Freya Capital – nowy fundusz inwestycyjny w Polsce!
Freya Capital to fundusz Venture Capital, którego celem jest wsparcie inwestycyjne firm na wczesnym etapie rozwoju. Fundusz został wyłoniony w najnowszej edycji programu PFR Starter. Jego całkowita kapitalizacja wynosi ok. 64 mln zł.
Freya Capital zamierza inwestować w przedsiębiorstwa na wczesnym etapie rozwoju (seed / early stage), prowadzące działalność w Europie, o dużym potencjale wzrostu oraz z planami ekspansji na rynki międzynarodowe. W ramach współpracy, fundusz będzie wspierał przedsiębiorstwa zarówno merytorycznie, jak i biznesowo, korzystając przy tym z wiedzy swoich partnerów.
Fundusz Freya Capital został powołany przez zespół doświadczonych przedsiębiorców – Huberta Anyżewskiego, Zbigniewa Barwicza, Jana Grochowicza, Michała Lewandowskiego, którzy przed utworzeniem Freya Capital założyli, rozwinęli i sprzedali w sumie ponad 10 spółek. Ich łączna wartość przekroczyła 800 mln zł.
Założyciele funduszu przeprowadzili również lub uczestniczyli przy ponad 100 różnego rodzaju transakcjach – od finansowania zalążkowego seed, przez późniejsze rundy finansowania, aż do wyjść z inwestycji o łącznej wartości ponad 3,7 mld zł. Dzięki temu, Partnerzy Zarządzający Freya Capital posiadają szerokie, międzynarodowe doświadczenie w obszarze prowadzenia biznesu oraz rozwoju różnych firm, w tym także startupów. W swoich dotychczasowych karierach brali oni udział w każdym z istotnych etapów rozwoju nowoczesnych przedsiębiorstw – zarówno w Polsce, jak i za granicą – jako inwestorzy, doradcy oraz menedżerowie. W wyniku połączenia tych doświadczeń i współpracy z wieloma międzynarodowymi podmiotami (w szczególności z Europy, Kanady, USA i Azji), Freya Capital oferuje swoim partnerom nie tylko zaangażowanie kapitałowe, ale również kompleksowe wsparcie produktowe, biznesowe i operacyjne.
– Freya Capital powstała, aby wesprzeć młode, polskie firmy nie tylko finansowo, ale i merytorycznie, oferując im tzw. pakiet smart money. Twórcy start-upów są ekspertami przede wszystkim w zakresie oferowanych przez siebie produktów lub usług, a często nie w obszarze rozwoju firmy. My im w tym pomożemy – kontynuując i rozwijając zresztą to, co robimy od ponad 25 lat. Każdy z założycieli Freya Capital ma doświadczenie w budowaniu własnych przedsiębiorstw oraz w pracy z krajowymi i międzynarodowymi projektami biznesowymi. Znamy i rozumiemy otoczenie rynkowe, dzięki temu wiemy, jak odpowiednio przygotować biznes do skalowania oraz pozyskania kolejnych rund finansowania – powiedział Zbigniew Barwicz, Współzałożyciel i Partner Zarządzający Freya Capital. – Naszym długoterminowym celem jest wsparcie około 25 firm. Na rozwój jednego projektu możemy przeznaczyć do 4 mln złotych. Przy większych przedsięwzięciach nie wykluczamy także koinwestycii z innymi funduszami – dodał Zbigniew Barwicz.
Całkowita kapitalizacja funduszu, który działa w ramach programu PFR Starter, to 64 mln zł. Na rozwój swojej działalności Freya Capital uzyskała maksymalną pulę środków, jakie przyznaje PFR Ventures jednemu podmiotowi.
Freya Capital:
Freya Capital to fundusz Venture Capital z siedzibą w Warszawie, którego celem jest wsparcie podmiotów poszukujących finansowania na rozwój innowacji i technologii. Fundusz inwestuje przede wszystkim w projekty będące na wczesnym etapie rozwoju (seed / early stage) i nie ogranicza swojej działalności inwestycyjnej do ściśle określonych sektorów i branż. Fundusz Freya Capital inwestuje w projekty na terenie Europy.
Fundusz Freya Capital został powołany w 2021 roku przez zespół doświadczonych przedsiębiorców, którzy
z międzynarodowym rynkiem finansowym i inwestycyjnym związani są od kilkunastu lat - Huberta Anyżewskiego, Zbigniewa Barwicza, Jana Grochowicza i Michała Lewandowskiego.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.