FREE NOW w 2022 roku rozwinie się jako Super App mobilności miejskiej
FREE NOW
Warszawa
01-205 Warszawa
press|free-now.com| |press|free-now.com
+48 530 121 652
www.free-now.com/pl
Eksperci przewidują, że rynek multimobilności miejskiej osiągnie 11,9 miliardów Euro w ciągu najbliższych dwóch lat. Platforma FREE NOW w swoim najnowszym raporcie “Mobility as a Service 2022” prezentuje najnowsze trendy, które wyznaczą przyszłość mobilności miejskiej na świecie.
Według raportu FREE NOW, jednym z głównych kierunków rozwoju transportu jest Mobility as a Service. To koncepcja transportu opartego na ekosystemie mobilności miejskiej, łączącego ofertę wielu przewoźników, w ramach jednolitego systemu wynajmu i bezgotówkowe płatności. Odpowiedzią na trend MaaS jest Super App mobilności miejskiej, czyli rodzaj platformy integrującej różne opcje mobilności w ramach jednej aplikacji - od wynajmu po płatność.
FREE NOW jako Super App mobilności miejskiej
W kierunku multimobilności podąża już FREE NOW, które zaledwie w ciągu 2021 roku dokonało integracji współdzielonych usług znanych operatorów, udostępniając ponad 125 tysięcy pojazdów, takich jak: e-hulajnogi, e-skutery, e-rowery, a także auta na minuty. W 2022 roku platforma planuje zintegrować kolejnych 10-ciu partnerów, a także transport publiczny i długoterminowy wynajem aut. Partnerstwa z usługami zewnętrznych operatorów, dostępnych w danym mieście i czasie, to strategia FREE NOW, która pomoże rozwiązać problemy miast, bez dodawania kolejnego sprzętu na ulice.
W 2021 roku aż 27% użytkowników FREE NOW po raz pierwszy skorzystało z nowych opcji transportu przez aplikację, a w bieżącym roku ten odsetek będzie sukcesywnie wzrastać. Wśród miast, w których FREE NOW notuje najwięcej przejazdów multimobilnych jest Gdańsk, w którym w ramach aplikacji są dostępne e-hulajnogi dwóch operatorów. W Polsce, dzięki zintegrowaniu e-hulajnóg marki TIER oraz marki Dott, platforma FREE NOW daje dostęp do największej liczby współdzielonych jednośladów, stanowiących łącznie jedną trzecią wszystkich tego typu urządzeń na rynku.
Wzrost popytu na przejazdy z kierowcą i ekomobilność
W 2021 roku FREE NOW odbudowało i utrzymało wolumen zamówień przejazdów z kierowcą od początków pandemii. Liczba przejazdów na platformie wzrosła o ponad 40%. Polski rynek utrzymuje mocną pozycję wśród krajów europejskich z najwyższym popytem na przejazdy zamawiane przez aplikację. Warszawa zajmuje 4. miejsce na 170 miast, w których FREE NOW jest dostępne, pod względem największej liczby przejazdów z kierowcą w 2021 roku, wyprzedzając tym samym Madryt i Berlin.
Użytkownicy zwracają także uwagę na ekologiczny aspekt transportu na żądanie. FREE NOW odnotowało 79% wzrost liczby przejazdów elektrycznymi taksówkami i autami, w porównaniu z 2020 rokiem. W Polsce, odsetek ten wynosił 60%, a w krajach takich jak Hiszpania, nawet blisko 800%.
Marc Berg, CEO FREE NOW, powiedział: Wraz z naszymi partnerami dostarczamy użytkownikom w pełni zintegrowany ekosystem mobilności. Nadal jednak naszą operacyjną bazą pozostaje ride-hailing, czyli przejazdy z kierowcą. W 2022 roku chcemy zapewnić, że ten trzon pozostanie na tyle silny, że dodatkowo będziemy dalej rozwijać inne opcje transportowe. Ten rok rozpoczęliśmy wielkimi krokami w tym kierunku, czyli integracją z Dott, SHARE NOW oraz kilkoma innymi lokalnymi partnerami. W 2022 roku multimobilność wejdzie do mainstreamu i dotrze do większej liczby odbiorców. Patrząc dalej w przyszłość, wiemy, że nie ma w niej miejsca na prywatne auta. Przyszłość mobilności należy poszukiwać́ w holistycznym ekosystemie transportowym, polegającym na współpracy i partnerstwie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.