Wielkanocna kampania Twojej firmy: 3 kluczowe elementy skutecznej promocji
Zbliżająca się Wielkanoc to okres, w którym wiele firm notuje nagły peak sprzedażowy. Badania M/platform wykazały, że wartość zakupów w tradycyjnym kanale sprzedaży przed Wielkanocą może być nawet o 20% wyższa w stosunku do trzech tygodni poprzedzających ten tydzień. Jednakże istnieje kilka aspektów, które sprawią, że kampania odniesie sukces i wykorzysta siłę nabywczą konsumentów w tym szczególnym czasie.
Nie na ostatnią chwilę
Każda kampania reklamowa wymaga odpowiedniego zaplanowania działań i nie powinna być realizowana ad hoc. Jak wskazuje ekspertka – Sylwia Krysik- Myśliwiec z OOH.pl: Tydzień przed świętami Wielkanocnymi to zdecydowanie za krótki czas na skuteczne przygotowanie kampanii. Planowanie powinno być strategicznym zadaniem, którego implementację rozpoczynamy maksymalnie 3-4 tygodnie wcześniej, zapewniając odpowiednią ilość czasu na stworzenie i rozpowszechnienie treści, ale także na zakup odpowiednich nośników.
Mów do odbiorcy, a nie w przestrzeń
Oprócz timingu, innym kluczowym elementem każdej kampanii reklamowej jest przekaz. W przypadku Wielkanocy, komunikat powinien być dopasowany do atmosfery świąt, nawiązywać do emocji, tradycji, jednocześnie przyciągając uwagę klientów i zachęcając ich do skorzystania z oferty firmy. W tym przypadku warto podeprzeć się danymi z platform analitycznych (np. Ahrefs) i zobaczyć, jakich fraz szukają w tym okresie twoi klienci. Być może okaże się, że dane słowo kluczowe notuje w tym czasie wzrost wyszukiwani i to ono powinno być uwzględnione w przekazie komunikacyjnym. Przykładem może być fraza „sukienka na Wielkanoc” lub „przepisy na wielkanocne ciasta”.
Nośniki reklamowe jako dopełnienie kampanii
Kiedy wiemy już kiedy planować kampanię i jak komunikować się z odbiorcą, pojawia się ostatnie pytanie – gdzie? Należy pamiętać, że Oprócz odpowiedniego czasu i przekazu istotny jest także kanał i nośnik reklamy. Faktem jest, że rynek e-commerce wciąż rośnie, ale chociażby w segmencie FMCG Polacy cały czas preferują zakupy stacjonarne.. Jak zauważa Sylwia Krysik-Myśliwiec z OOH.pl:
Tam gdzie konsument, tam powinien znaleźć się również przekaz reklamowy. To powoduje, że reklama outdoor jest ciągle chętnie planowanym medium, które pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Ciekawy przekaz, ekspozycja w dobrze widocznym miejscu daje gwarancję wysokiej efektywności, nie tylko w największych ośrodkach aglomeracyjnych w kraju, ale również w mniejszych miejscowościach. A okres przedświąteczny, kiedy ruch na ulicach, w centrach handlowych czy komunikacji jest zdecydowanie większy, jeszcze potęguję efekt.
Jakie nośniki reklamy out of home wybrać? Billboardy, ekrany led, streetboardy czy kampanię w tranzycie? Każdy z tych nośników ma swoje zalety i daje inne możliwości ekspozycji komunikatu. Formaty statyczne, takie jak streetoard, to gwarancja nieprzerwanego komunikatu blisko odbiorcy. Zaś wykorzystanie ekranów LED daje elastyczność emisji i interaktywny przekaz. Warto sięgnąć po radę specjalisty w zakresie planowania kampanii out of home, który doradzi jakie formaty sprawdzą się najlepiej.
Skuteczna kampania reklamowa przed Wielkanocą wymaga 3 kluczowych składowych: odpowiedniego czasu, przekazu i nośników. Jeśli zatem planujesz akcję specjalną dla swojej firmy – już teraz zacznij działać, a zdążysz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów i zmaksymalizować szansę na peak sprzedażowy w swojej firmie.
Kodeks Dobrej Komunikacji FORVIA – narzędzie wspierające dialog i współpracę
Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024
Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.