Komunikaty PR

XXVII edycja programu Przedsiębiorstwo Fair Play

2024-02-20  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

IPED
Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym

Trębacka 4
00-074 Warszawa
iped|kig.pl| |iped|kig.pl
+48 22 630 98 01
www.iped.pl

Podejmowanie właściwych decyzji i wyborów biznesowych staje się coraz trudniejsze. W obliczu szybko zmieniającego się świata, walczących ze sobą sił politycznych i nowych uwarunkowań prawnych łatwo o błąd. Nie jeden przedsiębiorca przekonał się, że bez współpracy opartej na odpowiednich wartościach, szacunku, zaufaniu i przestrzeganiu ustalonych zasad sukcesy mogą okazać się wyjątkowo krótkotrwałe. Program Przedsiębiorstwo Fair Play od ponad 26 lat zachęca polskie przedsiębiorstwa do codziennego stosowania uczciwych norm postępowania w utrzymywanych przez firmy relacjach. Etyka w biznesie to sprawdzony sposób na budowanie trwałej i silnej pozycji firmy.


Czy Twoja firma jest fair play?

Już po raz 27. organizatorzy zapraszają firmy z całej Polski do dołączenia do społeczności Przedsiębiorstw Fair Play i potwierdzenia, że uczciwość jest wartością przewodnią w przedsiębiorstwie. Deklaracje zgłoszeniowe można przesyłać za pomocą elektronicznego formularza. Warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie działalności gospodarczej od co najmniej roku kalendarzowego, poprzedzającego tegoroczną edycję oraz posiadanie siedziby w Polsce. Zgłoszenia mogą wysyłać wszystkie przedsiębiorstwa niezależnie od branży i formy prawnej.

Po przesłaniu deklaracji zgłoszeniowej przedsiębiorstwo przystępuje do wypełnienia elektronicznej ankiety, w której wskazuje najważniejsze informacje dotyczące swojej działalności. W pierwszym etapie oceniana jest kondycja przedsiębiorstwa na podstawie wypełnionej przez nie ankiety. Następnie, w firmach zakwalifikowanych do II etapu, odbywają się wizyty audytorów, którzy weryfikują prawdziwość danych zawartych w ankietach. Jesienią Kapituła Programu podejmie decyzje o przyznaniu poszczególnych nagród. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje uroczyste ogłoszenie wyników.


Przewaga Laureatów na tle innych firm

Otrzymując Certyfikat Przedsiębiorstwo Fair Play firmy zyskują prestiżowe wyróżnienie. To jeden z nielicznych certyfikatów, które przyznawane są w oparciu o dogłębną weryfikację uczestników. Jego uzyskanie stanowi znaczący argument w walce konkurencyjnej i daje przewagę w przetargach i konkursach ofertowych. Oprócz certyfikatu najlepsze firmy danej edycji otrzymują nagrodę główną programu Statuetkę Przedsiębiorstwo Fair Play. W programie przyznawane są także inne nagrody oraz wyróżnienia w kategoriach takich jak ekologia czy innowacyjność.

Przedsiębiorstwa Fair Play wykorzystują logo programu w promocji swojej firmy, dając innym czytelny komunikat, że przedsiębiorstwo działa uczciwie. Używanie go pomaga im wzmocnić zaufanie nie tylko ze strony klientów, ale też dostawców, inwestorów czy potencjalnych pracowników. Jednocześnie konstrukcja programu Przedsiębiorstwo Fair Play i zakres jego działania pomaga w planowaniu strategicznym, zarządzaniu zespołem, wprowadzaniu wielu korzystnych zmian w działalności firmy i dostosowywaniu jej do wymagań rynku.


Społeczność, którą łączą te same wartości

Na przestrzeni 26 lat certyfikat został przyznany ponad 3 100 firmom, w tym zarówno dużym przedsiębiorstwom, jak i tym mniejszym, działającym na lokalnych rynkach. Łącznie do programu napłynęło dotychczas ponad 12 000 zgłoszeń. Grono Laureatów programu tworzy silną społeczność, która daje możliwość nawiązania nowych i korzystnych kontaktów biznesowych. Organizowana na koniec każdej edycji gala gromadzi uczestników, partnerów i organizatorów programu, a także przedstawicieli władz państwowych, samorządowych, organizacji z otoczenia biznesu oraz mediów. To znane, lubiane i cenione przez biznes wydarzenie stanowi doskonałą przestrzeń do dyskusji, wymiany doświadczeń i integracji środowiska oraz nawiązania nowych kontaktów.


Wsparcie ze strony Marszałków Województw

Program Przedsiębiorstwo Fair Play cieszy się mocnym poparciem władz regionalnych. Jest ono dla Laureatów programu ważnym sygnałem, że sposób w jaki rozwijają swoje firmy jest istotny i zdobywa uznanie wśród innych. Uczciwe, stale rozwijające się firmy to wielka korzyść dla otoczenia. Są one siłą napędową swojego regionu – zapewniają miejsca pracy czy wpływy do budżetu gminy lub miasta. Nic więc dziwnego, że po raz kolejny program swoim patronatem obejmują Marszałkowie większości województw. Certyfikat dzięki tak szerokiemu poparciu staje się wyraźną rekomendacją, że z Przedsiębiorstwami Fair Play warto współpracować. Patronatu honorowego udzielili dotychczas: Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Marszałek Województwa Lubelskiego, Marszałek Województwa Lubuskiego, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Marszałek Województwa Świętokrzyskiego, Marszałek Województwa Podkarpackiego, Marszałek Województwa Śląskiego, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Marszałek Województwa Wielkopolskiego.


Szczegółowe zasady programu

Aktualne informacje na temat programu Przedsiębiorstwo Fair Play i udziału w certyfikacji uzyskać można kontaktując się z biurem pod numerem 22 630 98 02 lub na stronie www.fairplay.pl

Organizatorem programu jest  Fundacja Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym – jeden z pierwszych w Polsce niezależnych instytutów badawczych i polskich think tank. Program Przedsiębiorstwo Fair Play jest afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.