Komunikaty PR

Zielony list. Usługi pocztowe także muszą być zrównoważone

2024-04-30  |  06:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

W obliczu narastających wyzwań klimatycznych, branża pocztowa przyjmuje zielone rozwiązania logistyczne jako kluczową odpowiedź na zmieniające się regulacje dotyczące emisji. Optymalizacja tras i skrócenie czasu dostaw oraz automatyzacja kompletacji i pakowania w magazynach stają się nieodłącznymi elementami transformacji sektora dostaw pocztowych i kurierskich.

Zielone rewolucje w drodze

W związku z przyjętą przez polski rząd uchwałą w sprawie Polityki Energetycznej Państwa do 2040 roku i rozwojem zeroemisyjnego systemu energetycznego, operatorzy pocztowi i kurierzy stają przed szeregiem wyzwań. Nowe przepisy zmuszają przewoźników do podążania za ideą zrównoważonego rozwoju i poszukiwania takich rozwiązań, które przyniosą korzyści nie tylko dla środowiska, ale i ludzi. W tym też kontekście istotnym krokiem na drodze do zrównoważonego rozwoju będzie optymalizacja procesów dostaw. Wykorzystanie zaawansowanych algorytmów do planowania efektywnych tras już teraz pozwala skrócić dystanse, a tym samym zmniejszyć zużycie paliwa i redukcję emisji gazów cieplarnianych.

– Do tego celu służy nam m.in. monitoring procesu doręczeń w oparciu o system GPS oraz rozwiązania logistyczne, takie jak centralne sortownie przesyłek bezpośrednio na rejony doręczeń oraz wystandaryzowane jednostki transportowe. Stosowane przez nas praktyki wpływają nie tylko na redukcję ilości zużywanego paliwa, ale generują także inne oszczędności. Lepsze wykorzystanie pracy zespołu czy mniejsze zużycie opon i części samochodowych to tylko niektóre z nich – mówi Janusz Konopka, prezes zarządu Speedmail – największego w Polsce prywatnego operatora pocztowego.

Ślad węglowy

Chcąc wyjść naprzeciw zielonej transformacji, przedsiębiorstwa starają się mierzyć i niwelować ślad węglowy, zwłaszcza w obszarze dostaw miejskich. Według przepisów, od 2030 roku do centrów miast będą mogły wjeżdżać jedynie samochody spełniające odpowiednie normy emisji, takie jak Euro 5 dla pojazdów benzynowych i Euro 6dT dla samochodów z silnikami diesla. W ramach tych zmian, istotną rolę mogą zacząć odgrywać elektryczne pojazdy dostawcze. Elektryczne samochody i rowery kurierskie nie tylko nie emitują spalin, ale także zmniejszają hałas, przez co wyraźnie minimalizują negatywny wpływ na otoczenie.

– Mierzenie i redukowanie śladu węglowego ma znaczenie nie tylko środowiskowe, lecz również biznesowe. Do zrównoważonego działania zobowiązanych jest coraz więcej firm, w tym także masowych nadawców korespondencji, którzy podobnych działań wymagają od swojego łańcucha dostaw. Sprawia to, że operatorzy pocztowi czy kurierzy powinni mocniej skupić się na kwestiach środowiskowych, nawet jeśli formalnie, jeszcze nie mają takiego obowiązku. Także my dostrzegamy te sygnały płynące z rynku i podejmujemy kroki zmierzające do redukowania emisji oraz optymalizowania naszej działalności pod kątem środowiskowym – mówi prezes zarządu Speedmail, Janusz Konopka.

Eko-przesyłki na fali popularności

Wzrastająca troska o środowisko staje się powszechna, a społeczeństwa w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wpływu swoich działań na ekologię. Według przeprowadzonej w 2022 roku ankiety Sifted Logistics Intelligence „Jak bardzo kupujący dbają o ekologiczną wysyłkę”, ponad połowa ankietowanych jest gotowa płacić więcej za ekologiczną wysyłkę lub opakowanie, a 90 proc. chciałoby zobaczyć adnotację „ekologiczna wysyłka”[1]. Mówiąc o ekologicznych opakowaniach należy mieć na myśli opakowania wykonane na bazie materiałów z recyklingu lub materiałów odnawialnych np. roślinnych, opakowania biodegradowalne oraz pozwalające zmniejszyć ilość odpadów. Dla operatorów pocztowych i kurierskich jest to więc kolejny sygnał, by mocniej zadbać o zrównoważony proces doręczeń.


Speedmail to największy w Polsce niezależny operator pocztowy. Firma doręcza przesyłki listowe i marketingowe poprzez sieć ponad 100 placówek zlokalizowanych w większości dużych i średnich miast kraju. Oferta Speedmail adresowana jest do firm takich jak: banki, operatorzy telekomunikacyjni, telewizje kablowe, firmy ubezpieczeniowe, ale też do agencji marketingowych, fundacji, samorządów oraz spółek miejskich. Jej konkurencyjną przewagę stanowią zarówno elastyczność cenowa, jak i najnowsze rozwiązania IT: śledzenie wszystkich przesyłek, monitoring listonoszy on-line czy aplikacja do zarządzania korespondencją. Dzięki zintegrowaniu z największymi drukarniami korespondencji i firmami konfekcyjnymi, Speedmail zapewnia pełną automatyzację wysyłek masowych. Działalność firmy wyróżnia zastosowanie sprawdzonych rozwiązań logistycznych, ale także dbałość o bezpieczeństwo obrotu pocztowego. Marka Speedmail budowana jest w oparciu o najlepsze praktyki i doświadczenia rynków europejskich.


[1]  https://sifted.com/resources/sustainable-shipping-consumer-report/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024 Biuro prasowe
2024-11-28 | 13:00

Maxi Zoo z wyróżnieniem Friendly Workplace 2024

Maxi Zoo, lider w branży zoologicznej, zostało wyróżnione prestiżowym godłem „Friendly Workplace 2024” za swoje nowoczesne podejście do zarządzania relacjami z
Firma Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.
2024-11-28 | 09:30

Poszerzenie składu Zarządu FBSerwis S.A.

26 listopada br. Rada Nadzorcza FBSerwis S.A. podjęła decyzję o poszerzeniu składu Zarządu FBSerwis S.A. – spółki należącej do Grupy Budimex, zajmującej się gospodarką
Firma Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?
2024-11-27 | 12:00

Język finansów – co każdy menedżer rozumieć powinien?

OPEX, CAPEX, ROI, ROE, ROCE, narzut, marża – znajomość finansowej terminologii nie powinna być zarezerwowana w firmie dla dyrektora finansowego czy członków zarządu. Finanse są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja

Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.

Infrastruktura

Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców

W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.

Problemy społeczne

40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem

Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.