When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online
Wygoda, oszczędność czasu i lepsza kontrola nad zakupami – gdy coraz więcej kupujemy online, potrzebujemy wygodnego narzędzia do zarządzania procesem zakupów, by nie musieć sprawdzać dziesiątek rozproszonych maili i powiadomień. Z pomocą przychodzi innowacyjna aplikacja When U Buy – platforma, która łączy wiele popularnych sklepów: od Allegro przez Temu po Zalando. W When U Buy zobaczysz wszystkie swoje zakupy od A do Zet!
- When U Buy powstało po to, aby przyjemność z kupowania nie kończyła się na przycisku "kup teraz". To nie tylko wygoda posiadania wszystkich zakupów w jednym miejscu ale również kontrola i bezpieczeństwo naszych pieniędzy wydawanych w internecie – podkreśla Ewa Kraińska, twórczyni i właścicielka When U Buy.
When U Buy to wygoda i kontrola w jednym. Aplikacja automatycznie rozpoznaje zakupy użytkownika z różnych sklepów i zaciąga dane np. nazwę sklepu, datę zamówienia, formę płatności, formę dostawy czy datę zwrotu. W ten sposób można mieć całą swoją historię zakupów w jednym miejscu oraz narzędzie do szybkiego sprawdzania statusu poszczególnych zamówień i zwrotów, które stanowią duży odsetek operacji e-commerce. Aplikacja informuje także o zdarzeniach negatywnych, takich jak brak przesyłki czy brak realizacji zwrotu.
W When U Buy zintegrowane są obecnie takie giganty e-commerce jak Temu, Zalando, Allegro czy Media Expert jednak aplikacja jest w fazie intensywnego rozwoju i z czasem będą dołączać do niej kolejne marki.
Jakie problemy rozwiązuje When U Buy?
Stworzenie aplikacji, która integruje wiele popularnych sklepów internetowych niesie wiele korzyści dla użytkowników. When U Buy integruje rozproszone informacje z różnych sklepów i gromadzi je w jednym miejscu, dodatkowo informując użytkownika o tych momentach procesu zakupowego, które wymagają jego wzmożonej uwagi – braku przesyłki, upływającym terminie zwrotu czy braku wypłaty środków, gdy zwrot został dokonany. Rozwiązuje to problem współczesnego konsumenta: konieczność sprawdzania wielu różnych aplikacji oraz metod i kanałów, jakimi poszczególne sklepy komunikują się z klientem.
- Mamy natłok tych informacji: o zamówieniu, płatności, przesyłce. Znaleźć tę jedną jedyną, która wzmoże naszą czujność w odpowiednim momencie nie jest łatwo. My nie chcemy angażować użytkowników przy każdym momencie jego zakupów. Nie chcemy być kolejną dawką maili, którą dostaje od sklepu, od przewoźnika itd. Chcemy, żeby konsument mógł śmiało zignorować te wszystkie maile transakcyjne, bo ma wiarygodne narzędzia, które zaalarmuje, jeżeli naprawdę będzie ta uwaga potrzebna – mówi twórczyni aplikacji, która została już doceniona przez rynek jako innowacyjna. When U Buy zdobyła m.in. nominację w prestiżowym konkursie Invest Cuffs, jako start-up roku 2023.
Kiedy robimy wiele zakupów online, łatwo stracić kontrolę nad tym, co zostało już kupione, co jest w drodze, a co jeszcze musimy zakupić. Brak odpowiedniej organizacji może prowadzić do dublowania zamówień, zapomnianych zakupów czy problemów z zarządzaniem budżetem. Śledzenie statusu poszczególnych przesyłek także może być wyzwaniem. Różne sklepy internetowe mogą korzystać z różnych firm kurierskich, co może skomplikować śledzenie przesyłek i zapewnienie, że dotrą one na czas. Kolejnym problemem Zarządzanie zwrotami i reklamacjami może być uciążliwe, zwłaszcza jeśli dokonujemy zakupów w wielu sklepach online. Upewnienie się, że produkty zostały zwrócone w terminie, oraz monitorowanie zwrotów środków na konto może być trudne, jeśli robimy wiele zakupów jednocześnie.
Tego typu rozwiązanie jest nieocenione zwłaszcza w okresie wzmożonych zakupów, gdy pojawiają się szczególne okazje: Dzień Matki, Dzień Dziecka czy inne święta.
Na czym polega innowacyjność When U Buy?
Innowacja nie musi być najnowszym rozwiązaniem technicznym z zastosowaniem AI czy innych zaawansowanych narzędzi. To czasem dostrzeżenie, że brakuje jakiegoś drobnego rozwiązania i wypełnienie tej luki. When U Buy to innowacyjne rynkowe rozwiązanie, które pozwala agregować zakupy on-line w jednej wygodnej aplikacji, ułatwiając użytkownikom kontrolę nad procesem zakupowym w różnych sklepach.
Twórczyni aplikacji nie ukrywa, że ma duże ambicje i marzy jej się, by When U Buy po wyjściu z fazy start-upu stał się aplikacją o zasięgu globalnym, wyposażoną w funkcje zwiększające komfort i bezpieczeństwo użytkowników, a także program lojalnościowy, który integruje najważniejsze usługi e-commerce podążające za użytkownikiem, działające na każdym sklepie niezależnie od jego usług i funkcjonalności.
Warto podkreślić, że takiego rozwiązania – osobistego asystenta zakupowego w formie aplikacji - wcześniej na rynku nie było, choć nie brakuje na nim świetnie działających sklepów internetowych. Aplikacja WhenUBuy już w obecnej formie zwalnia konsumentów z pamiętania o całej zakupowej logistyce zwłaszcza ważnych terminach zapisanych w licznych mailach z poszczególnych sklepów, agregując wszystkie potrzebne informacje w jednym miejscu.
- Chciałabym żeby When u Buy z czasem stało się instytutem badawczym dla światowego rynku e-commerce ze względu na unikalną strukturę i zakres danych - mówi Ewa Kraińska, zwracając uwagę, że When U Buy wykorzystuje innowacyjny sposób na pobieranie szczegółów transakcji zakupowych i zwrotów bez konieczności bezpośredniej integracji ze sklepami via API. Dzięki temu podejściu, to użytkownik udostępnia historię swoich zakupów i zwrotów a When U Buy, już jako start-up, może prezentować zakupy z takich sklepów jak: Allegro, MediaExpert, Zalando czy Temu.

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.