Komunikaty PR

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

2024-04-30  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji. Optymalizacja tras i skrócenie czasu dostaw oraz automatyzacja kompletacji i pakowania w magazynach stają się nieodłącznymi elementami transformacji sektora dostaw pocztowych i kurierskich.

Zielone rewolucje w drodze

W związku z przyjętą przez polski rząd uchwałą w sprawie Polityki Energetycznej Państwa do 2040 roku i rozwojem zeroemisyjnego systemu energetycznego, operatorzy pocztowi i kurierzy stają przed szeregiem wyzwań. Nowe przepisy zmuszają przewoźników do podążania za ideą zrównoważonego rozwoju i poszukiwania takich rozwiązań, które przyniosą korzyści nie tylko dla środowiska, ale i ludzi. W tym też kontekście istotnym krokiem na drodze do zrównoważonego rozwoju będzie optymalizacja procesów dostaw. Wykorzystanie zaawansowanych algorytmów do planowania efektywnych tras już teraz pozwala skrócić dystanse, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa i redukcję emisji gazów cieplarnianych.

– Do tego celu służy nam m.in. monitoring procesu doręczeń w oparciu o system GPS oraz rozwiązania logistyczne, takie jak centralne sortownie przesyłek bezpośrednio na rejony doręczeń oraz wystandaryzowane jednostki transportowe. Stosowane przez nas praktyki wpływają nie tylko na redukcję ilości zużywanego paliwa, ale generują także inne oszczędności. Lepsze wykorzystanie pracy zespołu czy mniejsze zużycie opon i części samochodowych to tylko niektóre z nich – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail – największego w Polsce prywatnego operatora pocztowego.

Ślad węglowy

Chcąc wyjść naprzeciw zielonej transformacji, przedsiębiorstwa starają się mierzyć i niwelować ślad węglowy, zwłaszcza w obszarze dostaw miejskich. Według przepisów, od 2030 roku do centrów miast będą mogły wjeżdżać jedynie samochody spełniające odpowiednie normy emisji, takie jak Euro 5 dla pojazdów benzynowych i Euro 6dT dla samochodów z silnikami diesla. W ramach tych zmian, istotną rolę mogą zacząć odgrywać elektryczne pojazdy dostawcze. Elektryczne samochody i rowery kurierskie nie tylko nie emitują spalin, ale także zmniejszają hałas, przez co wyraźnie minimalizują negatywny wpływ na otoczenie.

– Mierzenie i redukowanie śladu węglowego ma znaczenie nie tylko środowiskowe, lecz również biznesowe. Do zrównoważonego działania zobowiązanych jest coraz więcej firm, w tym także masowych nadawców korespondencji, którzy podobnych działań wymagają od swojego łańcucha dostaw. Sprawia to, że operatorzy pocztowi czy kurierzy powinni mocniej skupić się na kwestiach środowiskowych, nawet jeśli formalnie, jeszcze nie mają takiego obowiązku. Także my dostrzegamy te sygnały płynące z rynku i podejmujemy kroki zmierzające do redukowania emisji oraz optymalizowania naszej działalności pod kątem środowiskowym – mówi prezes zarządu Speedmail, Janusz Konopka.

Eko-przesyłki na fali popularności

Wzrastająca troska o środowisko staje się powszechna, a społeczeństwa w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wpływu swoich działań na ekologię. Według przeprowadzonej w 2022 roku ankiety Sifted Logistics Intelligence „Jak bardzo kupujący dbają o ekologiczną wysyłkę”, ponad połowa ankietowanych jest gotowa płacić więcej za ekologiczną wysyłkę lub opakowanie, a 90 proc. chciałoby zobaczyć adnotację „ekologiczna wysyłka”[1]. Mówiąc o ekologicznych opakowaniach należy mieć na myśli opakowania wykonane na bazie materiałów z recyklingu lub materiałów odnawialnych np. roślinnych, opakowania biodegradowalne oraz pozwalające zmniejszyć ilość odpadów. Dla operatorów pocztowych i kurierskich jest to więc kolejny sygnał, by mocniej zadbać o zrównoważony proces doręczeń.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.


[1]  https://sifted.com/resources/sustainable-shipping-consumer-report/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja Biuro prasowe
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Infrastruktura

Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.