FREE NOW w 2022 roku rozwinie się jako Super App mobilności miejskiej
FREE NOW
Warszawa
01-205 Warszawa
press|free-now.com| |press|free-now.com
+48 530 121 652
www.free-now.com/pl
Eksperci przewidują, że rynek multimobilności miejskiej osiągnie 11,9 miliardów Euro w ciągu najbliższych dwóch lat. Platforma FREE NOW w swoim najnowszym raporcie “Mobility as a Service 2022” prezentuje najnowsze trendy, które wyznaczą przyszłość mobilności miejskiej na świecie.
Według raportu FREE NOW, jednym z głównych kierunków rozwoju transportu jest Mobility as a Service. To koncepcja transportu opartego na ekosystemie mobilności miejskiej, łączącego ofertę wielu przewoźników, w ramach jednolitego systemu wynajmu i bezgotówkowe płatności. Odpowiedzią na trend MaaS jest Super App mobilności miejskiej, czyli rodzaj platformy integrującej różne opcje mobilności w ramach jednej aplikacji - od wynajmu po płatność.
FREE NOW jako Super App mobilności miejskiej
W kierunku multimobilności podąża już FREE NOW, które zaledwie w ciągu 2021 roku dokonało integracji współdzielonych usług znanych operatorów, udostępniając ponad 125 tysięcy pojazdów, takich jak: e-hulajnogi, e-skutery, e-rowery, a także auta na minuty. W 2022 roku platforma planuje zintegrować kolejnych 10-ciu partnerów, a także transport publiczny i długoterminowy wynajem aut. Partnerstwa z usługami zewnętrznych operatorów, dostępnych w danym mieście i czasie, to strategia FREE NOW, która pomoże rozwiązać problemy miast, bez dodawania kolejnego sprzętu na ulice.
W 2021 roku aż 27% użytkowników FREE NOW po raz pierwszy skorzystało z nowych opcji transportu przez aplikację, a w bieżącym roku ten odsetek będzie sukcesywnie wzrastać. Wśród miast, w których FREE NOW notuje najwięcej przejazdów multimobilnych jest Gdańsk, w którym w ramach aplikacji są dostępne e-hulajnogi dwóch operatorów. W Polsce, dzięki zintegrowaniu e-hulajnóg marki TIER oraz marki Dott, platforma FREE NOW daje dostęp do największej liczby współdzielonych jednośladów, stanowiących łącznie jedną trzecią wszystkich tego typu urządzeń na rynku.
Wzrost popytu na przejazdy z kierowcą i ekomobilność
W 2021 roku FREE NOW odbudowało i utrzymało wolumen zamówień przejazdów z kierowcą od początków pandemii. Liczba przejazdów na platformie wzrosła o ponad 40%. Polski rynek utrzymuje mocną pozycję wśród krajów europejskich z najwyższym popytem na przejazdy zamawiane przez aplikację. Warszawa zajmuje 4. miejsce na 170 miast, w których FREE NOW jest dostępne, pod względem największej liczby przejazdów z kierowcą w 2021 roku, wyprzedzając tym samym Madryt i Berlin.
Użytkownicy zwracają także uwagę na ekologiczny aspekt transportu na żądanie. FREE NOW odnotowało 79% wzrost liczby przejazdów elektrycznymi taksówkami i autami, w porównaniu z 2020 rokiem. W Polsce, odsetek ten wynosił 60%, a w krajach takich jak Hiszpania, nawet blisko 800%.
Marc Berg, CEO FREE NOW, powiedział: Wraz z naszymi partnerami dostarczamy użytkownikom w pełni zintegrowany ekosystem mobilności. Nadal jednak naszą operacyjną bazą pozostaje ride-hailing, czyli przejazdy z kierowcą. W 2022 roku chcemy zapewnić, że ten trzon pozostanie na tyle silny, że dodatkowo będziemy dalej rozwijać inne opcje transportowe. Ten rok rozpoczęliśmy wielkimi krokami w tym kierunku, czyli integracją z Dott, SHARE NOW oraz kilkoma innymi lokalnymi partnerami. W 2022 roku multimobilność wejdzie do mainstreamu i dotrze do większej liczby odbiorców. Patrząc dalej w przyszłość, wiemy, że nie ma w niej miejsca na prywatne auta. Przyszłość mobilności należy poszukiwać́ w holistycznym ekosystemie transportowym, polegającym na współpracy i partnerstwie.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.