Komunikaty PR

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

2024-04-30  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji. Optymalizacja tras i skrócenie czasu dostaw oraz automatyzacja kompletacji i pakowania w magazynach stają się nieodłącznymi elementami transformacji sektora dostaw pocztowych i kurierskich.

Zielone rewolucje w drodze

W związku z przyjętą przez polski rząd uchwałą w sprawie Polityki Energetycznej Państwa do 2040 roku i rozwojem zeroemisyjnego systemu energetycznego, operatorzy pocztowi i kurierzy stają przed szeregiem wyzwań. Nowe przepisy zmuszają przewoźników do podążania za ideą zrównoważonego rozwoju i poszukiwania takich rozwiązań, które przyniosą korzyści nie tylko dla środowiska, ale i ludzi. W tym też kontekście istotnym krokiem na drodze do zrównoważonego rozwoju będzie optymalizacja procesów dostaw. Wykorzystanie zaawansowanych algorytmów do planowania efektywnych tras już teraz pozwala skrócić dystanse, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa i redukcję emisji gazów cieplarnianych.

– Do tego celu służy nam m.in. monitoring procesu doręczeń w oparciu o system GPS oraz rozwiązania logistyczne, takie jak centralne sortownie przesyłek bezpośrednio na rejony doręczeń oraz wystandaryzowane jednostki transportowe. Stosowane przez nas praktyki wpływają nie tylko na redukcję ilości zużywanego paliwa, ale generują także inne oszczędności. Lepsze wykorzystanie pracy zespołu czy mniejsze zużycie opon i części samochodowych to tylko niektóre z nich – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail – największego w Polsce prywatnego operatora pocztowego.

Ślad węglowy

Chcąc wyjść naprzeciw zielonej transformacji, przedsiębiorstwa starają się mierzyć i niwelować ślad węglowy, zwłaszcza w obszarze dostaw miejskich. Według przepisów, od 2030 roku do centrów miast będą mogły wjeżdżać jedynie samochody spełniające odpowiednie normy emisji, takie jak Euro 5 dla pojazdów benzynowych i Euro 6dT dla samochodów z silnikami diesla. W ramach tych zmian, istotną rolę mogą zacząć odgrywać elektryczne pojazdy dostawcze. Elektryczne samochody i rowery kurierskie nie tylko nie emitują spalin, ale także zmniejszają hałas, przez co wyraźnie minimalizują negatywny wpływ na otoczenie.

– Mierzenie i redukowanie śladu węglowego ma znaczenie nie tylko środowiskowe, lecz również biznesowe. Do zrównoważonego działania zobowiązanych jest coraz więcej firm, w tym także masowych nadawców korespondencji, którzy podobnych działań wymagają od swojego łańcucha dostaw. Sprawia to, że operatorzy pocztowi czy kurierzy powinni mocniej skupić się na kwestiach środowiskowych, nawet jeśli formalnie, jeszcze nie mają takiego obowiązku. Także my dostrzegamy te sygnały płynące z rynku i podejmujemy kroki zmierzające do redukowania emisji oraz optymalizowania naszej działalności pod kątem środowiskowym – mówi prezes zarządu Speedmail, Janusz Konopka.

Eko-przesyłki na fali popularności

Wzrastająca troska o środowisko staje się powszechna, a społeczeństwa w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wpływu swoich działań na ekologię. Według przeprowadzonej w 2022 roku ankiety Sifted Logistics Intelligence „Jak bardzo kupujący dbają o ekologiczną wysyłkę”, ponad połowa ankietowanych jest gotowa płacić więcej za ekologiczną wysyłkę lub opakowanie, a 90 proc. chciałoby zobaczyć adnotację „ekologiczna wysyłka”[1]. Mówiąc o ekologicznych opakowaniach należy mieć na myśli opakowania wykonane na bazie materiałów z recyklingu lub materiałów odnawialnych np. roślinnych, opakowania biodegradowalne oraz pozwalające zmniejszyć ilość odpadów. Dla operatorów pocztowych i kurierskich jest to więc kolejny sygnał, by mocniej zadbać o zrównoważony proces doręczeń.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.


[1]  https://sifted.com/resources/sustainable-shipping-consumer-report/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG Biuro prasowe
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie
Firma Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec
2025-05-29 | 11:15

Browary przyszłości, czyli strategia „Warzymy Lepszy Świat” Grupy Żywiec

Zeroemisyjny proces warzenia piwa w Browarze w Elblągu, 50% energii ze źródeł odnawialnych czy kolejna odsłona kampanii o odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu Trzymaj Pion
Firma Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami
2025-05-28 | 12:00

Koniec z długami. Petsy promuje nowe podejście do opieki nad zwierzętami

Codzienne sytuacje pokazują, że proszenie o opiekę nad zwierzakiem wiąże się często z czymś więcej niż wdzięcznością. Znajoma dokarmia kota podczas urlopu, sąsiad

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.