – MRiT w planach ma już kolejne pakiety deregulacyjne. – Chcielibyśmy, żeby założenia drugiego wybrzmiały już pod koniec lipca, najpóźniej do połowy sierpnia – zapowiada.
Ochrona środowiska
Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych. Branża obawia się utraty konkurencyjności na globalnym rynku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/chave-branza-kosmetyczna-foto,w_133,_small.jpg)
Europejska branża kosmetyczna mierzy się w ostatnich latach z regulacyjnym tsunami, obejmującym cały łańcuch wartości – od pozyskiwania surowców, przez projektowanie opakowań, składy, procesy produkcyjne i ślad węglowy swoich produktów, aż po etykiety i deklaracje marketingowe. Duża presja regulacyjna stanowi coraz większe obciążenie dla firm kosmetycznych, które muszą ponosić nakłady związane z dostosowywaniem się do nowych aktów prawnych. To zaś odbija się na konkurencyjności całego sektora – wskazuje stowarzyszenie Cosmetics Europe, które apeluje do nowego Parlamentu i Komisji Europejskiej o większe wsparcie dla innowacyjności i konkurencyjności europejskiego przemysłu kosmetycznego.
Handel
Oliwa z oliwek i produkty z grzybami wśród najczęściej kwestionowanych przez IJHARS. Jakość pozostawia wiele do życzenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ijhars-sklepy-foto2-1,w_133,r_png,_small.png)
Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek i przetwory grzybowe. – Konsument, jako najsłabsze ogniwo w łańcuchu, musi być właściwie poinformowany o składzie danego produktu – podkreśla Dorota Balińska-Hajduk z GIJHARS.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.