Fracht FWO – kolejne dostawy wyposażenia elektrowni wiatrowych z Polski do USA
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, w pierwszym kwartale tego roku zorganizował kolejną dostawę door-to-door transformatorów wraz z akcesoriami o łącznej wadze 240 ton. Miejscem przeznaczenia urządzeń była elektrownia wiatrowa w amerykańskim stanie Ohio, gdzie zostały dostarczone przy wykorzystaniu transportu drogowego, morskiego i kolejowego.
Przewożonym ładunkiem były transformatory, odebrane z fabryki w Polsce, każdy o wadze 85 ton oraz wysokości powyżej 4 m, wraz z akcesoriami o łącznej wadze 70 ton. Do zadań zespołu Fracht FWO Polska należała organizacja całego łańcucha logistycznego, od załadunku urządzeń w Polsce do posadowienia na fundamentach. Zespół specjalistów z Działu Project Cargo odpowiednio zorganizował środki transportu, odprawę celną i przygotował dokumentację niezbędną do sprawnego przebiegu transportu. Pracownicy Fracht FWO zadbali o profesjonalne zabezpieczenia ładunku oraz specjalistyczny sprzęt do przeładunków w portach morskich jak również w miejscu posadowienia urządzeń.
Trzy etapy transportu
Transformatory wraz z oprzyrządowaniem zostały odebrane z fabryki, skąd na specjalistycznych naczepach drogowych, przewieziono je do portu morskiego w Bremerhaven. Tu zostały załadowane na statek typu ro-ro, na pokładzie którego ładunek popłynęły do USA. Kolejnym etapem był przeładunek w porcie Baltimore oraz zapewnienie jak najszybszego i bezpiecznego transportu transformatorów. Spedytorzy Fracht FWO wykorzystali tutaj dedykowane specjalistyczne wagony kolejowe jakimi dysponuje Fracht USA.
Warto tutaj wspomnieć, iż w ostatnim czasie Fracht FWO zrealizował też dostawę morską z USA do Europy 63-tonowej prasy, z częściami i akcesoriami, przeznaczonymi na linię produkcyjną w jednej z fabryk klienta firmy. Ze względu na specyfikę i wagę ładunku, przy transporcie tym razem z portu Baltimore do Antwerpii również wykorzystano serwis typu ro-ro gdyż ciężar prasy znacznie przekraczał dopuszczalne obciążenie kontenerów typu flat rack, powszechnie używanych na standardowych serwisach kontenerowych. Urządzenia zostały więc załadowane na specjalistyczne platformy wykorzystywane w tego rodzaju transporcie morskim i bezpiecznie dostarczone do Europy.
Fracht w USA
Fracht FWO Polska już od kilkunastu lat realizuje dostawy na kierunku amerykańskim. Firma organizuje transporty różnych grup towarowych w zakresie frachtu morskiego i lotniczego oraz project cargo i ponadgabarytowych, w imporcie i eksporcie. Doskonałym partnerem jest amerykańska spółka Grupy Fracht, Fracht USA, z kilkunastoma oddziałami w kluczowych lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych. Fracht USA jako lokalny operator kolejowy posiada własny tabor specjalistycznych wagonów do transportu ładunków ciężkich, co znacznie upraszcza organizację transportów zarówno w Stanach jak również i w Kanadzie, czyniąc firmę liderem przewozów ładunków ciężkich i ponadgabarytowych na rynku północnoamerykańskim.
W 2018 roku Fracht FWO Polska został uhonorowany Nagrodą Uznania przez Konsulat Generalny Rzeczypospolitej Polskiej w Nowym Jorku za znaczący wkład w rozwój polsko - amerykańskiego partnerstwa gospodarczego.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.