Ważna zmiana u polskiego producenta. TESTER dołącza do TERMETU w ramach Grupy Ka
TERMET dynamicznie się rozwija - nie tylko nieustannie poszerzając ofertę produktową i korzystając z własnego centrum rozwojowo-badawczego, ale także - dzięki poszerzaniu kompetencji. Temu ostatniemu sprzyja między innymi integracja z firmą TESTER, specjalizującą się w automatyce. Obok sztucznej inteligencji (AI), automatyka pojawia się już w każdym nowoczesnym projekcie technologicznym, znajdując zastosowane również w branży instalacyjno-grzewczej. Co więcej, integracja obu podmiotów to szansa dla branży na współpracę z jeszcze większą organizacją, której celem jest wzmocnienie obecności na rynku polskim oraz rynkach zagranicznych.
Kompetencje przyszłości
TESTER to przede wszystkim kompetentny zespół inżynierów projektujących elektroniczne układy automatyki i sterowania. To także produkcja zaawansowanych układów zarządzających pracą urządzeń grzewczych TERMET.
- Dzięki wzmocnieniu zespołu ściśle wyspecjalizowanym personelem, nabyliśmy kompetencje nie tylko do projektowania, konfigurowania i utrzymania systemów automatyki, ale również potencjał rozwoju w kierunku AI, co jest bez wątpienia zgodne z trendami rynkowymi. Nowoczesny park maszynowy w połączeniu z mocno profilowaną wiedzą, to inwestycja w przyszłość oraz eliminacja ryzyka w przypadku outsourcingu tego typu procesów – komentuje Damian Majer, Wiceprezes Zarządu Termet S.A.
- Zaawansowana automatyka m.in. w urządzeniach grzewczych staje się w dzisiejszym świecie standardem. Naszym celem jest podwojenie korzyści poprzez łączenie technologii - automatyki oraz AI. Dążymy do tego, aby dzięki zastosowaniu odpowiednich układów sterowania wspieranych przez AI, nasze urządzenia mogły same rozpoznawać i minimalizować błędy dzięki zbieraniu i analizie danych. Zdecydowanie jest to kierunek, którym powinniśmy podążać, mając na uwadze rozwój układów hybrydowych, których działanie powinno opierać się na algorytmach, które same będą decydować choćby o wyborze źródła ciepła w odniesieniu do warunków atmosferycznych oraz cen mediów, tak aby nasze rozwiązanie zawsze było optymalne pod względem komfortu, wydajności i oszczędności – dodaje Żaneta Lisowska, Group Category Manager Heating Ferro Grouop/ Termet S.A.
Więcej: https://www.termet.com.pl/
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.