Frigo Logistics rozwija dział frachtu morskiego, lotniczego i kolejowego
Wiodący operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych – a także dla produktów dry i fresh, farmaceutycznych oraz płynnych produktów spożywczych przy użyciu wyspecjalizowanych cystern – wciąż rozwija swoją działalność. Tym razem znacząco poza granice Polski.
- Frigo Logistics rozpoczęło obsługę tzw. transportu multimodalnego – kolejowego, morskiego i lotniczego.
- W ramach utworzonego Działu Frachtu Lotniczego i Morskiego w Błoniu k. Warszawy, firma zwiększa swoje doświadczenie realizując transporty, również niespożywcze, do miejsc z całego świata.
- Jednym z ważniejszych projektów firmy jest transport kontenerów chłodniczych (tzw. reeferów) do Chin, drogą kolejową.
Mimo najtrudniejszej od lat sytuacji na globalnym rynku spedycyjnym – spowodowanym pandemią COVID-19, ogromnymi podwyżkami stawek m.in. za transporty morskie, a teraz również wojną w Ukrainie – popyt na transporty międzynarodowe jest niezmiennie wysoki. To sprawia, że w tym dynamicznym obszarze swoje miejsce z sukcesem odnajdują kolejne podmioty, takie jak np. mocno ugruntowane na polskim rynku Frigo Logistics.
Dzięki rozwojowi firmy o kolejną gałąź działalności, jaką jest transport multimodalny na skalę międzynarodową, Frigo Logistics realizuje teraz globalnie dostawy produktów świeżych i mrożonych oraz niespożywczych, np. opakowań do żywności, sprzętów elektronicznych czy nawet podzespołów i komponentów dla branży automotive. Zasięg działań operatora obecnie obejmuje praktycznie cały świat.
– Cieszę się, że nasze doświadczenie w zakresie logistyki mamy szansę przenieść na znacznie większą skalę. Dzięki zaufaniu partnerów – obecnych, ale także nowych – realizujemy liczne transporty spożywcze, jak m.in. import mrożonych produktów z Dalekiego Wschodu czy eksport mrożonek na Bliski Wschód. Jako nieliczni w Polsce organizujemy również transporty kolejowe w temperaturze kontrolowanej do Chin. To niezwykle ciekawy i rozwojowy rynek. Wszystko to buduje nasz profesjonalizm na arenie międzynarodowej i pozwala na włączenie w nasze portfolio również spedycji produktów niespożywczych, chociaż to właśnie żywność była i jest podstawą naszej działalności – mówi Łukasz Wyszkowski, Kierownik Działu Frachtu Morskiego i Lotniczego Frigo Logistics.
Rozwój multimodalnej, międzynarodowej działalności Frigo Logistics umożliwia m.in. zbudowany zespół doświadczonych ekspertów oraz przystąpienie do międzynarodowej organizacji CLN (Combined Logistics Networks). Firma planuje również wstąpić do Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA – The International Air Transport Association), co pozwoli jej na bezpośrednią współpracę ze wszystkimi liniami lotniczymi na świecie.
– Realizujemy wiele ciekawych projektów i rośniemy z każdym miesiącem. Jestem niezwykle dumny z budowanych przeze mnie działów i tego, jak szybko rozszerzamy naszą działalność. Dynamika rozwoju jest na tyle intensywna, że rozpoczęliśmy już poszukiwania lokalizacji na kolejny magazyn Frigo Logistics. Wierzę, że będzie to kolejny krok do sukcesywnego rozwoju tego obszaru w bogatym portfolio firmy – dodaje Łukasz Wyszkowski, Kierownik Działu Frachtu Morskiego i Lotniczego Frigo Logistics.
Kompleksowe świadczenia usług w transporcie kolejowym, morskim i lotniczym Frigo Logistics opierają się m.in. na eksporcie i imporcie w systemie door to door, odprawach celnych i fiskalnych oraz ubezpieczeniu cargo w zakresie all risk. Co więcej, w przypadku ładunków w transporcie lotniczym, Frigo Logistics dostarcza własnym transportem drogowym przesyłkę w serwisie konsolidacyjnym lub dedykowanym.
W przypadku transportu morskiego, operator zapewnia doradztwo w zakresie handlu zagranicznego, uzgadniania kontraktowej bazy dostawy zgodnie z INCOTERMS 2010 (ang. International Commercial Terms), tj. Międzynarodowymi Regułami Handlu oraz prawidłowości wymaganych dokumentów handlowych i transportowych.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.