Komunikaty PR

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

2024-04-30  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji. Optymalizacja tras i skrócenie czasu dostaw oraz automatyzacja kompletacji i pakowania w magazynach stają się nieodłącznymi elementami transformacji sektora dostaw pocztowych i kurierskich.

Zielone rewolucje w drodze

W związku z przyjętą przez polski rząd uchwałą w sprawie Polityki Energetycznej Państwa do 2040 roku i rozwojem zeroemisyjnego systemu energetycznego, operatorzy pocztowi i kurierzy stają przed szeregiem wyzwań. Nowe przepisy zmuszają przewoźników do podążania za ideą zrównoważonego rozwoju i poszukiwania takich rozwiązań, które przyniosą korzyści nie tylko dla środowiska, ale i ludzi. W tym też kontekście istotnym krokiem na drodze do zrównoważonego rozwoju będzie optymalizacja procesów dostaw. Wykorzystanie zaawansowanych algorytmów do planowania efektywnych tras już teraz pozwala skrócić dystanse, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa i redukcję emisji gazów cieplarnianych.

– Do tego celu służy nam m.in. monitoring procesu doręczeń w oparciu o system GPS oraz rozwiązania logistyczne, takie jak centralne sortownie przesyłek bezpośrednio na rejony doręczeń oraz wystandaryzowane jednostki transportowe. Stosowane przez nas praktyki wpływają nie tylko na redukcję ilości zużywanego paliwa, ale generują także inne oszczędności. Lepsze wykorzystanie pracy zespołu czy mniejsze zużycie opon i części samochodowych to tylko niektóre z nich – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail – największego w Polsce prywatnego operatora pocztowego.

Ślad węglowy

Chcąc wyjść naprzeciw zielonej transformacji, przedsiębiorstwa starają się mierzyć i niwelować ślad węglowy, zwłaszcza w obszarze dostaw miejskich. Według przepisów, od 2030 roku do centrów miast będą mogły wjeżdżać jedynie samochody spełniające odpowiednie normy emisji, takie jak Euro 5 dla pojazdów benzynowych i Euro 6dT dla samochodów z silnikami diesla. W ramach tych zmian, istotną rolę mogą zacząć odgrywać elektryczne pojazdy dostawcze. Elektryczne samochody i rowery kurierskie nie tylko nie emitują spalin, ale także zmniejszają hałas, przez co wyraźnie minimalizują negatywny wpływ na otoczenie.

– Mierzenie i redukowanie śladu węglowego ma znaczenie nie tylko środowiskowe, lecz również biznesowe. Do zrównoważonego działania zobowiązanych jest coraz więcej firm, w tym także masowych nadawców korespondencji, którzy podobnych działań wymagają od swojego łańcucha dostaw. Sprawia to, że operatorzy pocztowi czy kurierzy powinni mocniej skupić się na kwestiach środowiskowych, nawet jeśli formalnie, jeszcze nie mają takiego obowiązku. Także my dostrzegamy te sygnały płynące z rynku i podejmujemy kroki zmierzające do redukowania emisji oraz optymalizowania naszej działalności pod kątem środowiskowym – mówi prezes zarządu Speedmail, Janusz Konopka.

Eko-przesyłki na fali popularności

Wzrastająca troska o środowisko staje się powszechna, a społeczeństwa w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wpływu swoich działań na ekologię. Według przeprowadzonej w 2022 roku ankiety Sifted Logistics Intelligence „Jak bardzo kupujący dbają o ekologiczną wysyłkę”, ponad połowa ankietowanych jest gotowa płacić więcej za ekologiczną wysyłkę lub opakowanie, a 90 proc. chciałoby zobaczyć adnotację „ekologiczna wysyłka”[1]. Mówiąc o ekologicznych opakowaniach należy mieć na myśli opakowania wykonane na bazie materiałów z recyklingu lub materiałów odnawialnych np. roślinnych, opakowania biodegradowalne oraz pozwalające zmniejszyć ilość odpadów. Dla operatorów pocztowych i kurierskich jest to więc kolejny sygnał, by mocniej zadbać o zrównoważony proces doręczeń.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.


[1]  https://sifted.com/resources/sustainable-shipping-consumer-report/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Uroczyste Obchody Dnia Strażaka w firmie WIŚNIOWSKI Biuro prasowe
2024-05-20 | 15:55

Uroczyste Obchody Dnia Strażaka w firmie WIŚNIOWSKI

W miniony weekend, tj. 18 maja 2024, odbyły się Wojewódzkie Obchody Dnia Strażaka połączone z 150-leciem Nowosądeckiej Straży Pożarnej oraz 25-leciem Oddziału Powiatowego ZOSP RP.
Firma When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online
2024-05-20 | 01:00

When U Buy – jedna aplikacja, by zarządzać wszystkimi zakupami online

Wygoda, oszczędność czasu i lepsza kontrola nad zakupami – gdy coraz więcej kupujemy online, potrzebujemy wygodnego narzędzia do zarządzania procesem zakupów, by nie musieć
Firma Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ
2024-05-16 | 01:00

Wkrótce otwarcie nowego zakładu produkcyjnego foliQ

W czwartek, 23 maja br. nastąpi oficjalne otwarcie nowego zakładu produkcji nawozów dolistnych foliQ w Aleksandrowie Kujawskim. To kluczowa inwestycja dla Agrii Polska, która

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

Polskie samorządy chcą wdrażać rozwiązania z użyciem sztucznej inteligencji. Wyzwaniem jest brak świadomości, jak zacząć i gdzie można ją zastosować

Robotyzacja i sztuczna inteligencja w biznesie zapoczątkowały już nowy etap rewolucji technologicznej, która nie ominie też sektora publicznego i samorządowego. Jej wdrożenie w urzędach może przynieść duże korzyści m.in. w postaci skrócenia czasu obsługi mieszkańców i odciążenia pracowników administracji, którzy będą w stanie poświęcić więcej czasu na bardziej wymagające zadania. Samorządy są mocno zainteresowane takimi rozwiązaniami, ale barierą wciąż pozostaje m.in. brak świadomości i wiedzy, jak rozpocząć proces ich wdrażania. – Drugą barierą jest strach przed tym, czy roboty zastąpią pracowników, którzy zostaną zwolnieni – podkreśla Tomasz Tybor, dyrektor ds. inteligentnej automatyzacji w Betacom.

Konsument

Organizacje społeczne przestrzegają przed wycofywaniem się z Zielonego Ładu. Koszty poniesie i rolnictwo, i całe społeczeństwo

W ubiegłym tygodniu 140 organizacji społecznych z całej Europy, również z Polski, wystosowało apel do unijnych instytucji przestrzegający przed skutkami odchodzenia od Zielonego Ładu. W ostatnich miesiącach Komisja Europejska zaczęła łagodzić niektóre wymogi, do czego przyczyniły się protesty rolników w krajach członkowskich. – Zielony Ład to nie tylko jest kwestia rolnictwa, ale sprawa nas wszystkich – przekonują ekolodzy. W ich opinii, jeśli nie zostaną podjęte konkretne działania, koszty zaniechań i zmiany klimatu zapłacą wszyscy – zarówno rolnicy, jak i społeczeństwo.

Transport

Polska walczy o utrzymanie pozycji hubu logistycznego w Europie. Będzie to możliwe dzięki inwestycjom w infrastrukturę transportową

Polska stała się już hubem logistyczno-transportowym w środkowej części Europy. Mamy  też dominującą pozycję w tranzycie Wschód – Zachód. Aby utrzymać tę pozycję, konieczne są jednak kolejne inwestycje. Będzie miało to kluczowe znaczenie już po zakończeniu wojny w Ukrainie. Zamknięcie tego etapu wojny i odbudowy Ukrainy, przy dofinansowaniu infrastruktury w Polsce, to duża szansa, aby nasz transport mógł faktycznie się stać pewnym ogniwem łączącym Zachód z Ukrainą – ocenia Przemysław Sekieta, dyrektor Działu Handlowego w Grupie SKAT.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.