Komunikaty PR

Warmia i Mazury chcą dać się poznać inwestorom

2022-04-20  |  14:00

Województwo warmińsko-mazurskie może być postrzegane nie tylko jako region atrakcyjny przyrodniczo i turystycznie. W ramach swoich inicjatyw chce podkreślić walory, które decydują o tym, że jest to idealna przestrzeń do prowadzenia działalności gospodarczej. Dzięki priorytetowemu podejściu do ekologii, nowoczesnym technologiom oraz niespotykanej czystości powietrza „Kraina Tysiąca Jezior” jest najlepszym miejscem do życia, relaksu, ale również rozwoju biznesu.

W regionie zdrowe życie idzie w parze z czystym zyskiem. Aby zachęcić przedsiębiorców do lokowania  swojego kapitału inwestycyjnego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego wychodzi z inicjatywą organizacji wydarzeń o charakterze biznesowym skierowanych do różnych grup docelowych.

„Warmia i Mazury to już nie tylko miejsce na weekendowy wyjazd czy urlop. Warmia i Mazury są doskonałą  przestrzenią do funkcjonowania, pozwalającą na osiągnięcie idealnej równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, tzw. work-life balance. Tym samym to znakomity region, by zainwestować swój kapitał, zrealizować marzenia i odnieść sukces, a przy tym nie zatracić możliwości i umiejętności cieszenia się pięknem otoczenia, czasem spędzonym z rodziną i przyjaciółmi” – na Festiwalu Promocji Gospodarczej mówił Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa.

Pierwszym z przewidzianych działań jest organizacja konferencji Business Breakfast. Wydarzenie jest skierowane do osób, które chcą zainwestować pieniądze w Polsce, myślą o otwarciu filii lub oddziału na terenie regionu czy mają zamiar re-lokować swoje firmy do miejsca, które gwarantowałoby dobre warunki finansowe. Uczestnicy spotkania będą mieli okazję zapoznać się z ofertą terenów inwestycyjnych w województwie, dowiedzieć się, na jakie wsparcie mogą liczyć, a także poznać historie tych podmiotów, którym udało się osiągnąć sukces.

W planach jest również stworzenie wyjątkowej przestrzeni dialogu do nawiązywania międzynarodowych relacji biznesowych oraz znalezienie nowych rynków zbytu. Temu celowi służyć mają misje przyjazdowe. W trakcie spotkań przedstawiciele firm z krajów UE spotkają się z przedsiębiorcami z północno-wschodniej części Polski. Inicjatywa będzie skierowana przede wszystkim do spółek związanych z inteligentnymi specjalizacjami regionu – ekonomią wody, żywnością wysokiej jakości i sektorem drzewno-meblarskim.

Wydarzeniem dla zagranicznych inwestorów będzie również konferencja „Otwarci na Skandynawię”. Przedstawiciele firm oraz instytucji otoczenia biznesu z Danii, Finlandii i Szwecji, zainteresowani podjęciem współpracy z partnerami z Warmii i Mazur, uzyskają możliwość zapoznania się z ofertą gospodarczą województwa. Przedsiębiorcy z krajów północy dzięki spotkaniu zyskają okazję, aby zaznajomić się z potencjałem inwestycyjnym regionu i jego możliwościami eksportowymi, natomiast przedstawiciele regionalnych firm dowiedzą się, jakie są perspektywy nawiązania efektywnej współpracy międzynarodowej.

Ze względu na sprzyjające warunki klimatyczne tego obszaru i dysponowanie odpowiednią bazą surowców przemysł drzewny stał się wizytówką regionu. Dlatego kolejną inicjatywą województwa jest organizacja konferencji meblarskiej. Celem przedsięwzięcia jest zainicjowanie dyskusji na temat aktualnych problemów i wyzwań przemysłu drzewnego oraz meblarskiego. Przedstawiciele branży z Warmii i Mazur będą mieli okazję podzielić się swoimi oczekiwaniami wobec rynku krajowego i międzynarodowego. Województwo w trakcie spotkań będzie mogło wyeksponować swoje atuty jako regionu idealnego do rozwoju firm
w tych branżach.

Akcją skierowaną do najszerszej liczby odbiorców ma być Konferencja #WaMaMarketing – do udziału w której zaproszeni będą przedsiębiorcy, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje otoczenia biznesu, organizacje samorządowe sektora edukacyjnego, kulturalnego, naukowego, studenci i inni mieszkańcy regionu. Uczestnicy konferencji będą mieli okazję zapoznać się z nowinkami z zakresu technologii, social media, e-commerce i wirtualnej rzeczywistości. Organizatorzy zapewniają, że konferencja będzie przeprowadzona w nowoczesnej formule, a wiedzą dzielić się będą doświadczeni prelegenci, eksperci z dziedziny marketingu, social media oraz nowych technologii z kraju i zagranicy. Dzięki udziałowi w #WaMaMarketing uczestnicy zdobędą nowe kompetencje digitalowe.

Więcej informacji na temat nadchodzących wydarzeń będzie można znaleźć na stronie: invest.warmia.mazury.pl. Spotkania będą organizowane w ramach projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2020+”, realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie Biuro prasowe
2024-07-05 | 12:25

Masterlease: rekordowa liczba samochodów we flocie

  Już ponad 40 tys. samochodów jest we flocie Masterlease. Należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, Masterlease jest głównym centrum kompetencyjnym dla
Firma Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?
2024-06-28 | 01:00

Przemysł 4.0 to wiele narzędzi usprawniających produkcję. Które i jak wybrać?

Według badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorstw, 88% ankietowanych uważa, że wdrożenie narzędzi Przemysłu 4.0 zwiększa konkurencyjność ich firm na rynku. 39%
Firma Nowa era w branży imprez firmowych
2024-06-28 | 01:00

Nowa era w branży imprez firmowych

Planowanie imprezy firmowej może zająć nawet rok. W tym czasie należy wziąć pod uwagę nie tylko podstawowe kwestie jak termin i miejsce wydarzenia, ale również zadbać o ciekawe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne

W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.

Ochrona środowiska

Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa

W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.

Transport

Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd

Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.