When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online
Wygoda, oszczędność czasu i lepsza kontrola nad zakupami – gdy coraz więcej kupujemy online, potrzebujemy wygodnego narzędzia do zarządzania procesem zakupów, by nie musieć sprawdzać dziesiątek rozproszonych maili i powiadomień. Z pomocą przychodzi innowacyjna aplikacja When U Buy – platforma, która łączy wiele popularnych sklepów: od Allegro przez Temu po Zalando. W When U Buy zobaczysz wszystkie swoje zakupy od A do Zet!
- When U Buy powstało po to, aby przyjemność z kupowania nie kończyła się na przycisku "kup teraz". To nie tylko wygoda posiadania wszystkich zakupów w jednym miejscu ale również kontrola i bezpieczeństwo naszych pieniędzy wydawanych w internecie – podkreśla Ewa Kraińska, twórczyni i właścicielka When U Buy.
When U Buy to wygoda i kontrola w jednym. Aplikacja automatycznie rozpoznaje zakupy użytkownika z różnych sklepów i zaciąga dane np. nazwę sklepu, datę zamówienia, formę płatności, formę dostawy czy datę zwrotu. W ten sposób można mieć całą swoją historię zakupów w jednym miejscu oraz narzędzie do szybkiego sprawdzania statusu poszczególnych zamówień i zwrotów, które stanowią duży odsetek operacji e-commerce. Aplikacja informuje także o zdarzeniach negatywnych, takich jak brak przesyłki czy brak realizacji zwrotu.
W When U Buy zintegrowane są obecnie takie giganty e-commerce jak Temu, Zalando, Allegro czy Media Expert jednak aplikacja jest w fazie intensywnego rozwoju i z czasem będą dołączać do niej kolejne marki.
Jakie problemy rozwiązuje When U Buy?
Stworzenie aplikacji, która integruje wiele popularnych sklepów internetowych niesie wiele korzyści dla użytkowników. When U Buy integruje rozproszone informacje z różnych sklepów i gromadzi je w jednym miejscu, dodatkowo informując użytkownika o tych momentach procesu zakupowego, które wymagają jego wzmożonej uwagi – braku przesyłki, upływającym terminie zwrotu czy braku wypłaty środków, gdy zwrot został dokonany. Rozwiązuje to problem współczesnego konsumenta: konieczność sprawdzania wielu różnych aplikacji oraz metod i kanałów, jakimi poszczególne sklepy komunikują się z klientem.
- Mamy natłok tych informacji: o zamówieniu, płatności, przesyłce. Znaleźć tę jedną jedyną, która wzmoże naszą czujność w odpowiednim momencie nie jest łatwo. My nie chcemy angażować użytkowników przy każdym momencie jego zakupów. Nie chcemy być kolejną dawką maili, którą dostaje od sklepu, od przewoźnika itd. Chcemy, żeby konsument mógł śmiało zignorować te wszystkie maile transakcyjne, bo ma wiarygodne narzędzia, które zaalarmuje, jeżeli naprawdę będzie ta uwaga potrzebna – mówi twórczyni aplikacji, która została już doceniona przez rynek jako innowacyjna. When U Buy zdobyła m.in. nominację w prestiżowym konkursie Invest Cuffs, jako start-up roku 2023.
Kiedy robimy wiele zakupów online, łatwo stracić kontrolę nad tym, co zostało już kupione, co jest w drodze, a co jeszcze musimy zakupić. Brak odpowiedniej organizacji może prowadzić do dublowania zamówień, zapomnianych zakupów czy problemów z zarządzaniem budżetem. Śledzenie statusu poszczególnych przesyłek także może być wyzwaniem. Różne sklepy internetowe mogą korzystać z różnych firm kurierskich, co może skomplikować śledzenie przesyłek i zapewnienie, że dotrą one na czas. Kolejnym problemem Zarządzanie zwrotami i reklamacjami może być uciążliwe, zwłaszcza jeśli dokonujemy zakupów w wielu sklepach online. Upewnienie się, że produkty zostały zwrócone w terminie, oraz monitorowanie zwrotów środków na konto może być trudne, jeśli robimy wiele zakupów jednocześnie.
Tego typu rozwiązanie jest nieocenione zwłaszcza w okresie wzmożonych zakupów, gdy pojawiają się szczególne okazje: Dzień Matki, Dzień Dziecka czy inne święta.
Na czym polega innowacyjność When U Buy?
Innowacja nie musi być najnowszym rozwiązaniem technicznym z zastosowaniem AI czy innych zaawansowanych narzędzi. To czasem dostrzeżenie, że brakuje jakiegoś drobnego rozwiązania i wypełnienie tej luki. When U Buy to innowacyjne rynkowe rozwiązanie, które pozwala agregować zakupy on-line w jednej wygodnej aplikacji, ułatwiając użytkownikom kontrolę nad procesem zakupowym w różnych sklepach.
Twórczyni aplikacji nie ukrywa, że ma duże ambicje i marzy jej się, by When U Buy po wyjściu z fazy start-upu stał się aplikacją o zasięgu globalnym, wyposażoną w funkcje zwiększające komfort i bezpieczeństwo użytkowników, a także program lojalnościowy, który integruje najważniejsze usługi e-commerce podążające za użytkownikiem, działające na każdym sklepie niezależnie od jego usług i funkcjonalności.
Warto podkreślić, że takiego rozwiązania – osobistego asystenta zakupowego w formie aplikacji - wcześniej na rynku nie było, choć nie brakuje na nim świetnie działających sklepów internetowych. Aplikacja WhenUBuy już w obecnej formie zwalnia konsumentów z pamiętania o całej zakupowej logistyce zwłaszcza ważnych terminach zapisanych w licznych mailach z poszczególnych sklepów, agregując wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu.
- Chciałabym żeby When u Buy z czasem stało się instytutem badawczym dla światowego rynku e-commerce ze względu na unikalną strukturę i zakres danych - mówi Ewa Kraińska, zwracając uwagę, że When U Buy wykorzystuje innowacyjny sposób na pobieranie szczegółów transakcji zakupowych i zwrotów bez konieczności bezpośredniej integracji ze sklepami via API. Dzięki temu podejściu, to użytkownik udostępnia historię swoich zakupów i zwrotów a When U Buy, już jako start-up, może prezentować zakupy z takich sklepów jak: Allegro, MediaExpert, Zalando czy Temu.
Finał III edycji akcji „Dom z Serca”
Dynamiczny rozwój i inwestycja w przyszłość: podsumowanie roku 2024 w sieci fran
DDW podsumowuje rok 2024 branży wodorowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.