Komunikaty PR

WhitePress® zdobywa zagraniczne rynki.

2022-03-18  |  11:32

W 2021 roku aż ¼ przychodów polskiego startupu pochodziła z zagranicy.

W Polsce pierwsza wśród 100 najbardziej widocznych witryn marketingowych w Google według rankingu Senuto. W Europie jedna z najdynamiczniej rozwijających się platform do dystrybucji i promocji treści. W 2019 polski startup WhitePress® zapowiadał wejście na zagraniczne rynki, ale chyba nikt nie spodziewał się, że w tak krótkim czasie z sukcesem zbuduje swoją pozycję na 21 z nich. Spółka w 2021 roku odnotowała sprzedaż na poziomie blisko 54 milionów zł, co stanowiło wzrost o ponad 70 proc. względem poprzedniego roku. Sprzedaż za granicą wzrosła niemal 5-krotnie. W 2021 przejęty w całości przez globalną spółkę AdTech, RTB House, zapowiada dalsze umacnianie w Europie, ale też start w krajach azjatyckich i obu Amerykach. Na jakich rynkach polskie i zagraniczne firmy mogą prowadzić działania marketingowe za pomocą platformy?

Era WhitePress® International rozpoczęła się tak naprawdę już pod koniec 2018 roku, kiedy spółka oddała do użytku platformę w wersji 2.0. Jakie funkcjonalności zyskała w nowej odsłonie? Przede wszystkim możliwość przeprowadzania transakcji w wielu językach, walutach i pomiędzy firmami z różnych krajów. W tym czasie rozpoczęła się również dokładna analiza zagranicznych rynków pod kątem branży marketingowej i tworzenie dedykowanego zespołu, na którego czele stanął Tomasz Domański.

- WhitePress® w Polsce regularnie odnotowywał wzrosty obrotów na poziomie kilkudziesięciu procent. Dlatego też decyzja o rozszerzeniu działalności spółki o nowe rynki była w tamtym czasie naturalną konsekwencją. Dodatkowo widzieliśmy, że polskie przedsiębiorstwa coraz śmielej wychodzą poza granice kraju i pojawiła się potrzeba wsparcia ich działań na rynku europejskim. Oczywiście przygotowanie się do tych działań wymagało od nas wiele czasu i przeprowadzenia gruntownych analiz rynków, na które chcieliśmy wejść w pierwszej kolejności. Na tej podstawie wybraliśmy 4 kierunki: Czechy, Słowację, Węgry i Rumunię. To tutaj otworzyliśmy lokalne spółki – córki, powstały pierwsze zagraniczne zespoły i rozpoczęliśmy budowanie naszej międzynarodowej obecności mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress®.

Istotnym z punktu widzenia rozwoju działań na zagranicznych rynkach było także umożliwienie polskim reklamodawcom poruszanie się po wymienionych krajach za pomocą swojego konta, bez zagłębiania się w kwestie walut, przeliczników czy certyfikatów rezydencji. Jednocześnie od 2019 roku polskie portale otworzyły się również na zagranicznych marketerów.

Od Zachodu po Wschód: 21’ i 21 europejskich rynków

Z końcem roku 2020 spółka była obecna już na 11 rynkach. Do państw, gdzie polski startup debiutował ze swoją usługą, dołączyło aż 7 europejskich krajów – m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Bułgaria, Holandia czy Ukraina. Jednak niewątpliwie to rok 2021 okazał się najbardziej dynamiczny pod względem ekspansji zagranicznej.

WhitePress® w przeciągu 12 miesięcy zbudował swoją obecność na 9 rynkach, czyli niemal tyle ile łącznie uzyskano w poprzedzających 2 latach. W ramach działania platformy pojawiło się też wiele nowych funkcjonalności jako Content Premium, czyli moduł do zamawiania treści wysokiej jakości u wyspecjalizowanych dziennikarzy.

- Zbudowaliśmy naszą obecność w kolejnych ważnych krajach, czyli we Włoszech, Grecji, Hiszpanii, Francji, Słowenii, Litwie, Łotwie, Portugalii i Turcji. Co ważne, to nie jest tylko symboliczna obecność w tych miejscach. WhitePress® przez 12 miesięcy sukcesywnie tworzył struktury biznesowe we wskazanych regionach. Stawialiśmy zespoły, poszukiwaliśmy wydawców i podpisywaliśmy tysiące umów. W każdym włączonym do platformy kraju, lokalni pracownicy działają zgodnie z polskimi założeniami, ale komunikują się w języku swojego państwa. Zespoły stanowią wsparcie językowe i koordynują działania przy publikacjach, dzięki czemu mamy pewność, że portale są starannie selekcjonowane i sprawdzane pod kątem merytoryki – tłumaczy Patrycja Górecka - Butora, Head of Marketing & PR, WhitePress®.

I dodaje, że rok 2021 był dla spółki przełomowy, nie tylko ze względu na dynamikę, z jaką budowali obecność na kolejnych nowych rynkach czy nowości, które pojawiły się wokół platformy, ale także z powodu przejęcia międzynarodowej platformy WhitePress® przez globalną spółkę AdTech, RTB House.

- Nabycie 100 proc. udziałów w naszej platformie przez RTB House dało nam nowe możliwości i przede wszystkim pozwoliło utrzymać, a nawet zwiększyć to tempo wzrostu, które sobie założyliśmy jeszcze w 2019 roku. Tak dynamiczna ekspansja zawsze jest obarczona dużą odpowiedzialnością i jednocześnie ryzykiem, a każdy kolejny krok musi być dobrze przemyślany. Dzięki wsparciu RTB House mogliśmy w bezpieczny sposób budować naszą pozycję na coraz to nowych obszarach, poszerzać bazę wydawców, a także podjąć decyzję o kolejnych śmielszych działaniach w Azji czy obu Amerykach. W rezultacie właśnie startujemy z działaniami w jednym z największych państw świata, czyli Brazylii. Kompletujemy zespół i podpisujemy pierwsze umowy z wydawcamikomentuje Paweł Strykowski.

- Kluczowe zagraniczne rynki dla nas pod względem wartości sprzedaży to na ten moment zdecydowanie Czechy, Rumunia, Węgry i Słowacja, czyli te kraje, którymi zapoczątkowaliśmy ekspansję zagraniczną spółki. To właśnie tam siatka wydawców, z którymi współpracujemy jest największa. Dla przykładu w Rumunii na ten moment pracujemy z ponad 2000 wydawcami. Biorąc pod uwagę rynki pod względem dynamiki wzrostu spółki – to są to m.in. Holandia, Grecja, Niemcy i Wielka Brytania. W Holandii odnotowaliśmy gigantyczny wzrost na poziomie kilku tysięcy proc. – dodaje Tomasz Domański, Head of International Growth.

Ostatecznie, na koniec 2021 roku platforma potroiła liczbę publikacji na obcojęzycznych stronach, co sprawiło, że aż 1/4 przychodów w 2021 pochodziła ze spółek zagranicznych. Ponad 120-osobowy zespół z centralą w Polsce obsługuje 21 języków i współpracuje z ponad 41 000 portali, co plasuje go również na pierwszym miejscu wśród tego typu platform.

Rok 2022 pod znakiem egzotyki?

Jak tłumaczy CEO międzynarodowej platformy, Paweł Strykowski - Trudno jednoznacznie przewidzieć cały rok, ponieważ dynamika spółki jest bardzo duża, jednak z początkiem 2022 rozpoczęliśmy działania w Skandynawii, jako ostatni duży region, który jeszcze nie był zagospodarowany i wkrótce będzie otwarty do sprzedaży. Będziemy też podejmować działania w kierunku krajów, które mogą na ten moment wydawać się zaskakujące, czyli rejony Ameryki Północnej i Południowej, a także Azja. To zupełnie odmienna kultura, specyfika pracy, inna strefa czasowa i wiele czynników, które musimy wziąć pod uwagę zanim skierujemy działania na te rynki.

Ponadto WhitePress® zamierza dalej udoskonalać platformę pod kątem dodatkowych funkcji z obszaru content i influencer marketingu oraz SEO. Z tego względu 5 maja organizuje konferencję SEO & Content CAMP. Jednocześnie pracuje nad Akademią WhitePress®, w ramach której organizuje szkolenia z content marketingu, influencer marketingu, SEO oraz obsługi platformy, a także webinary, porady wideo.  Tworzy artykuły eksperckie, raporty i badania przygotowane we współpracy z partnerami Akademii takimi jak:  Senuto, Newspoint, SEMSTORM, Devagroup, czy Aplikuj.pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.