Fundacja Muszkieterów wspiera potrzebujących już od 20 lat
Havas PR Warsaw
ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Fundacja Muszkieterów, którą współtworzą właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché, i której działania wspierają pracownicy sklepów oraz centrali Grupy Muszkieterów, niesie pomoc już od 20 lat. Fundacja powstała, by wspierać osoby w trudnej sytuacji życiowej, a jej działalność była wielokrotnie doceniana w najważniejszych rankingach społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce. Od początku istnienia Fundacji przekazano za jej pośrednictwem 20 mln zł na cele społeczne i charytatywne.
Działalność prospołeczna wpisana jest na stałe w strategię realizowaną przez Grupę Muszkieterów. Właścicieli sklepów Intermarché i Bricomarché wyróżnia bliska współpraca z lokalnymi instytucjami i więź z lokalną społecznością, dzięki czemu dokładnie znają jej potrzeby. By jeszcze lepiej na nie odpowiadać, w 2002 roku założyli oni Fundację Muszkieterów, której głównym zadaniem jest wspieranie potrzebujących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej, w tym przede wszystkim dzieci. Fundacja podejmuje na co dzień liczne inicjatywy dobroczynne i akcje cykliczne, takie jak „Wakacje z Muszkieterami” czy „Place Zabaw – Muszkieterowie”. Od początku swojej działalności przekazała aż 20 mln zł na różnego rodzaju cele społeczne i charytatywne.
W 2021 roku odbyła się 4. edycja „Wakacji z Muszkieterami”, akcji, dzięki której dzieci w wieku od 8 do 14 lat z rodzin niezamożnych oraz przebywające w ośrodkach wychowawczo-opiekuńczych, a także podopieczni domów dziecka i rodzin zastępczych, mogą pojechać na swoje pierwsze w życiu wakacje. Od początku akcji ponad 3 500 dzieci mogło cieszyć się z wakacyjnego wyjazdu, a w tegorocznej zaplanowanej edycji weźmie udział ponad 600 dzieci z całej Polski.
W ubiegłym roku wybudowano również kolejny z blisko 140 placów zabaw, których realizację współfinansują sklepy Intermarché i Bricomarché wraz z Fundacją oraz lokalnymi samorządami. Celem projektu, na który przeznaczono już niemal 3,7 mln zł, jest tworzenie bezpiecznych, nowoczesnych i kolorowych miejsc do zabawy dla najmłodszych.
– Każdy przedsiębiorca przystępujący do Grupy akceptuje Kartę Muszkietera, stanowiącą spis zasad i wartości. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że właściciele sklepów Intermarché i Bricomarché z chęcią wypełniają swoje zobowiązania i aktywnie angażują się we wspieranie potrzebujących. To z ich inicjatywy powstała Fundacja Muszkieterów, która w tym roku obchodzi 20-lecie swojej działalności. Za pośrednictwem Fundacji możemy kształtować dobrą przyszłość poprzez stawianie potrzeb pojedynczych osób w sercu naszych priorytetów – mówi Marek Feruga, Prezes Fundacji Muszkieterów.
Fundacja pomaga nie tylko materialnie, ale promuje także zdrowy tryb życia, aktywność fizyczną i rozwój intelektualny. Wraz z Klubem Sportowym Warta Poznań oraz Klubem Uczelnianym AZS Uniwersytetu Adama Mickiewicza prowadziła m.in. program szkoleniowy „Olimpijska Akademia Muszkieterów”, dzięki czemu nie tylko wspiera dzieci i młodzież trenującą w klubie, ale także propaguje dyscyplinę szermierki wśród najmłodszych. W tym roku Fundacja wsparła również organizację Pucharu Świata we Florecie Kobiet w Poznaniu.
W obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę w marcu br. Fundacja Muszkieterów rozpoczęła szeroką zbiórkę środków finansowych, korzystając z pomocy blisko 400 supermarketów zrzeszonych w Grupie. Na pomoc Ukrainie Muszkieterowie przekazali łącznie 5 mln zł – m.in. w postaci tirów z potrzebnymi produktami z siedziby Intermarché we Francji i Polsce oraz darowizn pieniężnych.
Grupa Muszkieterów i Fundacja Muszkieterów są regularnie wyróżniane w rankingach i zestawieniach najlepszych praktyk z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. W 2022 roku projekty Fundacji „Wakacje z Muszkieterami” oraz „Place Zabaw – Muszkieterowie” zostały docenione przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i po raz kolejny znalazły się w najważniejszym przeglądzie inicjatyw z zakresu CSR i zrównoważonego rozwoju wśród polskich firm.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.