Komunikaty PR

Wiosenne promocje, czyli jak dotrzeć skutecznie do klienta w Internecie

2024-03-21  |  01:00
Biuro prasowe

76 proc. konsumentów ceni sobie wygodę podczas robienia zakupów online, zaś 45 proc. przyznaje, że jest ona ważniejsza niż cena – wynika z najnowszych badań[1]. 81 proc. z nich chętniej kupuje u firm, które umożliwiają dokonywania zakupów zarówno za pomocą aplikacji, jak i komputera czy laptopa. Jak dotrzeć skutecznie do klienta w Internecie, by zwiększyć sprzedaż? Nadchodząca wiosna to dobry czas na to, by wprowadzić zmiany w sposobie zarządzania sprzedażą naszych produktów lub usług.

Stale rośnie odsetek osób, które kupują online. Obecnie wynosi on 79 proc[2]. Zakupy w sieci są wygodne, sklepy są dostępne 24 godziny na dobę, a zmieniające się nawyki zakupowe Polaków jedynie potwierdzają, iż firmy muszą znaleźć skuteczne drogi dotarcia do klienta w Internecie.

Z raportu „E-commerce w Polsce 2023” wynika, że Polacy są bardziej skłonni kupować online, gdy produkty są w niższych cenach, niż w sklepach stacjonarnych – 53 proc. osób jest takiego zdania. Także 53 proc. konsumentów wskazuje, że chętniej wybiera dostawcę, który oferuję atrakcyjną cenową dostawę produktów, zaś dla 44 proc. kupujących istotne są kody rabatowe. Mając na uwadze te dane, co firmy mogą zrobić, by dotrzeć do klienta w Internecie?

Zadbaj o content

Z roku na rok spada lojalność klientów względem konkretnych brandów. Mnogość sklepów online powoduje, że konsumenci mają coraz większy wybór produktów i usług. Co zatem zrobić, aby wyróżnić się wśród konkurencji? Istotny jest content i przekaz, jaki oferuje dana marka.

 – Content odgrywa kluczową rolę w procesie sprzedażowym z kilku powodów. Przede wszystkim dostarcza informacji i edukuje klientów na temat produktów lub usług, pomagając im zrozumieć korzyści płynące z zakupu. Dobre treści pozwalają firmom budować swoją markę, wyrażać jej wartości i misję, co przyczynia się do budowania zaufania i lojalności klientów. Ponadto, przyciągają uwagę potencjalnych klientów, zachęcając ich do dalszego angażowania się z firmą. Treści są także kluczowym elementem strategii SEO, poprawiając widoczność witryny w wynikach wyszukiwania i zwiększając ruch na stronie. Wreszcie, regularne dostarczanie wartościowego contentu umożliwia firmom utrzymanie kontaktu z klientami na różnych etapach ich drogi zakupowej, co sprzyja budowaniu trwałych relacji i zaangażowaniu klientów w długim okresie – mówi Sebastian Kopiej, prezes zarządu agencji PR Commplace.

Oprócz ciekawych treści warto także zainwestować w odpowiednie narzędzia. 85 proc. wyszukiwań produktów rozpoczyna się w Google. Należy zatem zadbać o to, by za pomocą wyszukiwarki konsument dotarł do naszej oferty. Co ważne – aż 43 proc. zakupów jest pod wpływem spersonalizowanych rekomendacji lub promocji, a 75 proc. konsumentów woli, aby reklamowano produkty za pomocą unikalnych i dedykowanych wiadomości[3].

Wyróżnij się stroną internetową

Skutecznym elementem sprzedażowym jest strona internetowa. Jednakże współcześni konsumenci są wymagający i świadomi. W niedawnym badaniu KPMG 76 proc. ankietowanych stwierdziło, że pragnie większej przejrzystości firmy w zakresie sposobu wykorzystywania ich danych. Ponadto 85 proc. konsumentów w badaniu McKinsey zaznaczyło, że przed dokonaniem zakupu ważna jest znajomość zasad firmy dotyczących danych. Prawie połowa (46 proc.) stwierdziła, że ​​często lub zawsze rozważa zmianę marki na inną, gdy zasady dotyczące danych są niejasne lub nie są ujawniane.

To ważny sygnał dla firm, by komunikowały, co dzieje się z danymi klienta i jak dbają o ich bezpieczeństwo.

 – Rozwój technologii cyfrowych sprawił, że gromadzenie i przetwarzanie danych klientów stało się nieodłącznym elementem strategii marketingowych i sprzedażowych firm na całym świecie. Jednakże, równocześnie z rosnącymi możliwościami zbierania danych, wzrasta również świadomość społeczna dotycząca prywatności i ochrony danych osobowych. Konsumenci coraz bardziej interesują się tym, jakie informacje o nich są zbierane, w jaki sposób są wykorzystywane, oraz jakie są zabezpieczenia, by te dane nie dostały się w niepowołane ręce – dodaje Sebastian Kopiej z Commplace.

Kolejnym elementem skutecznej sprzedaży w Internecie jest zrównoważony rozwój. Klienci internetowi są bardziej świadomi wpływu swoich decyzji zakupowych na zasoby Ziemi. Według Global Sustainability Study, 85 proc. respondentów twierdzi, że zmieniło swoje zachowania zakupowe w stronę zrównoważonego rozwoju. Stosowanie ekologicznych innowacji, takich jak praktyki biznesowe charakteryzujące się niską ilością odpadów, produkcja niezanieczyszczająca środowiska i opakowania ulegające biodegradacji, pokazuje klientom, że zależy Ci na zrównoważonym rozwoju. Warto rozważyć na przykład poinformowanie klientów, że podczas wytwarzania produktów stosujesz przyjazne dla środowiska praktyki pakowania i zrównoważone produkty.

A czego nie lubię konsumenci i czego nie warto robić? Wg IAB Polska 30 proc. klientów narzeka na natrętne reklamy produktów, które wcześniej były przez nich oglądane. Z kolei kolejne 30 proc. konsumentów nie chce kupować u firm, które mają zbyt długi czas dostawy.

 


[1] Badania Linnworks

[2] Raport IAB

[3] https://agic.ge/5-facts-about-what-the-customer-pay-attention-in-during-online-shopping/?lang=en

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Kontri świętuje 18 lat sukcesów w e-commerce Biuro prasowe
2024-07-22 | 10:40

Kontri świętuje 18 lat sukcesów w e-commerce

Kontri specjalizuje się w produkcji i sprzedaży bielizny, odzieży damskiej, zabawek dla dzieci oraz akcesoriów dla zwierząt, obchodzi swoje urodziny. Kontri sp. z o.o. (Polska) oraz
Firma Zbiorniki magazynowe dla rolnictwa. Kiedy warto o nich pomyśleć?
2024-07-22 | 01:00

Zbiorniki magazynowe dla rolnictwa. Kiedy warto o nich pomyśleć?

Rolnictwo jako branża staje się coraz bardziej zaawansowane technologicznie. Popularność zyskuje zastosowanie nawigacji satelitarnej,  obrazowania multispektralnego oraz szeroko rozumiana
Firma BRAK ZDJĘCIA
2024-07-18 | 11:22

Szwedzki fundusz państwowy sfinansuje kontrakt polskiej firmy na Ukrainie

B-Act, inżynieryjna spółka specjalizująca się w doradztwie i nadzorze inwestycji budowlanych, podpisała umowę ze szwedzką firmą Sweco International AB. Kontrakt dotyczy świadczenia usług eksperckich oraz opracowania studium

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.