Komunikaty PR

XXVII edycja programu Przedsiębiorstwo Fair Play

2024-02-20  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

IPED
Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym

Trębacka 4
00-074 Warszawa
iped|kig.pl| |iped|kig.pl
+48 22 630 98 01
www.iped.pl

Podejmowanie właściwych decyzji i wyborów biznesowych staje się coraz trudniejsze. W obliczu szybko zmieniającego się świata, walczących ze sobą sił politycznych i nowych uwarunkowań prawnych łatwo o błąd. Nie jeden przedsiębiorca przekonał się, że bez współpracy opartej na odpowiednich wartościach, szacunku, zaufaniu i przestrzeganiu ustalonych zasad sukcesy mogą okazać się wyjątkowo krótkotrwałe. Program Przedsiębiorstwo Fair Play od ponad 26 lat zachęca polskie przedsiębiorstwa do codziennego stosowania uczciwych norm postępowania w utrzymywanych przez firmy relacjach. Etyka w biznesie to sprawdzony sposób na budowanie trwałej i silnej pozycji firmy.


Czy Twoja firma jest fair play?

Już po raz 27. organizatorzy zapraszają firmy z całej Polski do dołączenia do społeczności Przedsiębiorstw Fair Play i potwierdzenia, że uczciwość jest wartością przewodnią w przedsiębiorstwie. Deklaracje zgłoszeniowe można przesyłać za pomocą elektronicznego formularza. Warunkiem uczestnictwa jest prowadzenie działalności gospodarczej od co najmniej roku kalendarzowego, poprzedzającego tegoroczną edycję oraz posiadanie siedziby w Polsce. Zgłoszenia mogą wysyłać wszystkie przedsiębiorstwa niezależnie od branży i formy prawnej.

Po przesłaniu deklaracji zgłoszeniowej przedsiębiorstwo przystępuje do wypełnienia elektronicznej ankiety, w której wskazuje najważniejsze informacje dotyczące swojej działalności. W pierwszym etapie oceniana jest kondycja przedsiębiorstwa na podstawie wypełnionej przez nie ankiety. Następnie, w firmach zakwalifikowanych do II etapu, odbywają się wizyty audytorów, którzy weryfikują prawdziwość danych zawartych w ankietach. Jesienią Kapituła Programu podejmie decyzje o przyznaniu poszczególnych nagród. Każdą edycję programu kończy Wielka Gala Finałowa, podczas której następuje uroczyste ogłoszenie wyników.


Przewaga Laureatów na tle innych firm

Otrzymując Certyfikat Przedsiębiorstwo Fair Play firmy zyskują prestiżowe wyróżnienie. To jeden z nielicznych certyfikatów, które przyznawane są w oparciu o dogłębną weryfikację uczestników. Jego uzyskanie stanowi znaczący argument w walce konkurencyjnej i daje przewagę w przetargach i konkursach ofertowych. Oprócz certyfikatu najlepsze firmy danej edycji otrzymują nagrodę główną programu Statuetkę Przedsiębiorstwo Fair Play. W programie przyznawane są także inne nagrody oraz wyróżnienia w kategoriach takich jak ekologia czy innowacyjność.

Przedsiębiorstwa Fair Play wykorzystują logo programu w promocji swojej firmy, dając innym czytelny komunikat, że przedsiębiorstwo działa uczciwie. Używanie go pomaga im wzmocnić zaufanie nie tylko ze strony klientów, ale też dostawców, inwestorów czy potencjalnych pracowników. Jednocześnie konstrukcja programu Przedsiębiorstwo Fair Play i zakres jego działania pomaga w planowaniu strategicznym, zarządzaniu zespołem, wprowadzaniu wielu korzystnych zmian w działalności firmy i dostosowywaniu jej do wymagań rynku.


Społeczność, którą łączą te same wartości

Na przestrzeni 26 lat certyfikat został przyznany ponad 3 100 firmom, w tym zarówno dużym przedsiębiorstwom, jak i tym mniejszym, działającym na lokalnych rynkach. Łącznie do programu napłynęło dotychczas ponad 12 000 zgłoszeń. Grono Laureatów programu tworzy silną społeczność, która daje możliwość nawiązania nowych i korzystnych kontaktów biznesowych. Organizowana na koniec każdej edycji gala gromadzi uczestników, partnerów i organizatorów programu, a także przedstawicieli władz państwowych, samorządowych, organizacji z otoczenia biznesu oraz mediów. To znane, lubiane i cenione przez biznes wydarzenie stanowi doskonałą przestrzeń do dyskusji, wymiany doświadczeń i integracji środowiska oraz nawiązania nowych kontaktów.


Wsparcie ze strony Marszałków Województw

Program Przedsiębiorstwo Fair Play cieszy się mocnym poparciem władz regionalnych. Jest ono dla Laureatów programu ważnym sygnałem, że sposób w jaki rozwijają swoje firmy jest istotny i zdobywa uznanie wśród innych. Uczciwe, stale rozwijające się firmy to wielka korzyść dla otoczenia. Są one siłą napędową swojego regionu – zapewniają miejsca pracy czy wpływy do budżetu gminy lub miasta. Nic więc dziwnego, że po raz kolejny program swoim patronatem obejmują Marszałkowie większości województw. Certyfikat dzięki tak szerokiemu poparciu staje się wyraźną rekomendacją, że z Przedsiębiorstwami Fair Play warto współpracować. Patronatu honorowego udzielili dotychczas: Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Marszałek Województwa Lubelskiego, Marszałek Województwa Lubuskiego, Marszałek Województwa Mazowieckiego, Marszałek Województwa Świętokrzyskiego, Marszałek Województwa Podkarpackiego, Marszałek Województwa Śląskiego, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Marszałek Województwa Wielkopolskiego.


Szczegółowe zasady programu

Aktualne informacje na temat programu Przedsiębiorstwo Fair Play i udziału w certyfikacji uzyskać można kontaktując się z biurem pod numerem 22 630 98 02 lub na stronie www.fairplay.pl

Organizatorem programu jest  Fundacja Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym – jeden z pierwszych w Polsce niezależnych instytutów badawczych i polskich think tank. Program Przedsiębiorstwo Fair Play jest afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność Biuro prasowe
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.