Komunikaty PR

Fujitsu wprowadza rozwiązanie automatyzujące weryfikację kontrahentów

2020-08-19  |  11:01
Biuro prasowe
Kontakt

Kinga Woźniakowska
W dobrym tonie. PR



kinga|prwdobrymtonie.pl| |kinga|prwdobrymtonie.pl
+48663416733
prwdobrymtonie.pl
Do pobrania docx ( 0.07 MB )

Żmudne i powtarzalne czynności można zautomatyzować, tym samym zapewniając sobie przestrzeń na działania twórcze. Robotyzacja coraz odważniej wkracza do biur, przejmuje te zadania, które powtarzalne i uciążliwe w realizacji dla ludzi. Jak przebiega proces automatyzacji w przypadku weryfikacji rachunków w Białej Liście Ministerstwa Finansów?

Oddelegowanie wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników do czynności monotonnych czy nudnych jest dla firmy kosztowne. Mechanicznie wykonywane zadań przez człowieka mogą rodzić liczne błędy i niedopatrzenia – zwłaszcza jeśli mowa o dużej ilości dokumentacji, a czas takich procesów jest wręcz nieograniczony. Dlatego na znaczeniu zyskują dziś systemy automatyzujące monotonne procesy.

Biała Lista

Aby ułatwić przedsiębiorcom weryfikowanie czy ich kontrahenci są czynnymi podatnikami VAT oraz by umożliwić potwierdzenia numerów rachunków bankowych, Ministerstwo Finansów 1 września 2019 r. uruchomiło Wykaz Informacji o Podatnikach VAT, tzw. Białą Listę Ministerstwa Finansów. Wykaz zastąpił dotychczas funkcjonujące listy, dzięki czemu znacznie usprawnił kwestię weryfikacji, ale mimo wszystko wciąż wielu czynności należy dokonać w sposób ręczny, który może generować wiele pomyłek i pochłania dużo czasu.

Podstawową opcją do sprawdzenia partnera jest ręczna weryfikacja. Cały proces zaczyna się od przygotowania propozycji płatności i weryfikacji, czy każda linia faktury przekracza kwotę 15 tys. zł. Następnie konieczne jest zapisanie numeru rachunku i sprawdzenie czy jest on zgodny ze standardem NRB. Po tym należy ręcznie zweryfikować czy numer konta znajduje się na Białej Liście Ministerstwa Finansów. Ostatnim krokiem jest przygotowanie potwierdzenia dokonania weryfikacji – w formie pliku PDF, który musi zawierać szczegółową datę i godzinę wyszukania rekordu oraz swój unikalny numer weryfikacyjny. Czynności te należy wykonać dla każdej faktury o kwocie powyżej 15 tys. zł.

 - Cały proces weryfikacji kontrahentów może dla wielu wydawać się skomplikowany, tym bardziej, że na poszczególnych etapach istnieje duże ryzyko pomyłki. Przy większej ilości faktur czas trwania tego działania może być naprawdę długi, a co więcej są to czynności niezwykle monotonne, odtwórcze. W przypadku faktur w obcej walucie lub w przypadku podzielonej płatności (split-payment) trzeba koniecznie dodatkowo pobierać kursy walut i przeliczać te kwoty ponownie, co znacznie wydłuża czas – mówi Jerzy Sorokowski, IT architekt Fujitsu.

Automatyzacja, której potrzebujesz

- Z uwagi na fakt, że te działania są monotonne, powtarzalne – z niewielkimi odstępstwami od reguł – można ten proces w pełni zautomatyzować. Robotic Processes Automation, to rozwiązania, które mają za zadanie zastąpić człowieka w przypadku właśnie takich regularnych czynności, tym samym niwelując ryzyko pomyłki, oszczędzając czas na inne zadania oraz skracając czas weryfikacji. RPA naśladuje sposób interakcji człowieka z aplikacjami – mówi Jerzy Sorokowski, architekt rozwiązań z zakresu automatyzacji, robotyzacji, samoobsługi.

Wprowadzenie Robotic Processes Automation do weryfikacji rachunków w Białej Liście proces rozpoczyna się od przetwarzania przez system wprowadzonej dokumentacji. Wyodrębnione zostają wszystkie faktury – w tym numery rachunków, na które mają być zrealizowane przelewy. Robot sprawdza czy wszystkie kwoty widniejące na rachunkach przekraczają 15 tys. zł. Automatycznie następuje również przeliczanie kwot wyrażonych w innych walutach lub w formie rozdzielonej płatności. Następuje selekcja rachunków, które system musi sprawdzić na Białej Liście Ministerstwa Finansów. W dalszej kolejności system dokonuje kluczowych czynności – uzupełniając na stronie Ministerstwa Finansów wymagane pola danymi pozyskanymi z adekwatnych faktur. Co ważne – cały ten proces następuje w pełni automatycznie – bez konieczności ingerencji człowieka.

W sytuacji, w której dany rachunek nie zostaje odnaleziony na stronie Ministerstwa Finansów osoba kontrolująca czynności otrzyma odpowiedni komunikat.

- Cały proces trwa ok. 5-8 minut i jest uzależniony od ilości rachunków i faktur wyznaczonych do weryfikacji. Z pewnością jednak jest znacznie krótszy, niż tradycyjna weryfikacja prowadzona w pełni przez człowieka. Proces w przypadku Robotic Processes Automation zakończony jest pobraniem kompleksowego raportu w formacie xls, w którym zawarte są wszystkie cenne informacje na temat sprawdzanych dokumentów – tłumaczy Jerzy Sorokowski z Fujitsu Polska.

Robotyzacja procesów biznesowych w cenie

Wprowadzenie systemów automatyzujących pozwala człowiekowi skoncentrować się na działaniach twórczych, uwalniając go od żmudnych procesów opartych na powtarzalnym schemacie.

- Robotyzacja procesów biznesowych doskonale sprawdzi się w przypadkach częstego wykonywania automatyzowanych elementów procesu, stabilnych procesów lub działań, z którymi współdziała robot. Także proste reguły z małą liczbą wyjątków i sytuacji niestandardowych dobrze będą współgrały z RPA. Obecnie firmy podejmując decyzje o wprowadzeniu robotyzacji stoją przed wyzwaniami biznesowymi, technicznymi i kosztowymi – mówi Jerzy Sorokowski.  

- Warto także zwrócić uwagę na fakt, że dojrzałe systemy RPA wyróżniają się wysokim poziomem bezpieczeństwa – przechowywane dane są szyfrowane, następuje uwierzytelnianie, czy też autoryzacja. Użytkownicy otrzymują możliwość zarządzania kluczami do szyfrowania i gwarancję bezpieczeństwa transmisji danych w sieci. Co również istotne – monitorowana jest praca robotów, a także ocenie podlegają korzyści finansowych wynikających ze stosowania systemów – dodaje Jerzy Sorokowski, IT architekt Fujitsu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: W dobrym tonie. PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc. Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:20

Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. zwiększyła liczbę użytkowników aplikacji Yanosik, czyli
IT i technologie Sekret sukcesu AVoIP? Elastyczność w wyborach
2024-07-25 | 11:00

Sekret sukcesu AVoIP? Elastyczność w wyborach

Technologie AV i protokół internetowy (IP) połączyły siły, przynosząc rewolucyjne zmiany w branży. Ta dynamiczna integracja oferuje bardziej ekonomiczne i dostępne rozwiązania,
IT i technologie PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH
2024-07-24 | 12:30

PROJEKTORY PANASONIC OŻYWIAJĄ STAROŻYTNY EFEZ W MUZEUM DOŚWIADCZEŃ IMMERSYJNYCH

Projektory laserowe DLP Panasonic zostały wybrane przez tureckie muzeum ze względu na swoją rozdzielczość 4K i wysoką jasność, które są niezbędne do projekcji na dużą skalę w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.